S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Nope, du får du modda. Det har jag själv gjort. Så nu går inte sakerna sönder längre

I alla fall, för att kunna köpa Exoskeleton måste du göra uppdraget åt Lukash i warehouse, du vet "Döda de inkommande Duty-soldaterna" eller något i den stilen.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Aha... Det skulle uppskattas något enormt om du berättar hur man ska modda, eller ger mig en liten länk till det...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

eller hittar man den när man kommit in i Tjernobyl... finns i en stash i ett rum med massor med vertikala rör

du laddar bara ner en mod(.zip) och packar upp i mappen "Gamedata" - finns den inte...skapar du den...

smurfa hit för att ladda ner mods:

http://www.stalker-zone.com/

måste dock regga dig för att ladda ner därifrån...

finns en del på www.stalker-game.se också...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Här hittar du en hel del moddar också: http://stalker.filefront.com/

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Stort tack för hjälpen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nån som spelar det här online??
faktiskt ganska skönt tycker jag och det är smart upplagt så att ingen blir för bra
man hålls inom gränser även om man äger dom andra så att man får kämpa lite och itne får gauss gun efter 3 min
själv nickar jag reaper och om nån fler spelar så ser han mig mest på tdm och ah servrar

Permalänk
Medlem

jag hoppar nästan alltid på den server som har bäst ping

spelare med: [N84U] nic

EDIT: lägger till nic

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad ahr du för nåt nick om man ser dig nån gång då?
btw bara nere för mig nu lr??

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det är forskaren som ska göra mätningar va? Låt tönten dö, det rådet fick jag tidigare här, och du förlorar inget viktigt på det, tydligen. Deras rustning med underbar nightvision får du när du klarat av labbet, så ös på.

Men om du ska dra såna paralleller så är ju bloodsuckers rätt lika de där Clawmutanterna i Sin. Dessutom är ju de stora Trigents (de med raketgevär på armarna?) fruktansvärt lika de där Stroggarna i Quake 2 som har granatkastare på armen. Så kan man ju inte hålla på och jämföra

ja just ja! de låter dessutom väldigt lika! muskelmutanterna (pseudogiant?) och dom andra låter som lejon, precis som trigens!

Men nu kollade jag på en walkthrough där det står att man ska gå till kruglov efter att man har svimmat av.
På samma guide så står det att man måste gå till en guide i Cordon för att få uppdraget om att gå till agroprom underground en andra gång, vilket i sin tur ger en uppdraget om att hitta streloks hotellrum i pripyat för att få decodern som ger tillgång till det bra slutet på spelet.
Så var finns guiden i Cordon? Det kan väl inte vara sidorovich?

Sen så tycker jag det är löjligt att man måste ha dynamiskt ljus på bara för att få ficklampan på. jag menar det finns ju HDR och allt i det läget. Sen skulle det inte skada med att optimera spelet bättre. Men annars så är det ett grymt spel.

Permalänk

För mig fungerar ficklampan som den skall med static lightning påslagen, att den inte fungerar för dig måste bero på drivrutiner eller dyl.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ja just ja! de låter dessutom väldigt lika! muskelmutanterna (pseudogiant?) och dom andra låter som lejon, precis som trigens!

Men nu kollade jag på en walkthrough där det står att man ska gå till kruglov efter att man har svimmat av.
På samma guide så står det att man måste gå till en guide i Cordon för att få uppdraget om att gå till agroprom underground en andra gång, vilket i sin tur ger en uppdraget om att hitta streloks hotellrum i pripyat för att få decodern som ger tillgång till det bra slutet på spelet.
Så var finns guiden i Cordon? Det kan väl inte vara sidorovich?

Sen så tycker jag det är löjligt att man måste ha dynamiskt ljus på bara för att få ficklampan på. jag menar det finns ju HDR och allt i det läget. Sen skulle det inte skada med att optimera spelet bättre. Men annars så är det ett grymt spel.

Guiden heter Guide... typ du träffar på honom tidigt i spelet, han ligger skadad i en hus ruin och när du ger honom medpack så blir ni två attakerade av en flock hundar.

Spelet har buggar så att han kan ligga död för att sedan leva igen lagom tills man ska till doktorn i Streloks gömställe

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det är väl Fox man träffar tidigt i spelet i samma hus?

Permalänk
Medlem

Guide och Fox är inte samma personer - de råkar bara befinna sig på samma plats...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

aha tackar för nu har jag fått uppdraget att träffa han och sedan gå till doktorn.
Sen så är det här spelet det läskigaste jag spelat, mycket läskigare än doom 3 och FEAR etc etc

Permalänk
Medlem

Argh, det kostar 41 euro från finska cdon, det är like 400 kronor, och 45 från finska elgiganten.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Gjorde ut spelet igår, var roligt med dom där teleportergrejerna, så fick se 3 olika slut.

utanför chernobl npp så fanns det ju en till elektrisk anomali som inte verkar ha nämnts. verkar fungera som en whirlgig fast den är elektrisk...

