Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
(Bilden på) basketspelaren var skitsnygg! Kanske är skon lite ljus bara.

Finns det någon trådlös budgetlösning som funkar med en 580EX? Sist jag frågade på kaffebrus så skulle deras radiokit tydligen inte funka så bra. Hmmz, kanske får kolla in Ebay trots allt...

Tackar! Joo, såg det direkt att skon var lite utfrätt, men.. Man lär av sina misstag.

Jaa, vad är din budget? Ett Skyport universal-kit kostar en dryg tusing och det funkar kalas med din 580EX.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Musikälskare

Bild i brist på annat, måste köpa bättre ljus... Blir skit

Camera Model: Canon EOS 5D
Focal Length: 60.0mm
Exposure Time: 13.000 s
Aperture: f/22.0
ISO equiv: 50

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Annars köper man en SB-600 eller SB-800 som är trådlösa från början... Nä just det... Det var ju Nikon det

(var bara tvungen ^^)

Länkar från dA...

Drog ut en kompis i början av april för att göra en personlig uppgift för skolan... Två av bilderna..

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Bild i brist på annat, måste köpa bättre ljus... Blir skit

http://nordfoto.se/dump/tr.jpg

Focal Length: 60.0mm
Exposure Time: 13.000 s
Aperture: f/22.0
ISO equiv: 50

Vet inte om det var med flit men bilden är ju helt sönder posteriserad.

Posteriserad (om du inte vet redan) är att gradienterna har trashats upp och istället för mjuka övergångar så är det "hackiga" övergångar mellan olika färgnyyanser.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
Annars köper man en SB-600 eller SB-800 som är trådlösa från början... Nä just det... Det var ju Nikon det

(var bara tvungen ^^)

Länkar från dA...

[zurl]http://fc01.deviantart.com/fs16/f/2007/150/c/1/Troll_eye_by_j...[/url]

[zurl]http://ic3.deviantart.com/fs18/f/2007/150/9/6/Troll_by_joelch...[/url]

Drog ut en kompis i början av april för att göra en personlig uppgift för skolan... Två av bilderna..

Härliga bilder
Antar att det är en tjej på bilderna?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Härliga bilder
Antar att det är en tjej på bilderna?

Tackar!

Det stämmer

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar!

Det stämmer

Var så god

Trevligt, hälsa henne! Söt liten prick, av det man ser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Var så god

Trevligt, hälsa henne! Söt liten prick, av det man ser.

Haha I will ^^ (Hon är rätt söt kan man säga )

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha I will ^^ (Hon är rätt söt kan man säga )

Hehe, är väl hennes frisyr och fina ögon som gör det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite hjälp här tack.

Nån med Nikon d70s som har kopplat den till tv.n jag kan ej få det att funka bilden blir bara svart på tv.n. Ska man kanske ändra nån inställning nånstans? Har testat på 2 tv apparater med samma resultat på båda.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

länkar väl också från dA.

bra/dåligt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bild 1 gillar jag, väldigt trevlig komposition! En sån bild man hänger upp på väggen.

tvåan säger mig dock inget

Visa signatur

Permalänk

Regnigt idag. Kommer mer sen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Regnigt idag. Kommer mer sen.
*bild*

påminner lite om en sak jag satt och lekte med härom veckan
http://i12.tinypic.com/4vreqsk.jpg

Permalänk
Medlem

Lånat hem en kamera ifrån skolan igen, kritik uppskattas !

edit: märkte att den va lite stor, förminskade den + gjorde den lite mörkare

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

AMDBoss:
Har har testat att koppla min D70 till TV:n och det var inga problem. Valde PAL i kameran och sedan bara funkade det. Jag tycker dock att funktionen är rätt värdelös då det bara är tumnageln i bildfilen som visas om man inte zoomar in i bilden vilket gör att den blir pixlig i så stort format som på en TV. Tror det är samma på D70s.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
Jag går och lurar på att skaffa mig ett vettigt stativ. För mig är det en stor djungel med olika stativ och stativhuvuden. Manfrotto och Gitzo verkar göra bra grejer. Men sen då? Någon som har några tips på bra stativ/huvud kombination?

Vad har du för budget?
Manfrotto gör prisvärda stativ. Jag har inte koll på alla nya modeller de släppt, men en variant som är vettig från dem är 055 + 488RC2. Då landar man på lite drygt en tusenlapp och får ett vettigt stativ som klarar det mesta utom riktigt tunga/långa teleobjektiv. Nackdelen är väl att det är en aning tungt och, i mitt tycke, lite klumpigt ihopfällt. Är man inte så lång kan Mantrotto 190 åxå funka, men man bör välja ett stativ som är tillräckligt långt utan att man höjer mittpelaren.

