Köpråd sökes för en kraftfull bärbar
Hej, jag sitter o sliter håret. I valet och kvalet.
Jag letar efter en högprestanda, lätt, tyst bärbar. Företaget betalar.
Jag kommer att använda den till Photoshop, Flash, Illustrator och liknande.
Vill ha en "portabel" dator, men ändå lätt. Kommer mest att sitta på skrivbordet kopplad till extern skärm och tangentbord men skall vara redo för utryckning. och helgarbete...
Jag är van pc-användare. Men har sneglat på Macbookpro, men alla mina inköpta program är PC utgåvor och det hade blivit en dyr historia att köpa in mac-versioner (dom äger jag o köper själv)... Och jag är van vid PC, känner mig trygg i PC... kanske kanske en mac. Får se. Hur som helst:
Har trålat nätet efter den bästa laptopen som passar mina krav. (Svårast att hitta verkar vara omdömen om hur tysta de specifika modellerna är)
Av någon anledning så återkommer jag hela tiden till Dell.
Först var jag inne på Latitude-serien (D820). Sen blev jag osäker på om det inte var Precision jag skulle ha... Eller Inspiron.
Någon som kan berätta om dessa olika serier och dess skillnader?
Någon som kan berätta hur mycket de låter när den pressas?
T.ex en Dell Latitude D820 15" med Core2Duo 2,16Mhz, NVIDIA 256MB, 2GB RAM, 100 gig SATA 7200 = ca 18.000:- ex. moms på Dells hemsida.
Har fått råd om att grafikkortet inte är superviktigt för de krav jag har. Rätt eller fel? Hellre kraftig processor och minne.
Så är Dell valet? Eller har ni här på SweClockers något wildcard som jag kan överväga? Min budget ligger kring 25k ink.
Ypperligt tacksam för alla råd som kan föra mig en bit närmare mitt val.
Vänliga
/b