Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Alla ni som tar er tid att skriva inlägg om hur fruktansvärt nöjda ni är med era Nokior, skulle verkligen INGEN av er kunna bekräfta att man inte kan få leveransrapport-ljud? Alla är så väldigt måna om att få svar på sina 'viktiga' frågor om det ena & andra, men ingen verkar vilja svara på något så här busenkelt? Många av er har ju haft denna nalle i över ett år. Skulle det vara så jäkla jobbigt att besvara den simplaste fråga? Ursäkta då, i så fall....

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem

hur menar du? att den piper till när leberansrapport kommer? för det gjorde min n73:a som jag hade, om ja inte minns helt fel. har inte kvar den, så kan inte kontrollerna.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Televinken
Alla ni som tar er tid att skriva inlägg om hur fruktansvärt nöjda ni är med era Nokior, skulle verkligen INGEN av er kunna bekräfta att man inte kan få leveransrapport-ljud? Alla är så väldigt måna om att få svar på sina 'viktiga' frågor om det ena & andra, men ingen verkar vilja svara på något så här busenkelt? Många av er har ju haft denna nalle i över ett år. Skulle det vara så jäkla jobbigt att besvara den simplaste fråga? Ursäkta då, i så fall....

Ja min piper när det kommer en rapport. Inte det högsta ljudet som finns men ett pip finns där alltid!

Permalänk

men hur är era nokior när ni ska blädra i menyerna ??
tar det över en sekund att komma till sms menyn eller går det snabbt uta fan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
men hur är era nokior när ni ska blädra i menyerna ??
tar det över en sekund att komma till sms menyn eller går det snabbt uta fan?

Ibland är min snabb och ibland seg,det är nått som jag stör mig lite på.
Det är inte bara så till sms menyn,nyaste mjukvaran och så i min också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Ibland är min snabb och ibland seg,det är nått som jag stör mig lite på.
Det är inte bara så till sms menyn,nyaste mjukvaran och så i min också.

ok tack för ett bra svar, då är det ingen mening att jag ringer och gnäller där jag köpt mobilen...
(tycker att de va mycket pengar man fick betala för en så pass seg telefon)
tror ni det kommer att komma en ny progvara som fixar det ? eller är det en "bugg" som inte går att fixa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axan
Ja min piper när det kommer en rapport. Inte det högsta ljudet som finns men ett pip finns där alltid!

Tack Axan (& Jens). Då är det fel på tantens nalle.
Telenorbutiken får byta ut den åt henne. Gärna
till något "riktigt" märke, om jag kan påverka...

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk

Hej Jag har just fått min nya N73 o jag har en fråga om det går att få bort ikonerna som är på skärmen? Jag har lagt in en egen skärmbild och det är lite irriterande att halva ansiktet försvinner tack vare dom.... I övrigt är det en kanontelefon måste jag säga, förutom att det var med ett Kingston 2 gigs kort tillden fast det har inte strulat nåt än peppar peppar.......

Permalänk
Medlem

ikonerna på skärmen kan du stänga av... vill du ha fullskräm så måste du göra egna teman, finns info om det i denna tråd.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem

vilka ikoner är det du vill stänga av? egna teman gör du lättast på http://www.ownskin.com

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

N95 snäppet vassare än N91?!

N95 verkar vara en riktig guldtelefon. Har själv N91 för tillfället...Har beställt N95 o får den nästa vecka. Så nu är det bara att invänta den o inhandla ett nytt skydds skal till N95an på www.skal-man.se .De skulle tydligen få in dessa om ett par veckor. Har haft skyddsskal på min N91a i ett år nu, så den är som ny nu när jag tänker sälja den..så det är väl värda 89 spänn för att förlänga livslängden på mobilen...Man är ju trots allt lite telefon"bög" o byter rätt ofta så det känns ju schysst att få ett bra andrahandsvärde när man nu byter rätt ofta..

Permalänk

Ikonerna jag vill stänga av är snabbvalsikonerna eller vad man ska kalla dom som är på skärmen när man alla program är avstängda och telefonen "vilar" dvs Kontakter, nytt sms,filhanterare,musikspelaren, webb och galleri ..... Vad rekommenderar ni att man ska ha för minne i telefonen????? Vilket är bäst till den?

Permalänk
Medlem

Nu har jag suttit och skumläst den här tråden men inte hittat det jag söker. Den är fruktansvärt låång

Jag har en N73 som är Brandad till operatören 3. Det innebär att menyerna är annorlund mm. Jag har tagit bort operatörslåset men nu vill jag "debranda" den. Altså få in Nokias orginal menyer.

Hur gör jag?

Finns det nått program där jag kan göra det själv? försvinner det om jag flashar om till Music edition? Om inget av detta finns, var kan jag då lämna den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rostjocke
Ikonerna jag vill stänga av är snabbvalsikonerna eller vad man ska kalla dom som är på skärmen när man alla program är avstängda och telefonen "vilar" dvs Kontakter, nytt sms,filhanterare,musikspelaren, webb och galleri ..... Vad rekommenderar ni att man ska ha för minne i telefonen????? Vilket är bäst till den?

Läst intruktionsboken??
meny-inställningar-vänteläge
Dom flesta kort är bra. Kingston har varit lite problem med.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jag impulsköpte en svart N73 (Music Edition, men utan det värre headsetet och 2-Gb-kort) i samband med att jag förlängde mitt abonnemang.
Men jag har upptäckt att man måste ha ett minneskort om man ska ha något utbyte av telefonen.
Så, frågan är: Man har väl inte någon nytta av ett höghastighetskort i en mobiltelefon? Jag har kollat på dessa två:
http://katshing.se/prod/prod.asp?aid=12318
http://katshing.se/prod/prod.asp?aid=11581

Jag känner också att jag vill kanske vill använda mina d-JAYS till den ibland. Då antar jag att jag ska köpa en AD-46: http://katshing.se/prod/prod.asp?aid=10822
Men jag antar att den inte har någon mikrofon inbyggd så man kan använda den som handsfree?
Sedan finns ju också AD-41: http://katshing.se/prod/prod.asp?aid=11396
Då får man ett par lurar också, men de behöver jag egentligen inte. Frågan är, har den mikrofonen i lurarna (som jag inte kommer använda) eller sladdfjärrkontrollsklumpen?

Några tips på trevliga program annars?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jag impulsköpte en svart N73 (Music Edition, men utan det värre headsetet och 2-Gb-kort) i samband med att jag förlängde mitt abonnemang.
Men jag har upptäckt att man måste ha ett minneskort om man ska ha något utbyte av telefonen.
Så, frågan är: Man har väl inte någon nytta av ett höghastighetskort i en mobiltelefon? Jag har kollat på dessa två:
http://katshing.se/prod/prod.asp?aid=12318
http://katshing.se/prod/prod.asp?aid=11581

Jag känner också att jag vill kanske vill använda mina d-JAYS till den ibland. Då antar jag att jag ska köpa en AD-46: http://katshing.se/prod/prod.asp?aid=10822
Men jag antar att den inte har någon mikrofon inbyggd så man kan använda den som handsfree?
Sedan finns ju också AD-41: http://katshing.se/prod/prod.asp?aid=11396
Då får man ett par lurar också, men de behöver jag egentligen inte. Frågan är, har den mikrofonen i lurarna (som jag inte kommer använda) eller sladdfjärrkontrollsklumpen?

Några tips på trevliga program annars?