Gitzo är "det bästa", men de är dyra. Är man onödigt rik så finns det ingen anledning att köpa något annat. Ett kolfiberstativ från Gitzo...

Själv har jag ett stativ från en taiwanesisk (har jag för mig) tillverkare som heter Feisol. Deras stativ diskuterades flitigt på forum som Nikonians och dreview för ett par år sedan. Ska man sammanfatta det som sades om dem så är det väl ungefär "Inte RIKTIGT lika bra som Gitzo, men inte långt ifrån".
Framför allt var det väl finishen man inte tyckte var lika bra. Min far har haft stativ i aluminium från Gitzo och jag har jämfört lite med mitt Feisol och kan inte annat än stämma in i kören. Det Gitzo min far hade var mindre än mitt feisol och min far ville eg ha något större, så nu har han åxå köpt ett feisol och sålt sitt Gitzo.
Feisol har en modell som heter 3401, vilket är den jag har. De har även en större modell som heter 3471, som är större, men inte jättemycket tyngre. Hade det funnits när jag köpte mitt 3401 hade jag kanske köpt det istället.

Huvudet jag har heter Kirk BH-3. Det är inte jättebilligt, men det är lättare (halva vikten) mot tex Manfrotto 488. 488 är bra, BH-3 är bättre, men om pengar inte är ett problem skulle jag välja Markins M10. BH-3 och M10 har fördelarna att klara mer vikt och att de använder snabbfästen av typen Arca Swiss-typ. Jag tycker dessa än MYCKET bättre än de snabbfästen som Manfrotto har och bara det är värt merkostanden, IMO.

Hur som helst:
Jag tycker att ett av de bättre alternativen är Feisol CT-3401 eller CT-3471 tillsammans med Kirk BH-3 eller Markins M10. Vill man komma en aning billigare undan väljer man Manfrotto 488RC2 som huvud istället.
Budgetvalet är Manfrotto 055/190PROB och 488RC2.

Gör det inget om stativet är stort i ihopfällt läge tycker jag att du ska titta på Benbo 1.

Permalänk
Korsordsguru
Visa signatur
Permalänk
Medlem

DaLys: Sjyst bild! Dock är det ett tråkigt bord och setup-bilden är felvänd med blixtarna ^^

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Bara jag som har märkt att pici.se är död?

Visa signatur

Permalänk
Korsordsguru

Jo bänken var riktigt trist tyvärr. :/ Hm, hur menar du med felvänd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
Bara jag som har märkt att pici.se är död?

Nope,

02:30 <+valley> Alltså
02:30 <+valley> pici är nere
02:30 <+valley> sweclockers är nere
02:30 <+valley> blogg.se är nere
02:30 <+valley> Är vi under terrorattack?
02:30 <+dalys> INTERNET ÄR NERE

Sweclockers var bara väldigt seg, aldrig nere enligt de andra, jag fick dock time out. Pici vart nere hela kvällen :/

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
AMDBoss:
Har har testat att koppla min D70 till TV:n och det var inga problem. Valde PAL i kameran och sedan bara funkade det. Jag tycker dock att funktionen är rätt värdelös då det bara är tumnageln i bildfilen som visas om man inte zoomar in i bilden vilket gör att den blir pixlig i så stort format som på en TV. Tror det är samma på D70s.

oki tack för svaret.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Korsordsguru
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mina första bilder i denna tråd. Lite från idag.

1

2

3

4

5 - Gott med glass.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite bilder från idag!

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare

Fina färger ficklampa och Chew men jag föredrar nog en aning mindre, sticker nästan i ögonen

En bild till från student grejen!

Kommentera gärna eller nått ^^

Focal Length: 38.0mm
Exposure Time: 0.0020 s (1/500)
Aperture: f/2.8
ISO equiv: 400

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Asfräck bild! Tycker inte alls att bänken är trist, tycker den passar bra med resten av bilden. Sjukt snyggt fångat!

Visa signatur

What if...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Fina färger ficklampa och Chew men jag föredrar nog en aning mindre, sticker nästan i ögonen

Vilka bilder sticker i ögonen? alla? eller det kanske inte var åt mig
tack för kritiken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Liten fotorunda igår.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS