Permalänk
Medlem

http://www.flypicture.com/display/MTMwMDQ0

Bild 021.jpg

Bild 037.jpg

Den andra skärmen är min gamla 19" LCD LG L1917S.

Tar mer bilder imorn då det är för mörkt atm och blixen är för skarp.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MDA
http://www.flypicture.com/display/MTMwMDQ0

Bild 021.jpg

Bild 037.jpg

Den andra skärmen är min gamla 19" LCD LG L1917S.

Tar mer bilder imorn då det är för mörkt atm och blixen är för skarp.

Det går SKITSEGT att kolla de där bilderna, skulle du kunna lägga upp de någon annanstans?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

na, det går fort o fint för mig iaf med 100mbps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
na, det går fort o fint för mig iaf med 100mbps

Jag har 10/10 för till fället =/ Tog ront 4 min att ladda halva bilden, kanske var tillfälliga problem eller något.

Visa signatur

PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Jag har 10/10 för till fället =/ Tog ront 4 min att ladda halva bilden, kanske var tillfälliga problem eller något.

Det kan jag, ge mig en bra sida där jag får ladda upp filer större än 1½mb.

Eller så väntar ni tills imorn..upplösningen är på TOK för stor så det kanske blir lite jobbigt för vissa att kika.

Men som sagt, säg vad jag ska testa!

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kan jag, ge mig en bra sida där jag får ladda upp filer större än 1½mb.

Eller så väntar ni tills imorn..upplösningen är på TOK för stor så det kanske blir lite jobbigt för vissa att kika.

Men som sagt, säg vad jag ska testa!

Nu laddades bilderna snabbare, så var säkert något fel hos mig igår

Visa signatur

Foto:

Permalänk
Medlem

Måste jag köpa nytt grafikkort för att kunna använda denna skärm?

Har nu ett ATI Radeon 9700.

Permalänk
Medlem

Nja, för att köra hög upplösning i windows klarar du, men för att köra med den upplösningen i dagens spel är väl inget å rekommendera direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nja, för att köra hög upplösning i windows klarar du, men för att köra med den upplösningen i dagens spel är väl inget å rekommendera direkt.

Läggs den upplösningen till då när skärmen installeras?

Den enda wide-upplösningarna som finns tillgängliga nu är 1920x1080
och 1920x1200

Annars finns bara 1600x1200

Permalänk
Medlem

Oskarp text och fonter på samsung 226

Jag måste hålla med Goliath2000 när han säger att text är oskarp. Bla när jag surfar så är skärpan på text oacceptabel. Jag håller nu på och kollar om det är ett måndagsex eller om det beror på grafikkortet. Är det bara vi två som upplever detta med skärmen?

Jag kan berätta att jag har:
- rätt upplösning, 1920x1050
- Använder Cleartype
- Uppdaterat alla drivrutiner
- Testat den med XP

När jag testar den med XP (1920x1050) upplever jag att det blir lite bättre, men inte ok. Jag har tidigare suttit med Imac och en dell plattskärm, som jag inte vet vilken panel den har.

Detta är j-t konstigt, speciellt om det bara är vi som upplever detta. Kan vi verkligen vara för kräsna? Jag tror inte det.

Någon mer som upplever samma fenomen?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Re: Oskarp text och fonter på samsung 226

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jolu21
Jag måste hålla med Goliath2000 när han säger att text är oskarp. Bla när jag surfar så är skärpan på text oacceptabel. Jag håller nu på och kollar om det är ett måndagsex eller om det beror på grafikkortet. Är det bara vi två som upplever detta med skärmen?

- Använder Cleartype
- Testat den med XP

När jag testar den med XP (1920x1050) upplever jag att det blir lite bättre, men inte ok. Jag har tidigare suttit med Imac och en dell plattskärm, som jag inte vet vilken panel den har.

Detta är j-t konstigt, speciellt om det bara är vi som upplever detta. Kan vi verkligen vara för kräsna? Jag tror inte det.

öö 1920x1050?
Du ska ha 1680x1050.

Permalänk
Medlem

Argh, så tog den precis slut på Dustin när jag skulle beställa. Någon som hann få en får gärna säga om ni fick en S eller A-panel därifrån.

