Permalänk
Inaktiv

Nya funderingar kring gammal Imac

Hej!
har nyss fått tag på en gammal Imac G3 (Den röda;)) och jag har lust att slänga in nån version av OS X på den, men är itne säker på att den klarar det. CPUN'n ångar på i hela 266 mHz och den har 32 mb minne, vet att man måste ha minst 128, lär väl köpa en 256 minst antar jag men vad ska det vara för typ? so-dimm pc100? Vad tror ni sen, klarar den tiger eller panther?vore riktigt nice dör jag pallar inte Mac OS 8,5, hehe...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Inaktiv

Okey, tack, där hittade jag mycket nyttig information. jag kom på att jag har en till fråga: hur gör jag för att få internet via nätverkskortet? Har bredband hemma, ingen modemupprigning utan bredbandsmodem, men os 8.5.1 vill bara köra upprigning. vet nån hur jag ställer in de? har googlat en massa redan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Okey, tack, där hittade jag mycket nyttig information. jag kom på att jag har en till fråga: hur gör jag för att få internet via nätverkskortet? Har bredband hemma, ingen modemupprigning utan bredbandsmodem, men os 8.5.1 vill bara köra upprigning. vet nån hur jag ställer in de? har googlat en massa redan!

Om jag inte minns helt galet så, Äpplemeny -> Inställningar -> TCP/IP
Väl där kan du ändra från PPP till nätverkskortet, tror jag.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granis
Om jag inte minns helt galet så, Äpplemeny -> Inställningar -> TCP/IP
Väl där kan du ändra från PPP till nätverkskortet, tror jag.

oooh nice, nu funkar de:)