Permalänk

Illa illa inwarehouse...

Okej, jag är lite trött och det här kanske inte är rätt ställe att skriva det här på men behöver skriva av mig lite.

Beställde två nätverkskort och en hårddisk från inwarehouse för någon månad sedan.

Tyckte det gick lätt och smidigt, och orderbekräftelsen berättade att jag skulle få mina grejjer i veckan.

Inte nog med att det blev 1 månad sent, men jag fick inte heller någon respons från deras support när jag frågade var skiten var. Men nu till min förundran så märker jag att de har skickat hit FEL hårddisk, istället för en seagate barracuda 400gig så har de skickat hit en 160gigare.

Illa som fan inwarehouse. Ska gå jävligt lent med att få rätt grejjer nu för att jag ska vara fortsatt kund.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Nej, det är ju aldrig något vidare när någon butik råkar skicka fel saker...

Vad gäller datumen, var det någon form av bekräftad leveransstatus från början eller var det ungefärlig leveranstid på saker de inte hade i lager? Det senare ger ju alltid en stor osäkerhetsfaktor för hur lång leveranstiden blir.

Hur som helst, om de nu är dåliga på att svara på mail (lät som att du mailat...?) så tycker jag du ringer upp dem och löser det där per telefon.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på ett paket också 13 dagar är det uppe i nu, 1-3 dagar stod det på hemsidan.
tror inte posten tar 10 dagar att skicka ut ett paket...

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

De gånger jag handlat därifrån har jag fått prylarna dagen efter.
Fast då har det enbart varit lagervaror.

Permalänk

Ska du ha någon som helst kontakt med Inwarehouse så eposta för allt i världen INTE. Oavsett vad det gäller så återkommer de aldrig enligt mina erfarenheter. Jag var kund där under många år och jag mailade dem i olika ärenden, inför köp, efter köp, för reklammation men aldrig fick jag svar.

Billigt (hyfsat billigt, har nån slags sweclockerrabatt där) och snabba leveranser men kundvård är ett ord som inte passar ihop med Inwarehouse.

Visa signatur