Permalänk
Medlem

goliath 2000 varför e du inte nöjd ???

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk

Nu börjar den rulla in även i dom fysiska butikerna.
Var inne på Onoff och bokade ett ex á 3995 kr.

Skulle komma in senast på fredag.

Finns denna bara i svart föresten?
Glömde säga till att det var just den färgen jag villa ha...

Permalänk
Avstängd

Hämtade min för ett tag sedan när man fick tag på en bil.
Har provat den lite nu och kan säga ett par småsaker.

Notera att jag bara kladdat i 1-2h.

Färgerna: Mycket nöjd för att vara TN panel hitills, jämför med CRT 997DF, VX2025 (MVA). Har tyvär inte möjlighet att jämföra med diamondtron då den skärmen dog för ett par veckor sedan.

Brightness: Otroligt ljus, kör Bright : 85, contrast : 70 just nu och tycker det är ljust nog.

Bleeding: Det finns bleeding i kanterna, men det är inte mycket.

Spel: Ska klargöra ett par saker, jag har provat TFT förr att spela med och inte varit nöjd direkt.
Har spelat FPS på crt sedan wolfenstein3D
Har spelat ca en timme och upplever ingen ghosting. Men det är inte CRT, och det kommer aldrig en TFT bli just pga 100hz upplevs som mjukare.
Körde dual CRT + Samsung 226BW i UT2k4,CS 1.6, Q3 rocket arena,Q2 och tycker det följer med riktigt bra.

Jag hade aldrig köpt en tft idag egentligen, men eftersom diamondtronen dog och reservskärmen 997DF har trista färger så köpte jag äntligen en TFT till spel.
Dessutom behöver jag platsen snart.
Det kommer ta tid att vänja sig vid TFT i FPS spel, kommer nog ta en månad eller liknande innan man börjar känna sig hemma vid det.

Stort negativt är att den inte går att höja som jag redan visste, min Center högtalare får inte plats "under" skärmkanten så får väll slänga upp den på vägen.

Kommer kanske med lite bilder imorgon om jag får tag på tjejens kamera

Permalänk
Medlem

får man med DVI kabel?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

DVI kabel + VGA kabel medföljer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
DVI kabel + VGA kabel medföljer.

Okaj, stog på hemsdian att det ej följde , som jag läste mig till..

men jag vill hur som helst ha en märkes kabel med 24k guld iaf så..

så funkar en DVI-D kabel bra till 8800gts kort?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Varför i hela fridens namn ska du ha en sådan kabel?
Kan inte bli mer meningslöst

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför i hela fridens namn ska du ha en sådan kabel?
Kan inte bli mer meningslöst

Tycker jag också. Är absolut ingen stor skillnad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

gjorde stor skillnad på min andra tft.
fast då tog jag ju ny S-VGA kabel..
bra mycket bättre.

kör ni med vanliga lakrits RGB scart kabel till era dvd:er hemma med?

skämmes!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Du är säkert en sådan som köper svindyra kablar när du får 0.001% bättre signal om du inte har en 15 meter lång kabel.
Jag har både guldpläterade och vanliga, det är NOLL skillnad på allt jag sett på olika tv. Guldpläterade tillsammans med löjligt dyra kablar som monsters är rent bs om du inte kanske ska ha en uberlång kabel.

Får precis lika bra kontakt med vanlig som guldpläterad.

Men visst, om du tror att du får bättre bild osv med en DVI-D kabel som är guldpläterad, inte mina pengar som man eldar upp

Permalänk
Medlem

Går inte och tilta den fram och bakåt det är ju lite sugigt :C

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx

gör som mig lägg suddgummi under

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Medlem

mer bild vill vi se!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir det några nackdelar att köra äldre spel med tanke på upplösningen WS? Förutom upplösningen 1680x1050 hur är det med lägre upplösningar neråt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är säkert en sådan som köper svindyra kablar när du får 0.001% bättre signal om du inte har en 15 meter lång kabel.
Jag har både guldpläterade och vanliga, det är NOLL skillnad på allt jag sett på olika tv. Guldpläterade tillsammans med löjligt dyra kablar som monsters är rent bs om du inte kanske ska ha en uberlång kabel.

Får precis lika bra kontakt med vanlig som guldpläterad.

Men visst, om du tror att du får bättre bild osv med en DVI-D kabel som är guldpläterad, inte mina pengar som man eldar upp

köpte en med guld nu.. vill ju sova gott om natten
jag var tvungen... känns bättre.. jag lovar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min skärm i eftermiddags och är ganska nöjd. Tog några bilder på den för er som inte har den och som tänkt beställa den...

http://img144.imageshack.us/slideshow/index.php?create=yes&id...

Tycker skärmen ser ganska liten ut på bilderna, sen är inte kameran särskilt bra men skärmen är iaf stor

Permalänk
Medlem

villö ha min NU!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lax3N
Fick min skärm i eftermiddags och är ganska nöjd. Tog några bilder på den för er som inte har den och som tänkt beställa den...

http://img144.imageshack.us/slideshow/index.php?create=yes&id...

Tycker skärmen ser ganska liten ut på bilderna, sen är inte kameran särskilt bra men skärmen är iaf stor

"You are not authorized to edit this slideshow"

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

yepp fixa länken!

Permalänk
Avstängd

Går det att fixa så fler WS upplösningar visas i spel osv?
Lite störigt att bara kunna välja 1680x900 och 1680x1050 som WS, 1280x1024 osv blir fruktansvärt med streetch ;/

Typ 19" ws upplösningen 1444xvad det nu är.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Visst är det ett jerker bord från ikea med crysis i bakgrunden på den fina skärmen?

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MDA
Visst är det ett jerker bord från ikea med crysis i bakgrunden på den fina skärmen?

Hehe självklart. Förresten något som vet var man kan hitta snygga bakrundsbilder. HIS Radeon har gjort ett par snygga med blixtar men hittar de ej :S

Permalänk
Medlem

Äntligen! Tack för bilderna! Den ser grym ut, jag skall ner på onoff butiekn hos mig och kolla in den imorgon, får pengar om några dagar och då blir det nog till att dra o köpa

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lax3N
Hehe självklart. Förresten något som vet var man kan hitta snygga bakrundsbilder. HIS Radeon har gjort ett par snygga med blixtar men hittar de ej :S

http://browse.deviantart.com/customization/wallpaper/widescre...

Här finns några 1680x1050, men 1080p bilderna funkar också.

Permalänk
Avstängd

Ska nog returnera min, inte riktigt nöjd med den.
Betraktningsvinklarna speciellt fast det visste jag nästan innan men men.
Synd man brutit ena påsen men dustin godkände mitt återköp iaf även fast den var bruten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx

Nu förstår jag inte vad du menar? Jag kan "tilta" min (men den är lite trög visserligen). Däremot inte höja och sänka den tyvärr.

Här finns ursnygga bakgrundsbilder i 1680x1050-format:

http://interfacelift.com/wallpaper/index.php?sort=ratings&w=1...

Permalänk
Medlem

Självklart är leveransen försenad & kommer inte förens den 8:e...jag blir tokig.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Så, går den att tilta eller inte?

Permalänk
Medlem

MDA: Jag då? Min kommer nionde :'(