Vista readyboost och vista prestandaklassificering

Permalänk
Medlem

Vista readyboost och vista prestandaklassificering

Första gången jag körde Vistas prestandaklassificering fick jag 4,6 i betyg, och nu när jag precis införskaffat ett Corsair Voyager GT 2gb flash-minne installerade jag det som readyboost-minne och fick då 4,5 i prestandaklassificering. Märkligt

Kommer snart posta 3dmark poäng med/utan mitt flashminne som readyboost

Permalänk
Medlem

Låter väl mycket märkligt om ditt 3dmarkresultat skulle påverkas av ditt USB-minne...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning faktiskt, det är därför jag är intresserad av att kolla.

Datorn ska ju blir snabbare med readyboost, men om det påverkar spel märkbart vet jag inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Jag har ingen aning faktiskt, det är därför jag är intresserad av att kolla.

Datorn ska ju blir snabbare med readyboost, men om det påverkar spel märkbart vet jag inte

Readyboost är ju till för att minska laddtider och annat inte öka den igentligen prestandan på datorn, ungefär som att skaffa en raptor istället för en normal 7200v disk.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

aha okej, ja då var det inte så spännande alltså

Permalänk
Medlem

Men det beror nog inte på usb-minnet. En kompis till mig har också fått olika värden olika dagar :S

Visa signatur

BE-2350, X1950PRO, 2xPC5400

Permalänk
Medlem

En liten variaton finns det alltid i benchmark, och ligger man precis på gränsen kan det ena gången bli det högre värdet, andra gången det lägre.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara