Revoltec Fightboard Advanced

Permalänk
Melding Plague

Revoltec Fightboard Advanced

I en tid då vi navigerar skärmen med lasermöss och taligenkänning har tangentbordet hamnat på efterkälken i utvecklingen. Revoltec gör ett försök att gjuta nytt liv i den gamla trotjänaren med Fightboard Advanced, ett tangentbord som konstruerats specifikt för datorspelare. Frågan är om de verkligen lyckats.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Har aldrig förstått varför man ska ha "GAMING" tangentbord, funkar lika bra med ett standard.

Visa signatur

Processor: AMD Athlon64 FX-62 X2 Dual-Core 2.8GHz | Morderkort: Asus M2N32-SLI Deluxe nForce 590 | Grafikkort: GeForce 7950 GX2 | Minnen: 2st 1024MB Corsair Xtreme 4-4-4-12 | Ljudkort: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Smile_Boy, spelar du mycket spel och mer spel än cs osv så kan det vara bra att ha tillgång till Hotkeys. Lirar man mkt FPS spel så kan det vara bra att kunna trycka ner så många knappar som det går, nått som detta tagentbordet inte verkar klara så bra. Och när du spelar mkt så slits tagenterna väldigt lätt, då kan det va bra att ha ett tagentbord som inte slits så mkt

Detta tagnetbordet ser helt okej ut. Verkar skönt och verkar ha en bra hållning, dock så är det dåligt att den låser vissa knappar när man just håller ner wsad. Man använder ju just de kanpparna ofta till just FPS spel. Så jag håller mig nog till det bästa tagentbordet i världen, Logitech G15 <3

Permalänk
Medlem

Varför envisas tangentbordtillverkare fortfarande med att ha snedställda tangenter? MORR!

Permalänk

Jag letar efterjust ett tangentbord för spel som ej slits ut.
Så jag tackar för recsionen ni gjorde.

MEN varför i hela swecs namn har ni get minus för att

"Knapparna ovanför piltangenterna har placerats på ett annat sätt än normalt"

Tänk på om dom inte skulle vara så ,så är det möjligt att hela tangentbordet skulle bli större än vad som har tänkt.

Permalänk
Discokungen

G15 är fortfarande bäst.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jag använder ett sånt här tangentbord: https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=KB95XS...

Fungerar utmärkt till det mesta.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Jag letar efterjust ett tangentbord för spel som ej slits ut.
Så jag tackar för recsionen ni gjorde.

MEN varför i hela swecs namn har ni get minus för att

"Knapparna ovanför piltangenterna har placerats på ett annat sätt än normalt"

Tänk på om dom inte skulle vara så ,så är det möjligt att hela tangentbordet skulle bli större än vad som har tänkt.

Är väl ett minus om man är van vid att ha de som vanligt? Recensenten kanske störde sig på det och därför ansåg det som ett minus. Jag tror själv att det skulle vara ganska jobbigta tt vänja sig vid 3 knappar på höjden istället för på bredden.

//Tommy

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

Tangentbordslayouten är helig och ska inte ändras! (i alla fall inte på fullsize-tangentbord)

Verkar vara ytterligare en fullständigt onödig produkt på marknaden.. mitt gamla facit/cherry från 1989 gör antagligen jobbet lika bra, om inte bättre eftersom det helt saknar begränsningar i hur många tangenter man kan trycka ner samtidigt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Tänk på om dom inte skulle vara så ,så är det möjligt att hela tangentbordet skulle bli större än vad som har tänkt.

Som sagts, tangentbordslayouten bör inte ändras på fullstora tangentbord.
Få sitter idag bara vid ett tangentbord och att ändra sig mellan en massa tangentbordslayouter är inte roligt. Finns ingen godtagbar anledning att göra som de gjort här. Anser jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Varför envisas tangentbordtillverkare fortfarande med att ha snedställda tangenter? MORR!

