Permalänk

Addevent()

Hallå, får inte funktionen addevent att fungera

Iden är att då man skriver fel ord i en promtbox aktiveras en funktion som gör att det kommer upp en alert då t.ex. en musknapp trycks ner. jag måste använda någon typ av addevent eftersom det innan man skirvit fel ord i promtboxen ska gå att klicka med musen i fönstret utan att alerten kommer upp.

vet någon hur jag ska göra detta, får det själv inte att fungera :S

hoppas jag gjorde mig förstådd nu

Permalänk
Medlem

Vilket språk är det du pratar om? JavaScript?

Permalänk
Testpilot

Hur många trådar har du tänkt att skapa om ditt problem? det här är den tredje om jag inte missat nån.

Är det nått sånt här du vill åstakomma? http://kevin.elajt.se/swec/fabianbergmark/ (lösenordet är lösenord)
Det är bara att ha en extra variabel som håller reda på om du fyllt i rätt lösen eller inte.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Java script ja,

Problemet jag har är at jag vill att, när man skrivit "fel" ord i promtboxen, ett event ska skapas (antagligen med hjälp av addevent förmodar jag) som gör att när man t.ex. klickar i fönstret så kommer en alert upp. jag kan intelägga en onclick i bodyn eftersom jag inte vill att eventen ska vara aktiv innan "fel" namn skrivits i prompten.

vet någon hur jag skapar en sådan funktion?

hoppas jag gjorde mig förstådd nu

Permalänk
Medlem

vet inte om jag har förstått dig riktigt och kan inte ett jotta javascript, men kanske kan hjälpa lite ändå:

function checkInput() { if(document.getElementById("toBeChecked").value != "Arne"){ document.getElementById("toBeChecked").value = "" } } [...] <input type="text" id="toBeChecked" onblur="checkInput()">

onblur är ett event som kallas när objektet förlorar fokus...