Permalänk

Jag har provat Realism Graphic Mod och den lyfter upp spelet tycker jag, gillar verkligen suddigheten när man rör sig.

(lighting: full dynamic, quality: high)

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Stalker går lite trögt ibland (man känner att du typ e lite hackigt när man e ute o springer) på 1280x1024 o allt annat på video settings på allraste MAX.

Mitt system:

E6600 2,4ghz
8800gts 640mb KO
4gb ram PC5300
250GB HDD

är det normalt?

Permalänk
Medlem

Det låter nog ganska troligt, kör med systemet i sign och det blir lite småhackigt ibland. Kör också i 1280x1024 med allt på max.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Holy shit vad man kan hitta när man slösurfar = http://www.existenz.se/out.php?id=4791

Fy fan vad mycket man känner igen från spelet, saknar ord som beskriver det jag ser men WOW duger tills vidare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig,
Har fastnat i ett upddrag som går ut på följande:

Man ska hämta en portfölj och överlämna den / sälja den, tyvärr så kan jag inte passera grinden som bevakas av ett par soldater som säger att jag är inte "välkommen".

Någon som känner igen sig? är inte hemma nu, så jag har vaga minnen...

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel

Man ska hämta en portfölj och överlämna den / sälja den, tyvärr så kan jag inte passera grinden som bevakas av ett par soldater som säger att jag är inte "välkommen".

hämta portföljen, snacka med vakten - säg att du skall träffa Barkeep

funkar inte det har något buggat ur och du får ta en tidigare save och spela om lite
(det händer så ibland - så spara alltid i nya saves för att kunna falla tillbaka en bit)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel

snacka med bossen och gå med på uppdraget. döda minst 1 av de mutanter som rusar mot sällskapet.

bomber3: ser ut som pripyat, innan npp dvs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Gjorde ut spelet igår, var roligt med dom där teleportergrejerna, så fick se 3 olika slut.

utanför chernobl npp så fanns det ju en till elektrisk anomali som inte verkar ha nämnts. verkar fungera som en whirlgig fast den är elektrisk...

Hur klara du stället där klockan börjar ticka ner 5min när man ska in till snarkofagen?
Måste man vara Yber på fps? tycker jag har klarat mig hyffsat tills nu, men fan det kommer ju gubbar överallt och snipers och helikopters helt galet, känns oövervinnerligt!

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjornensover
Hur klara du stället där klockan börjar ticka ner 5min när man ska in till snarkofagen?
Måste man vara Yber på fps? tycker jag har klarat mig hyffsat tills nu, men fan det kommer ju gubbar överallt och snipers och helikopters helt galet, känns oövervinnerligt!

Det tyckte jag också, men det är bara kuta som gäller. Ladda upp med energy drinks och medpacks och sen spring för livet. Du hinner omöjligt med att skjuta alla fiender.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det tyckte jag också, men det är bara kuta som gäller. Ladda upp med energy drinks och medpacks och sen spring för livet. Du hinner omöjligt med att skjuta alla fiender.

jupp. alternativt kan du se andra sätt att komma dit här

sen så finns det ju hotkeys för medkit och bandages, om du förlorar mycket hälsa, gå inte in i inventory, utan tryck på snabb-medkit.

Datanusse: motion blur kan man ställa in i user.itx-filen, jo det ser riktigt coolt och realistiskt ut!

Naknoemoch: "hacken" kommer från att spelet laddar in nya texturer när du kommer in i ett nytt område, jo det är irriterande, men detb enda sättet att minska pauserna är att sänka texturinstälningarna.

Permalänk
Medlem

Hej hej Stalkertråden!

Skulle bara höra om jag borde skaffa stalker, älskar fps spel så länge det är människor man skjuter så att säga. Halflife 2 och Farcry är undantag. Tycker det verkar coolt att det är olinjärt. Hur läskigt är det på en skala mella 1-silent hill?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

nog närmare silent hill då man är i labben och gamla tunnlar och hör monster och sprintar falla
tips är då att ha ett bra ljudkort så man verkligen får uppleva alla ljuden

Permalänk
Medlem

Pallar inte sånt hehe

Inte i fps iaf.

Kommer säkert skaffa det iaf hehe.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Nope, du får du modda. Det har jag själv gjort. Så nu går inte sakerna sönder längre

I alla fall, för att kunna köpa Exoskeleton måste du göra uppdraget åt Lukash i warehouse, du vet "Döda de inkommande Duty-soldaterna" eller något i den stilen.

vilken mod har du du får gärna länka till den moden!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin