Muskampen 2025: Segraren korad!

Vad är smidigast och billigast i drift Bläck el. Laser?

Permalänk
Medlem

Vad är smidigast och billigast i drift Bläck el. Laser?

Har haft 2 bläckskrivare sen jag skaffade första PC någonsin. Funderar på att skaffa en laserskrivare men undrar om man måste byta "patroner"/färgband lika ofta som med bläckskrivare?

Är trött på att behöva gå och köpa nya patroner 4 ggr om året fastän jag inte använder skrivaren mer än 10 ggr/år.

Vad rekommenderas bläck el. laser? Visserligen är bläckpatroner billigare nuförtiden om jag köper på nätet men jag orkar inte beställa och hämta hela tiden speciellt när jag inte använder skrivaren så ofta.

Permalänk

man behöver inte byta färgbanden lika offta som patronerna...

Skriver du ut sällan skulle jag nog rekommendera laser, samma sak om du bara skriver ut text.. Skriver du ut många bilder så har jag hörd det lär vara bättre med en bläckskrivare

Permalänk
Medlem

Tack för tipset då springer jag iväg till Mediamarkt

Permalänk
Medlem

Färgband?
Antar ni syftar på toner?

Utskriftskostnaden per sida är klart mycket billigare med laser.
Nackdelen är att när väl toners behöver bytas är det en stor kostnad på en gång, samt att fotoutskrifter blir bättre med bläckstråle jämfört med vanlig budgetlaser.

Använder själv färglaser och kommer aldrig gå tillbaka till bläckstråle.

Permalänk
Hedersmedlem

Har en samsung ML1710. 1000 sidor i tonern som följde med och 3000 i nya toners (skrivare brukar säljas lite halvfulla).
Tycker det har räckt väldigt långt, som sagt aldrig mer bläckstråle om man inte ska ha för färgutskrift i foton osv. Därav att jag köpte mig en kombinerad bläckstråle och scanner efter lasern. Men det var mest för scannerns skull (hade aldrig haft någon sådan tidigare).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG