Hynix tillkännagiver validerade ddr3-minnen

Permalänk
Melding Plague

Hynix tillkännagiver validerade ddr3-minnen

Minnestillverkaren Hynix har i dagarna tillkännagivit att de har producerat världens första ddr3-minnen som blivit validerade av Intel. Det handlar om 1- samt 2-gigabytesmoduler med frekvenser om 800 och 1066 megahertz.

Läs nyheten: Hynix tillkännagiver validerade ddr3-minnen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ser fint ut men kommer dessa pass i ddr2 slotts lr är de nya mobon som gäller?

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk
Medlem

Hmm kanske ska vänta till dessa kommer ut på marknaden innan jag uppgraderar burken min

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

latenser och skit blir ju bara sämre och sämre, "gotta get worse before getting better" eller vad?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theman89
Ser fint ut men kommer dessa pass i ddr2 slotts lr är de nya mobon som gäller?

De moderkort jag sett (med ddr3-stöd) har två platser för ddr2 och två för ddr3. Man bör nog undvika att sätta ddr3-minnen på kort som inte stödjer dem.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xealman
Noob warning.

Vad menas med latenser i ett ram minne, ska det vara högre eller lägre siffror för att det ska vara bättre?

Lägre är bättre.

Permalänk

vad är skillnaden mellan DDR2 och DD3 förutom frekvens, latencys och strömförbrukning?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
vad är skillnaden mellan DDR2 och DD3 förutom frekvens, latencys och strömförbrukning?

Inget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vice Vd
The small form-factor package of the Hynix 1Gb DDR3 reduces manufacturing cost

Innebär det att de blir billigare för oss konsumenter eller tänker de ta det som vinst själva tro?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

DDR3 minnen kommer säkerligen bli hur grymma som helst, mycke bättre än DDR2, men de kommer ta sin tid förståss eftersom de precis sagt hej till världen.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB