Permalänk
Medlem

Sommarjobb!

Har ni funnit sommarjobb än?
Har ni letat?
Vad kommer ni jobba med?
Vad tjänar ni?

Diskutera olika sommarjobb, hur man gör för att få dem och hur man gör dem liet roligare!

Själv så har jag inte något sommarjobb, vet inte om jag ska skaffa heller. Beror ju på vad man hittar. Vill dock inte ha något slitjobb, sitta vid en dator på ett kontor hade ju varit lite mer i mitt intresse!

Permalänk
Medlem

It-café, tjänar inte så bra men behöver inte göra så mycket heller om det inte är på helger.

Permalänk
Medlem

Har fast jobb i år men kommer sakna sommarjobbet från förra året då jag jobbade 2-skift och fick i och med det möjlighet till väldigt mycket soltimmar. Nu när man slutar är ju solen på väg ner :(.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Jepp.
Jobbar åt kils maskin i år igen.
Målar redskap till maskiner och lastar och krånglar. Rätt slappt arbete faktiskt.
Roligt folk också.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Fått jobb på Volvo i skövde, jobbar 2-skift i 9 veckor.. vet inte lönen än men far som jobbar där trodde det var någonstans runt 100 kr/h så jag är nöjd

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell • HHKB Hybrid Type-S
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Fått jobb på Volvo i skövde, jobbar 2-skift i 9 veckor.. vet inte lönen än men far som jobbar där trodde det var någonstans runt 100 kr/h så jag är nöjd

Zmutch <3 Long time no talk.

Sorry för offtopic.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis ska jag sitta och räkna pengar nattetid på Securitas. Har dock inte fått besked ännu.

Om inte får jag ta jobbet på posten (brevbärare på cykel), men det är sämre lön och inte lika slappt. Men man får ju vara ute, vilket är ett plus på sommaren.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har tyvärr inte fått något sommarjobb ännu. Fast jag har sökt på det nyöppnade Ica Maxi här i Visby. Blir väl hyllplockare eller liknande om jag får det.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Som itservice på pappersbruket i Hyltebruk, även några veckor på en datorfirma där förhoppningsvis. Blandade uppgifter som rör mjuk/hårdvara.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Ska jobba på Vägverket produktion i verkstaden nu i sommar, ska bli roligt som fan !

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

ska jobba på ica här i tanum, vet inte vad jag kommer att tjäna men det kommer nog inte bli allt för bra. Sen kommer jag nog jobba som croupier kväll och natt. Och jobba lite extra hos min morbrors trägårdsföretag.

Blir ganska mycket jobb

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

4-7 skift på samma ställe igen, var skönt som fan och ganska slappt förra året :), många timmar gick åt att surfa, grilla och sova ;). Enda jag sökte till i år, bra betalt också, 54k efter skatt förra sommaren.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag ska jobba på ericsson i Katrineholm o_O . Välbetalt och bra, i tio veckor ^^!

[edit]

10 000:- i månaden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch

Du ska va riktigt nöjd! Önskar jag hade fått jobb där, men de har ju en åldersgräns på 18, fyller inte fören i slutet av Juli så... :\

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

Kommer sommarjobba som truckförare i en hamn för att lasta papper på fartyg. Jobbar 11juni-17aug och kommer ha runt 100-110kr/tim. Blir lite cash till ny dator i höst

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett jobb här istan på royal hotell:) ska jobba som kock där då:D, perfect då jag har har snart gjort klar min kock-utbildning:). Vet ej lön men just nu är det skitsaksamma bara man får erfarenhet:)oh glömde att jag har jobb på silja line Festival också:D

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Om jag får jobbet så blir det i Garaget/Catet på den lokala polisstationen.

10k/16k beroende på ålder och hur vilket jobb man får

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag kommer även i år (precis som de senaste åren) att ha ett sommarjobb inom den lukrativa stålindustrin. Kallvalsverk.

Det är ju pengar iaf, och jag har inga större problem med att arbeta skift, iaf inte förrän efteråt när man ska återställa dygnsrytmen igen.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Eftersom alla andra jobbtrådar verkar hamna här så får även denna flytta.

Har inte fått nåt besked om sommarjobb ännu i år, har tidigare varit truckmupp/logistiknisse/logistikplanerare på PartnerTech Åtvidaberg

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Har ni funnit sommarjobb än? Näää...
Har ni letat? Nja, ingen större ansträngning, och nu är det väl för sent antar jag.
Vad kommer ni jobba med? Uuuh... inget, möjligen att förbättra PHP-kunskaperna.
Vad tjänar ni? 0

Får väl skylla mig själv antar jag. Dåligt.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Inaktiv

Skall sommarjobba på kneippbyn (Fritidsanläggning på gotland)

Får ca 75 kr timmen

Permalänk
Medlem

nej inget än, men jag söker vidare...... om man ändå vore ett år äldre....

Visa signatur

well that's like.... your opinion..... man....

Permalänk
Medlem

Ska jobba nattskift på ett tryckeri.

19k/månad

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Blir till att jobba på McDonken, 68kr/timme.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Armera och gjuta lite balkonger, lite småtungt ibland men jag tjänar ~110kr/timme

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk

Däckis på skärgårdsbåt i Stockholm, långa dagar men hyfsat med pröjs

Permalänk

Elektriker från den dagen jag tar studenten.
Ca 85-100:- timmen tror jag.

Lär sakna mitt förra sommarjobb, fryslager och jobbar till 70% OB tider. 110:- utgångslön, sen 50 & 70% i OB. Till detta så kom det bonus mm. Helt ok betalt i alla fall. Det jag tjäna på 3veckor och betala skatt tjäna polaren på 10veckor och då skatta han inte.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har ni funnit sommarjobb än? Ja
Har ni letat? Fick nå papper från skolan så har väl itne precis letat.
Vad kommer ni jobba med? Måla och ställla iordning teater utomhus.
Vad tjänar ni? 4.5k för 3 veckor inte så mycket men får vara ute i solen och är bara 1km hemifrån.

Permalänk
Medlem

Sommarjobbar som vanligt inom kyrkan, både innetjänst och utetjänst på kyrkogården med gravgrävning och gräsklippning.

Visa signatur

must!

Permalänk

Har ni funnit sommarjobb än? nja om jag inte får jobb ska jag riva vårat gammla uthus
Har ni letat?som f*n sökt samannlagt 21jobb fåt besked från 4 att jag inte får jobb! 1 företag lova jobb men backa :@
Vad kommer ni jobba med? rivningsarbetare
Vad tjänar ni? nja 4-5k om min päron är hyggliga

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05