Permalänk
Medlem

3.0

Kanske en enkel fråga vet inte men undrar? Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 läser den på alla mus mattor? jag har en Corepad Magna Gaming och hoppas att ja ska slippa byta mus matta för andra gången...

Tack på förhand

Visa signatur

Aspire X Dreamer | Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB | Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 | Seagate Barracuda 40Gb | Samsung SpinPoint 200Gb | Western Digital 250Gb | LG Flatron 19Tum 8ms | Ie 3.0 | Corepad Magna Gaming Suface | Sennheiser PC 150 |
www.xrosstheline.com | #xtl.gaming | aPPelTon^ goes mIrc nerd som inte kan nåt^^

Permalänk
Medlem

Ja, såklart den kan läsa alla musmattor. Det är nog lasermöss du skall akta dig för, inte optiska möss.

Permalänk
Medlem

Aldrig hört att 3.0:an inte skulle palla med någon typ av matta... Sen att musen i sig är plastig, klumpig med sladdriga tumknappar och en rasslande scroll är en annan femma...

Permalänk

Iaf den första generationen av I.E 3.0 hade problem med att läsa Icemat v.1. Vet inte någon annan matta som den har haft problem med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelian
Aldrig hört att 3.0:an inte skulle palla med någon typ av matta... Sen att musen i sig är plastig, klumpig med sladdriga tumknappar och en rasslande scroll är en annan femma...

plastig: orginalet, ja.
klumpig: du måste ha små händer...
"sladdriga tumknappar": well, testat dem i spel? helt utmärkta för funktioner man ofta använder.
rasslande scroll: äldrig märkt av något med min. dock låter den förjävligt i "black" utgåvan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedish-hero
Iaf den första generationen av I.E 3.0 hade problem med att läsa Icemat v.1. Vet inte någon annan matta som den har haft problem med.

nix, bara vita icematen vad jag vet.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glenn9
plastig: orginalet, ja.
klumpig: du måste ha små händer...
"sladdriga tumknappar": well, testat dem i spel? helt utmärkta för funktioner man ofta använder.
rasslande scroll: äldrig märkt av något med min. dock låter den förjävligt i "black" utgåvan.

nix, bara vita icematen vad jag vet.

Små händer: Jag har inga dasslock direkt.
testat den i spel: Ja, jag har testat den i T.ex. BF2, F.E.A.R, BF2142 och några andra. Sensorn är okej, men i övrigt känns den bara kass. Microsoft laser 6000 är klart bättre.
Och jo, scrollen rasslar som bara den jämfört med många andra musar. Hela Logitechs gaming-serie eller vad man ska kalla den, är jäkligt tyst, så även razers musar.

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara - Klarar G5 av alla musmattor?

Har flashat min till 1.2, som ska klara av fler mattor.
Kan ni rekommendera en matta för en billig peng?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

testat den i spel: Ja, jag har testat den i T.ex. BF2, F.E.A.R, BF2142 och några andra. Sensorn är okej, men i övrigt känns den bara kass. Microsoft laser 6000 är klart bättre.
Och jo, scrollen rasslar som bara den jämfört med många andra musar. Hela Logitechs gaming-serie eller vad man ska kalla den, är jäkligt tyst, så även razers musar.

jo, det är sant. Logitech vill jag inte uttala mig om, men razers scroll är riktigt härlig..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
En liten fråga bara - Klarar G5 av alla musmattor?

Har flashat min till 1.2, som ska klara av fler mattor.
Kan ni rekommendera en matta för en billig peng?

kan inget om G5;or. men är det optisk lär den klara det mest, värre om den är laser.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Funderar på denna : http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305604

billigt, och kan ju inte vara sämre en 19:- mattan jag har nu ^^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ska man aldrig säga^^ Känner folk som påstår att ikea mattan är bättre än de dyraste märkes mattorna.

men att köra Intelli 3 på Steelpad QcK har jag erfarenhet av, rekomenderas VARMT!!

Visa signatur

[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Jaha, okej Blir nog en sån för jag behöver en större matta ^^

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jaha, okej Blir nog en sån för jag behöver en större matta ^^

Har den, och den är grymt bra för sina 89kr :).
Mycket skönare än mattor för 3-400 kr som steelpad 5l och qpad osv.

Permalänk
Medlem

Najs!
Synd att frakten får på 150 med postförskott
Får beställa lite fler saker samtidigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Att påstå att MS Laser 6000 har en bättre sensor är ju skrattretande.
3.0:an kunde vara robustare om man jämför mot Logitechs MX-serie, dock så är det inget man stör sig på. Scrollen rullar på tyst, bra och stabilt. Den buggscrollar dock en rad ungefär var 10:e timme vilket kanske inte är så farligt. Min MX:a låter mer än 3.0:an f.ö.