Permalänk

Hur bra funkar denna skärmen med vga? Har bara den utgången ledig på mitt grafikkort, och vill inte behöva köpa nytt. Någon som kan utala sig?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem

någon kanske har sagt det, men bit-tech.net har gjort ett test. Fullt seriöst och skärmen fick bra betyg

http://www.bit-tech.net/hardware/2007/03/15/Samsung_226BW/1.h...

9/10

Permalänk
Medlem

Re: Oskarp text och fonter på samsung 226

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jolu21

- Använder Cleartype
- Testat den med XP

- Rätt upplösning är 1680x1050
- ClearType gör texten suddig, stäng av!

Själv drog jag ner skärpan eftersom jag tvärtom tyckte texten var onaturligt skarp med förbättringsfunktionen. Skärmen är det absolut inget fel på.

Permalänk
Medlem

Så fick jag min 226BW iaf. Måste passa på att berömma Dustin för de oslagbara leveranstiderna. Beställde idag på förmiddagen och kl 15 kom paketet.

Den ersätter nu min gamla Hyundai 17" som tjänat i snart 4 år. Min setup består då av en 19" Hynda som är på pricken lika hög som bilden på Samsungen, passar perfekt.

Kommer nog ta ett tag att vänja sig vid widescreen, känns lite ovant just nu.

Permalänk
Medlem

Fick just hem min 226bw och wow
S panel fick man å .. riktigt bra skärm detta..

framför alt när man haft en crt

men i max uplösningne så kan man ha 60hz

men i world of warcraft står det att den klarar 75hz ..
vad skall man ha den på ?

// T

Permalänk
Medlem

kunde inte hålla mig, dustin hade ju i lager.

kommer skicka tillbax den jag har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
kunde inte hålla mig, dustin hade ju i lager.

kommer skicka tillbax den jag har.

Bytte du?

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Bytte du?

öppet köpa 14dagar via internet..

såvida ingen annan vill köpa min nuvarande tft för 2800pix.

annars tillbax, redan fått nummer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyriel
men i max uplösningne så kan man ha 60hz

men i world of warcraft står det att den klarar 75hz ..
vad skall man ha den på ?

Kör alltid 60Hz på en plattskärm, det är den frekvensen den är gjord för. Även om den kan ta emot 75Hz på analoga interfacet så kommer den med stor sannolikhet bara att visa upp 60 bilder per sekund.

BTW så fick jag en S-panel från Dustin, inte en enda död pixel/subpixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
öppet köpa 14dagar via internet..

såvida ingen annan vill köpa min nuvarande tft för 2800pix.

annars tillbax, redan fått nummer

Du verkar ha det lagom svårt att bestämma dig för en skärm

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Kör alltid 60Hz på en plattskärm, det är den frekvensen den är gjord för. Även om den kan ta emot 75Hz på analoga interfacet så kommer den med stor sannolikhet bara att visa upp 60 bilder per sekund.

BTW så fick jag en S-panel från Dustin, inte en enda död pixel/subpixel.

Har 75Hz på min skärm.

Visa signatur

Foto:

Permalänk
Medlem

Inget är lätt.. men man vill ju ha 22" skulle jag tro...
tyckte texten kändes bra liten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga döda pixlar inge roblem.. men nån som kommit fram till några skysta settings för skärmen?

Tycker den lyser på ganska tungt har ställt ner brightness å kontrast en hel del .. någon som tweakat till nån skyst inställning så printa gärna ner den

Permalänk
Avstängd

skall man beställa denna här från komplett.se nu eller vad tycker ni, är grymt sugen på den...

bara man får en S panel den kommer ju i lager imorgon den 16 alltså!

funderar på det.. någon som tänker beställa där ifrån?

Permalänk
Medlem

har beställt från komplett... beställde för 1 månad sen.... har fortf. inte fått ngn skärm

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
har beställt från komplett... beställde för 1 månad sen.... har fortf. inte fått ngn skärm

Knata in på närmaste OnOff och du har en ny 226bw på bordet i morrn.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/aStockList?openagent&...

Permalänk
Medlem

Har varit sugen länge nu. Beställde en från dustin igår vid 21. Fick mail nu på morgonen att den var skickad. Typiskt att jag varit på landet utan internet annars kunde jag haft den tidigare.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11