Permalänk

Kall laptop startar ej!

Detta problem är väldigt förbryllande.

Jag har en laptop som på senare tid vägrar att gå igång om den är rumsptemps kall. När jag sätter igång den så kommer fläktarna igång men laptopen bootar inte. Men om jag sätter den i det tillståndet på bordet en stund tills värmen går upp och stänger av och sätter på igen så är det inga problem.

Detta är mycket konstigt och jag vill gärna kolla här om det är någon som misstänker vad det kan vara innan jag skickar den på service.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

ta ur batteriet och använd bara sladden.. funkar det bättre?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Re: Kall laptop startar ej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
Detta problem är väldigt förbryllande.

Jag har en laptop som på senare tid vägrar att gå igång om den är rumsptemps kall. När jag sätter igång den så kommer fläktarna igång men laptopen bootar inte. Men om jag sätter den i det tillståndet på bordet en stund tills värmen går upp och stänger av och sätter på igen så är det inga problem.

Detta är mycket konstigt och jag vill gärna kolla här om det är någon som misstänker vad det kan vara innan jag skickar den på service.

Skicka in den på service efter att du har pratat med en representant för ditt laptopmärke. Har du tur är det ett fel som är känt av tillverkaren och inskrivet i dess knowledgebase-databas. Som sagt ring dom!

Permalänk

ska testa det ganesha föreslår, och det inte funkar så blir det till att skicka in den på service.

Tack för svar!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0