tänkt köpa ny data.. funkar dom delarna bra till mitt graffe?

Permalänk

tänkt köpa ny data.. funkar dom delarna bra till mitt graffe?

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 2.399 kr

Intel Core 2 EXTREME QX6700 Quad Core 2.66GHz 8MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775 8580 kr

fx Gf 8800 Ultra 768Mb Ddr3 Pci-E Dual-Dvi Hdtv Out Hdcp In
6156 kr

Kingston DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5, Kit m/två matched HyperX 1GB DDR2 x 2=4272 kr

Fortron/Source Epsilon 700W, Blue Fan, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin
1295 kr

Maxtor DiamondMax 21 - hårddisk - 250 GB - SATA-300
584 kr

har set att Intel Core 2 EXTREME QX6800
kommer/har precis kommit och kosstar bara 700 kr mer.. är det värt de och får jag ut mer av graffet med den nya prollen?

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem

Quad kommer bli billigare när striden börjar så en vanlig Dual Core är mer prisvärd just nu men visst det ger lite extra.

8800Ultra är bäst men ett överklockat 8800GTX ger nästan samma prestanda till en behagligare pris.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

ahh kanske mer prissvärd men vill få ut så mycket som möligt av dom pengarna jag ska använda till datan.. blir runt 25000 utan skärm där grännsen går.. men du kanske tycker jag ska ta dual core och köra med 2 gtx i sli eller?

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem

Ja tcå 8800GTX och Dual Core ger klart mer än ett 8800Ultra med Quad Core Fast Quad låter finare...Men det beror även på vad du skall ha för skärm och upplösning.

Om du är inne i överklockning får man ut mer för mindre pengar och ofta mer än det bästa Intel eller AMD har att erbjuda.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

ok ska ha en 19 tums crt kör väl med typ 1600x1024

ja quad är mycket mer fresstande ..

Visa signatur

ajax

Permalänk
Avstängd

Ja din prestanda är vel framtidssäker

Men säg till o köpa sakerna från så billiga ställen som möjligt

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Hedersmedlem

I 1680 x 1050 räcker ett kort mer än väl så det du har valt är ganska optimalt för en sådan skärm men ta ett Dual Core och köp en Quad när priserna går ner.

Men 19" är inte det lite snålt? när man får en 22" med samma upplösning för några hundringar mer.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

jepp har redan kollat runt på typ alla stora sidor.. var det billgaste jag hittade som jag skrev ner.. är inte dumt att fylla 20 så tar en quad antagligen (-;

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle köpa en dator för hälften och vässa den till nästan samma prestanda så man får lite godispengar över.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

ahh men fick bara använda pengarna till datan så.. sen kan jag väl klocka lite med så min håller 1 år mer än vad en för 12500 gör skulle jag tror..

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem

Tja då så, köp på!!! men du skulle kunna välja en bättre skärm för den brukar man ha längre än resten av datorn och det ger mer nöje om man köper en riktigt bra sådan. Grattis förästen!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

finns väl ingen lcd skärm som klår en crt skärm?

hittade btw ingen bättre crt skärm så.. och den jag hittade klarade av alla mina krav så..

men du har kanske nåt fint tips?

tack så mycket (-:

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem

Det beror på för visst finns fördelar med CRT som den bättre prestandan men jag kan inte gå tillbaks till CRT då TFT ger bättre jiddefri, knivskarp bild. Det tar några dar innan man vänjer sig dock och det var mycket smärtsamt att få hjärnan att lära om.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

börjar blite lite osäker nu faktiskt.. har suttit framför många tft skärmar för jag jobbar som data tekniker.. visst så blir bilden skarpare jämnfört med en crt skärm från cirkus 2003. Men har precis fått in en crt skärm på jobbet som jag tycker helt klart matchar en tft.. men vad för skärm rekomderar du då allså tft och ska ej vara widwscreen och sånt trams (-;

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem

Eizo med 5års garanti och lägg mindre pengar på datorn.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=318881

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

uteslutet. (-:

tack ändå för hjälpen blir en crt. bättre för mig som är gammer och så kommer en tft se så lite ut på mitt gigantiska skrivbord (-:

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem

Ja ett naket skrivbord är hemskt att utstå.

Jag måste säga att jag inte blir trött i ögonen längre sedan jag bytte till TFT.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

haha sant.. men är så van att det ska stå en crt där så.. plus får köpa skärmen för egna pengar så. och några 8000 har jag ej råd till.. sen 8 ms? ne tack.

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem

8ms skall du inte bry dig om för den siffran är bara båg då de flesta tillverkarna hittar på värden för responstiden lite som dom vill.

Samsung gör bra skärmar och denna presterar bra men färgdjupet är inte lika fin.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=318935

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att moderkortet är lite onödigt dyrt?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

Den har allt som t.ex. 2 x FireWire och i det hela gör några hundringar inte så mycket.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Bara jag som tycker att moderkortet är lite onödigt dyrt?

Jo. Kan lika gärna gå ner på ett moderkort för ~1500kr för nästan precis lika prestanda och överklocknings egenskaper som ett 680i. Asus P5N32-E SLI Plus rekommenderar jag då jag har det själv och är grymt nöjd!

Är det verkligen nödvändigt med sånna värsting minnen? Har du tänkt att klocka extremt mycket så kan det vara nödvändigt med sånna minnen.. men har man pengar att spendera så är det bättre att köpa schyssta grejer istället för att låta pengarna ligga och skräpa

Grattis btw!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.4 Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning).

Använd din nyare tråd som postats i rätt avdelning -> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6877...