Problem med att datorn stängs ner vid varje omstart av Windows XP.

Permalänk
Medlem

Problem med att datorn stängs ner vid varje omstart av Windows XP.

Hej.....

Som rubriken lyder, väljer jag att starta om Windows XP så stänger datorn ner sig själv, för att sedan efter några sekunder starta upp igen.

Även när jag varit i Bios o ändrat eller INTE ändrat nått sker detta.

Kan nämna att processorn är överklockad, till 3.2 Ghz. från 2 Ghz.

Detta känns väldigt irriterande o jag kan aldrig tänka mig att det är speciellt bra i längden.

Moderkortet, är ett ASUS P5B.

/M

Visa signatur

[ASUS P5B][Intel C2D E4400@3.2Ghz][Twinmos 4*1Gb PC2-6400][ATI X1950Pro][250Gb SATAII][5819 PCMarks][Creative X-FI XtremeGamer]

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, fast mina hårddiskar hittas inte allt som oftast när den gör så. Då får jag hålla på och trixa (bryta och sedan starta) med huvudströmbrytaren så att BIOS hittar dem. Duktigt störande, faktiskt...

Men det där med att den kör igång för en sekund och sedan stannar bara för att sätta igång igen *tror* jag är en feature när man överklockar, men det är ju bara min gissning. Att den testar inställningarna ett kort tag att det funkar innan den sätter igång på riktigt, alltså.

Kör E6300@2,8GHz och 509 BIOS, vilket BIOS kör du?

Permalänk

Fick samma problem för nån vecka sen. Startar datorn och precis innan windows börjar ladda så stänger datorn av sig. Brukar ta ca 5-6 omstartar och en felsökning innan jag kommer in i windows sen kan den bara dö när som hellst.

Visa signatur

Silverstone Raven RV02B-W | Fractal Design Tesla 650W 80+ | Asus SABERTOOTH P67 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 2x4GB 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB | Asus Xonar DX

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Vänligen läs dom klistrade trådarna där står ofta viktig information.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MPI
Har exakt samma problem, fast mina hårddiskar hittas inte allt som oftast när den gör så. Då får jag hålla på och trixa (bryta och sedan starta) med huvudströmbrytaren så att BIOS hittar dem. Duktigt störande, faktiskt...

Men det där med att den kör igång för en sekund och sedan stannar bara för att sätta igång igen *tror* jag är en feature när man överklockar, men det är ju bara min gissning. Att den testar inställningarna ett kort tag att det funkar innan den sätter igång på riktigt, alltså.

Kör E6300@2,8GHz och 509 BIOS, vilket BIOS kör du?

Hej du...

Nja, skall väll köra det senaste Bios som finns till mitt moderkort..

Är väll kanske ett sätt för moderkortet att testa inställningar som nån sa här, men jag kan juh inte påstå att det verkar speciellt bra för all hårdvara.

Men man får väll ge skjutton i att boota om datorn en femtioelva gånger per dag, men då får man väll överge Windows XP.

/M

Visa signatur

[ASUS P5B][Intel C2D E4400@3.2Ghz][Twinmos 4*1Gb PC2-6400][ATI X1950Pro][250Gb SATAII][5819 PCMarks][Creative X-FI XtremeGamer]