Permalänk
Medlem

Opera överföringar

Vart kan man bestämma vart överföringarna ska läggaS?

Permalänk
Medlem

Verktyg | Inställningar | Avancerat | Filer

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

Hur gör man för att slippa att överföringarna visas i en ny flik?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Hur gör man för att slippa att överföringarna visas i en ny flik?

Det är knepigt att hitta den inställningen tycker jag:

Öppna meny Verktyg -> Överföringar

Klicka där på Visa och välj:

Visa överföringar i bakgrunden vid ny hämtning
eller
Visa aldrig överföringar vid ny hämtning

Permalänk

Men jag fattar inte!? Om man väljer det så ser man ju inte om det har laddat klart alls. Sen minns den allt man laddat ner, hur slipper man det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag fattar inte!? Om man väljer det så ser man ju inte om det har laddat klart alls. Sen minns den allt man laddat ner, hur slipper man det?

Men nu vill du både äta kakan och behålla den.
Vill du se filladdningarna eller inte?

Det du kan göra är att högerklicka på nerladdningenflicken och välja "Restore" (vet ej vad det står på svenska) så får du ner fliken till en liten flik, då blir den inte så i vägen.

Om du vill att den inte sparar det är det ju bara att markera dom i nerladningnsfliken och trycka på "delete"...

Eller sluta ladda ner saker som du är rädd för att folk ska se...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Jag är van firefox och där kommer det upp en liten ruta på det jag laddar ner som försvinner direkt nerladdnigen är klar automatiskt + att allt som laddas ner rensas automatiskt.

Saknar det, Operas verkar ju rätt värdelös!

Men jag gillar Opera annars! Saknar även mitt favorit plugin till firefox där det funkar så att man behöver bara markera en text på en hemsida så kopieras den till minnet automatiskt (autocopy) istället för som i Opera att man måste markera texten och sen högerklicka och välja kopiera.

Svårt när man vant sig.

Det finns inget sånt tillägg till Opera?

En sak som jag tycks ha märkt och tycker att det är konstigt att det inte får mer uppmärksamhet, det är att jag verkar få nästan inga spyware, trace cookies etc. Tummen upp

Tycker jag får massor i firefox (senaste)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag är van firefox och där kommer det upp en liten ruta på det jag laddar ner som försvinner direkt nerladdnigen är klar automatiskt + att allt som laddas ner rensas automatiskt.

Saknar det, Operas verkar ju rätt värdelös!

Sätt "opera:config#Keep Entries Days" till "0".

Permalänk

Tackar

Visa signatur