För att försvara:
Det marknadsförs som ett gamingtangentbord. Prova lägg handen och fingrarna på WASD och lägg handleden bekvämt på bordet. Du lär säkert märka att fingrarna lägger sig i position likt " \ ", det är nog anledningen till snedställda tangenter

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Makro-knapparna passar ju utmärkt om man vill fuska i MMORPGs som FFXI. Måste skaffa nåt liknande när jag får mitt nästa onlinerollspelsåterfall.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Tangentbordslayouten är helig och ska inte ändras! (i alla fall inte på fullsize-tangentbord)

Verkar vara ytterligare en fullständigt onödig produkt på marknaden.. mitt gamla facit/cherry från 1989 gör antagligen jobbet lika bra, om inte bättre eftersom det helt saknar begränsningar i hur många tangenter man kan trycka ner samtidigt.

Haha. Har du provat G15? Jag vet att jag är tjatig men knapparna på det tangentbordet är bara bäst. Sen har man faktiskt mer nytta av en display på tangentbordet än vad man kan tro.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Är väl ett minus om man är van vid att ha de som vanligt? Recensenten kanske störde sig på det och därför ansåg det som ett minus. Jag tror själv att det skulle vara ganska jobbigta tt vänja sig vid 3 knappar på höjden istället för på bredden.

//Tommy

Men ska inte en recensent vare lite neutral varje fall , Vissa människort kanske inte bryr sig om dessa knappar , Och helt ärligt hur många av er använder Deleate,end,page down och up osv frekevent?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Men ska inte en recensent vare lite neutral varje fall , Vissa människort kanske inte bryr sig om dessa knappar , Och helt ärligt hur många av er använder Deleate,end,page down och up osv frekevent?

Om det hade funnits en bra anledning för att göra det så visst.
Många som använder de knapparna frekvent och varför skulle folk som inte använder dem så mycket se något positivit i att de har en annan layout?

Sen delas tangentbord av många. Att vissa inte bryr sig stäker bara anledningen att gå efter standarden.

Byt ut kopplingspedalen och gaspedalen i bilar...

Värdet ligger i att det är en standard och likadant överallt - inte att det är bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Haha. Har du provat G15? Jag vet att jag är tjatig men knapparna på det tangentbordet är bara bäst. Sen har man faktiskt mer nytta av en display på tangentbordet än vad man kan tro.

Du försöker ju bara övertyga dig själv att det var värt 700 för ett tangentbord

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Haha. Har du provat G15? Jag vet att jag är tjatig men knapparna på det tangentbordet är bara bäst. Sen har man faktiskt mer nytta av en display på tangentbordet än vad man kan tro.

Hur står sig G15 emot Razer Tarantula ?https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=RAZTAR...

Jag saknar en större jämförande test mellan de olika s.k. "Gamer" borden som säljs just nu. Skulle vara interssant att se hur macro funktionaliteten skiljer sig mellan de olika borden, hur slitstarka de är, anslutningar osv.

P.S
Alla kommentarer om "jag klarar mig bra med mitt gamla...", Det går lika bra med.." osv kan ni bara lägga ner, är det så, så vänder sig de här produkterna inte till er.

Personligen lägger jag lätt ut 1200 spänn om produkten passar de behov jag har.

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Men ska inte en recensent vare lite neutral varje fall , Vissa människort kanske inte bryr sig om dessa knappar , Och helt ärligt hur många av er använder Deleate,end,page down och up osv frekevent?

Jag använder:
Delete, Home, End, Page Up samt Page Down frekvent. Och 2 tangenter * tre rader är urdumt! Det finns inget bättre sätt att feltrycka på två tangenter än det.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntamat
P.S
Alla kommentarer om "jag klarar mig bra med mitt gamla...", Det går lika bra med.." osv kan ni bara lägga ner, är det så, så vänder sig de här produkterna inte till er.

Personligen lägger jag lätt ut 1200 spänn om produkten passar de behov jag har.

Håller med, däremot tycker jag att utbudet på bra tangentbord är riktigt kasst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Men ska inte en recensent vare lite neutral varje fall , Vissa människort kanske inte bryr sig om dessa knappar , Och helt ärligt hur många av er använder Deleate,end,page down och up osv frekevent?

Recensioner handlar ju till stor del om vad recensenten tycker om produkten, det går inte att hålla sig 100% objektiv.

