Ny dator, Finns det något snyggt spel?

Permalänk
Medlem

Ny dator, Finns det något snyggt spel?

Tjabba!

Jag fyller snart år och då har jag betsället en helt ny dator för 11 tusen med den här prestandan:

MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16
XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3
AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXEDC
Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Eftersom jag nu sitter vid en bärbar med 512mb minne, 2.7 processor och världens sämsta grafikkort så har jag aldrig kunnat spela ett riktigt snyggt spel.

När jag får mina nya dator så skulle det var kul att utnyttja min prestanda och spela ett "värsting" spel på högsta inställningarna osv.

Jag har inte läst så mycket om datorspel eftersom jag inte har kunnat spela dom så det harn mest blivit tv-spel de senaste åren.

har ni något förslag på något riktigt snyggt spel? Det skulle vara jätteschysst =D

Ha det!

//DLoL

p.s säg till om ni behöver veta någonting mer om datorn eller vill ha länkar osv. ds.

Visa signatur

Amd 4600 2.4 Ghz, XFX Geforce 8800 GTS 320mb, 2gb pc5300.

www.swespin.se

Permalänk
Medlem

Hehe, då har du missat lite

Oblivion
Fear
Test Drive Unlimited

Detta är de 3 viktigaste spelen grafikmässigt

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Hehe, då har du missat lite

Oblivion
Fear
Test Drive Unlimited

Detta är de 3 viktigaste spelen grafikmässigt

Stalker!

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk

command and conquer 3 tiberium wars kan ja rekka!!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Rainbowsix Vegas är grymnt snyggt ,krävande med.

Permalänk

Far Cry om du inte spelat de

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Company of heroes, tycker jag är det snyggast strategispelet just nu

Permalänk
Inaktiv

Stalker!

Njea skulle nog vilja säga att command and conquer 3 är snyggare än coh.

Permalänk
Medlem

Command & Conquer Tiberium Wars är ju inte alls speciellt snyggt, är och ser ut som uppdaterat Generals.

Quake 4 har ganska snygg och krävande grafik också

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Call of Juarez

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

gothic 3 är väldigt underskattat grafikmässigt, tycker det många gånger kan se bättre ut än oblivion. Hade dessutom lättare för att spela gothic.

hörnstenarna för läcker grafik/effekter är väl FEAR och oblivion, annars rekommenderar jag starkt s.t.a.l.k.e.r - shadow of chernobyl som nyilgen släppts.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Inaktiv

Blubben inte speciellt snyggt? Kolla bara vattnet grabben, ser sjukt verklighetstroget ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Blubben inte speciellt snyggt? Kolla bara vattnet grabben, ser sjukt verklighetstroget ut

Vill du ha verklighetstroget vatten så har det funnits sen hl2, är inte imponerande längre. C&C3 är inte snyggast, men det är helt klart inte fult

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

då är vi 2 skaparen har också en ny dator, riktigt härlit att kuna lira alla nya spel, jag har sj hunnit tästa en hel bunte,

snyggast enligt mig är nog Far Cry, diggar miljön starkt!

snyggast väder efekter, S.T.A.L.K.E.R, riktigt coolt när det åskar å så

annars är FEAR, HL2, titan Quest, company of heroes och Oblivion också mycket snygga spel

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Vill du ha verklighetstroget vatten så har det funnits sen hl2, är inte imponerande längre. C&C3 är inte snyggast, men det är helt klart inte fult

Precis. C&C3 har inte ful grafik, men inte jättesnygg heller.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem

Supreme commander när man ser på en strid från en avslappnad sido vinkel.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Oblivion.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att spelkänslan och om spelet är roligt är viktigare än att grafiken är snygg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Bara jag som tycker att spelkänslan och om spelet är roligt är viktigare än att grafiken är snygg?

Ja, spelkänsla håller länge, kortvarig glädje är bättre.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay. Kanske inte så nytt men fortfarande tillräckligt bra grafik, mycket roligt spel desutom

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem

Hej, Gött med så många schyssta svar

Far Cry har jag redan köpt Och jag tror att jag ska ha ett oblivion ligganeds någonstans också Seden ser jag att många har skrivit om S.T.A.L.K.E.R och F.E.A.R så jag får väl ta mig en titt på dom

Hoopas att det inte bilr för dyrt det här XD

Visa signatur

Amd 4600 2.4 Ghz, XFX Geforce 8800 GTS 320mb, 2gb pc5300.

www.swespin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
gothic 3 är väldigt underskattat grafikmässigt, tycker det många gånger kan se bättre ut än oblivion. Hade dessutom lättare för att spela gothic.

Absolut. Gothic3 är snyggt som fanken, och känslan är betydligt bättre än i Oblivion. Inget larvigt level-scaling här inte.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Dark Messiah!

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk

Battlefield 2 (tycker jag iaf är snyggt)
ska själv göra en uppgradering strax (sitter med ett sunkigt fx5200), då lär det bli mycket bf2, stalker och c&c3.

Permalänk
Medlem

Oblivion blir riktigt bra efter att man fyllt den med lite moddar. Det är lite pilligt att få allt att funka. Men det är ingen fara. Hjälp finns hela tiden här. Gå in på forumet fär Elder-scrolls Oblivion tråden och kolla. Det finns en hel del screen-shoots att kolla på efter olika sortes moddar.

Visa signatur

Antus-68
Antec nine hundred. E6600 2,40GHz. POV 8800GTX. Corsair TWIN2x2048 800MHz. Hyper Type-R Blue 580W.Gigabyte GA-965P-DS3. SH-S183A SATA. WD Raptor 74GB SATA. Scythe Infinity.

Permalänk

Medieval: Total War 2!
Kommer kanske inte att få din dator att svettas särskilt mycket, men man kan ju knappast förneka den förunderliga skönheten i tiotusen soldater som spetsar varandra på spjut och svärd, till ljudet av skjutande kanoner och stridsvrål. Glöm inte att ladda ner den smygsläppta patchen.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

Jag gillar C&C 3 det är mysig grafik och spel rundorna går snabbt,

pew pew!

Eller så är det jag som suger...

Permalänk
Medlem

Far Cry är ett av dom absolut snyggaste spelen än idag med PRECIS allt maxxat dvs hdr af.. ALLT och kläm på den högsta upplösningen din skärm klarar av.

Imponerar mig fortfarande.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
Far Cry om du inte spelat de

Jag tycker FarCry är rätt så gammalt, men om man maxar grafiken på det blir det j*vligt snyggt.