Permalänk
Medlem

bygga dator för 1:a ggr

Hej!

Fnns det någon FAQ eller guide för nybörjare som vill bygga sin egen dator?

Jag har letet men inte hittat.

Tacksam för svar

//jejja

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Permalänk
Medlem

tackar tackar

EDIT: Några frågor till bara

1. Hur kan man se på en prcessor fläkt vilken kylkapacitet de har? Vad använder de för enhet?
(ex grader per sek, varvtal etc, om man ska köpa en annan fläkt en den som är standard så vill jag veta hur jag kan se vilken som är bra)

2. Är olika chassin olika lätta att bygga med och skiljer temp, ljud och vibbrationer mellan dem?

Så, tacksam för ytterligare svar.

//jejja

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jejja
tackar tackar

EDIT: Några frågor till bara

1. Hur kan man se på en prcessor fläkt vilken kylkapacitet de har? Vad använder de för enhet?
(ex grader per sek, varvtal etc, om man ska köpa en annan fläkt en den som är standard så vill jag veta hur jag kan se vilken som är bra)

2. Är olika chassin olika lätta att bygga med och skiljer temp, ljud och vibbrationer mellan dem?

Så, tacksam för ytterligare svar.

//jejja

Fråga 2. Ja det är skillnad. Man brukar få vad man betalar för.

/

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk

fråga 1; sök på google på rescensioner om kylaren.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||