Till exempel är ljud ibland svårt att avgöra, eftersom många människor har olika uppfattning om vad som är bra ljud. Saker som utseende är ju också en sak som man inte ska tala allt för mycket om, då det är väldigt olika från person till person.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Jag använder:
Delete, Home, End, Page Up samt Page Down frekvent. Och 2 tangenter * tre rader är urdumt! Det finns inget bättre sätt att feltrycka på två tangenter än det.

Samma här. Delete och Home använder man ju skitofta, skriver man fel så äre klart man trycker Shift+Home liksom. Page up och down är dock inte lika vanliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lättanvänd mjukvara med stöd för Vista32 och XP64

Jag ser det som en nackdel. Mjukvaran finns bara till Windows!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Trevlig recension. Jag har själv G15 hemma och Steelkeys 6G på jobbet. Jag kan rekommendera båda två.

Permalänk
Medlem

Det är ett gaming-tngtbrd.. Inget jag har att säga något om då jag använder ett tngtbrd till allt jag kan använda det till.

Men minus för attd et bar aär USB?.. jag kan förstå det om det inte följde med adapter, annars inte. USB är gött ju!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har en tidigare variant på Logitech Media Keyboard Elite, finner ingen anledning att byta till det här Revoltec. Då man spelar behövs inga sånna utbytbara knappar då man lär sig relativt fort.

Permalänk
Avstängd

Har petat på ett G15 innan, plastigt, obekvämt och känns ungefär som en plastig vattenpistol om man jämför med 'real guns'... Det vill säga, Tarantula. Ungefär lika stor skillnad som mellan Logitech G5 (samt v2) och Razer Deathadder, det vill säga, enormt stor skillnad. http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1300293 -- sista sidan, typ. Pwnz pwnz pwnz!!

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Har petat på ett G15 innan, plastigt, obekvämt och känns ungefär som en plastig vattenpistol om man jämför med 'real guns'... Det vill säga, Tarantula. Ungefär lika stor skillnad som mellan Logitech G5 (samt v2) och Razer Deathadder, det vill säga, enormt stor skillnad. http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1300293 -- sista sidan, typ. Pwnz pwnz pwnz!!

Såg trevligt ut: http://www.razerzone.com/index.php?main_page=product_info&pro...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Haha. Har du provat G15? Jag vet att jag är tjatig men knapparna på det tangentbordet är bara bäst. Sen har man faktiskt mer nytta av en display på tangentbordet än vad man kan tro.

Nej, det har jag inte gjort. Däremot är jag löjligt förälskad i mitt gamla tangentbord med äkta switchar i varje tangent istället för gummimatta och sladdriga tangenter

Nåt som de har gjort rätt på G15 är i alla fall att ha rätt tangentbordslayout. Testade ett annat logitech-tangentbord.. där hade de lyckats slarva bort insert-tangenten.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntamat
Hur står sig G15 emot Razer Tarantula ?https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=RAZTAR...

Jag saknar en större jämförande test mellan de olika s.k. "Gamer" borden som säljs just nu. Skulle vara interssant att se hur macro funktionaliteten skiljer sig mellan de olika borden, hur slitstarka de är, anslutningar osv.

Jag har ett G15, kan kolla om jag får tag i ett Razer Tarantula, då kan det kanske bli en jämförelse

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Men ska inte en recensent vare lite neutral varje fall , Vissa människort kanske inte bryr sig om dessa knappar , Och helt ärligt hur många av er använder Deleate,end,page down och up osv frekevent?

Att läsa en helt neutral recension skulle vara som att läsa produktspecifikationerna. Inte särskilt givande. Eftersom man som recensent måste argumentera för sina åsikter så har läsaren underlag att själv bilda sig en åsikt om produkten, vilket är hela grejen med recensioner.

När det gäller tangenterna så finns det som sagt en standard av en anledning, och avviker man från den bör det finnas ett gott skäl till det. Exempelvis laptops gör det ibland pga. utrymmesbrist. I detta fall finns det däremot inget bra skäl till att ändra placeringen av knapparna vilket helt klart gör det till ett minus.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015