Jag menar MS 3.0 orginal om du undrar. Det heter också möss inte musar.

Logitech G5 är enligt mig ingen mus att rekomendera.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på G5 då?

Har i alla fall beställt, löste det genom att polaren ville också ha en

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vad är det för fel på G5 då?

Har i alla fall beställt, löste det genom att polaren ville också ha en

Jappp, dåligt med fraktkostnaderna, som tur är så bor man i Stockholm och kunde hämta ut det för endast 29kr i frakt :).

Edit: cleeq, snacka om överdrift att jämföra hur mycket mössen låter. De hörs ju ändå inte från 10cm avstånd från örat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Jappp, dåligt med fraktkostnaderna, som tur är så bor man i Stockholm och kunde hämta ut det för endast 29kr i frakt :).

Edit: cleeq, snacka om överdrift att jämföra hur mycket mössen låter. De hörs ju ändå inte från 10cm avstånd från örat...

Det var ju han som jag citerade som klagade på scrolljudet. Om du nu menade mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier

Undrar en sak : Bor i närheten av Stockholm, men orkar inte åka in och hämta saker..

Om något skulle gå sönder, kan man lämna in där? Istället för att skicka in?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Undrar en sak : Bor i närheten av Stockholm, men orkar inte åka in och hämta saker..

Om något skulle gå sönder, kan man lämna in där? Istället för att skicka in?

Står bara hämtbutik, men det är väl bara att maila och fråga :). Men frakten är ju ändå gratis när en vara är sönder.

Permalänk
Medlem

Jag kör en 3.0 den "nyare verisionen" på en steel QcK matta och fy va skönt det är kan jag bara säga sen att 3.0an julrar lite i sido knapparna spela ingen roll för mig, helt klart den skönaste musen jag har hållt i..

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar ja köpt Ie 3.0 skit goer mus:D

Visa signatur

Aspire X Dreamer | Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB | Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 | Seagate Barracuda 40Gb | Samsung SpinPoint 200Gb | Western Digital 250Gb | LG Flatron 19Tum 8ms | Ie 3.0 | Corepad Magna Gaming Suface | Sennheiser PC 150 |
www.xrosstheline.com | #xtl.gaming | aPPelTon^ goes mIrc nerd som inte kan nåt^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Funderar på denna : http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305604

billigt, och kan ju inte vara sämre en 19:- mattan jag har nu ^^

Riktigt skön musmatta som inte är så tjock. Har den tillsammans med min 3.0 och det enda jag stör mig är på hur högt scrollen låter. Men som tur så brukar jag ha hörlurar så man slipper lätet.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Angående att scrollhjulet låter, jag kör dock med en Logitech, men jag öppnade min och tog bort den lilla fjädern, som ligger mot hjulet och nu är den knäpptyst i alla fall.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
Angående att scrollhjulet låter, jag kör dock med en Logitech, men jag öppnade min och tog bort den lilla fjädern, som ligger mot hjulet och nu är den knäpptyst i alla fall.

Nån som testat samma sak på en 3.0a?
Jag blir lite sugen, men då måste man förstöra padsen, jag ser inga skruvar och antar att de sitter under padsen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Du kan pilla lös padsen med en kniv utan att förstöra dem.

Permalänk

Har inte testat att ta bort fjädern, men jag har tagit bort padsen för att byta sladd på en gammal 3.0a och det var inga problem alls, klistret under padsen är så pass kletigt att det bara är att trycka tillbaka dem när man pillat klart. Se bara till att du inte får smuts på klisterytorna när de ligger öppet, eller att du tar på klistret, då förlorar du massa "klistrighet".

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Du kan pilla lös padsen med en kniv utan att förstöra dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
Har inte testat att ta bort fjädern, men jag har tagit bort padsen för att byta sladd på en gammal 3.0a och det var inga problem alls, klistret under padsen är så pass kletigt att det bara är att trycka tillbaka dem när man pillat klart. Se bara till att du inte får smuts på klisterytorna när de ligger öppet, eller att du tar på klistret, då förlorar du massa "klistrighet".

Okej, grymt, tack.
Testar nog det nån dag då, återkommer med rapport då.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Fast varför inte ta Razer Habu eller vad den heter eller DeathAdder istället? Samma form på dem ju men bättre(?) sensor/teknik. Den förstnämnda görs ju för/åt Microsoft och den senare är ju razers egen med samma form.