AD-46 har mikrofon och funkar utmärkt som handsfree.
Sök på howardforums eller getjar efter program.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Underbart, tack för ett snabbt svar! Då ska jag kolla upp det.
Men du vet inte hur det är med minneskort? Mitt vett säger mig att det inte spelar någon roll med snabba minneskort i mobiltelefoner, men ett bekräftande hade känts tryggt

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Underbart, tack för ett snabbt svar! Då ska jag kolla upp det.
Men du vet inte hur det är med minneskort? Mitt vett säger mig att det inte spelar någon roll med snabba minneskort i mobiltelefoner, men ett bekräftande hade känts tryggt

Jag har nog bara ett "vanligt" nokia-kort i min lur och det är säkerligen inte snabbt. Jag tror inte att du behöver nåt´värstingkort. Kolla in transcend mini SD på 2 gig. 300 inkl frakt eller billigare.

edit: fast nu såg jag att sandisk var billigare på prisjakt. Man får kolla runt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har nog sandisk mini-sd köpte de på datorbutiken jag

Permalänk
Medlem

Jag har kommit fram till att det nog blir Transcend miniSD 2 Gb 80x, för då kan jag använda det till DSLR:en också.
Tack för råden!

PS. Igår köpte jag min N73. Idag dog min förra mobil, en Samsung Z500 DS.

Visa signatur

Permalänk

Hej jag vet att detta har skrivits i forumet förr men jag har letat och inte hittat det.....hur ska man skriva i google eller på piratebay för att söka nåt bra program till N73???

Permalänk
Medlem

Tja! Har nu följt med tråden många månader men först igår tog jag mej mod och flashade om till ME version och jag blev faktiskt positivt överraskad! Ett tips till er som kör med Windows Vista är att man måste ställa NSS att det skall köras i XP och så ska inaktivera visuella teman..Ni som har haft ME längre, hur har ni er Equalizer inställd?Screenshot...? Blir det mycket bättre ljud med HS-20+AD46 om man jämför med HS-23??

Permalänk
Medlem

hur använder man den som WebCam?

var kan man få tag på nott program?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Någon som har www.skalshop.se:s crystal case till N73 och kan berätta hur det är: om telefonen känns tjock, om det känns stabilt, osv?

Jag har beställt ett Transcend 2 Gb miniSD 80x och en AD-46 från www.katching.se, men jag vill ha lite skydd för den också. Och Skalshops crystal case var väldigt billigt, 95 kr inkl. frakt.

Visa signatur

Permalänk

Finns crystal case för 49 pix på classe ohlson.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tåflan
Tja! Har nu följt med tråden många månader men först igår tog jag mej mod och flashade om till ME version och jag blev faktiskt positivt överraskad! Ett tips till er som kör med Windows Vista är att man måste ställa NSS att det skall köras i XP och så ska inaktivera visuella teman..Ni som har haft ME längre, hur har ni er Equalizer inställd?Screenshot...? Blir det mycket bättre ljud med HS-20+AD46 om man jämför med HS-23??

Saken är ju att du vill ha AD46 + ett par andra bra hörlurar. Sen så ställer du EQ:n så att den passar det ljudet som du är ute efter.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Finns crystal case för 49 pix på classe ohlson.

Jaså, men jag ser det inte? http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251823&_pat...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jaså, men jag ser det inte? http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251823&_pat...

I mobiltillbehörskatalogen som jag fick på classe olleson i lördags så finns det med i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zipzip
Nu har jag suttit och skumläst den här tråden men inte hittat det jag söker. Den är fruktansvärt låång

Jag har en N73 som är Brandad till operatören 3. Det innebär att menyerna är annorlund mm. Jag har tagit bort operatörslåset men nu vill jag "debranda" den. Altså få in Nokias orginal menyer.

Hur gör jag?

Finns det nått program där jag kan göra det själv? försvinner det om jag flashar om till Music edition? Om inget av detta finns, var kan jag då lämna den?

Hur blir jag av med dessa "3" menyer!? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
I mobiltillbehörskatalogen som jag fick på classe olleson i lördags så finns det med i alla fall.

Då får jag väl ta och masa mig dit då

Visa signatur