Permalänk
Permalänk

CR11 verkar vara en dator i min smak, hoppas bara plånboken också gillar den. Snygg design och bra prestanda, kanske en giftig macbook konkurrent till och med. Väntar med spänning!

Permalänk
Medlem

Håller med Oskarenator, det verkar vara "VAIO CR11 Z/R: Ca 15 000 kronor (inkl moms)" som är intressantast bland dem för mig personligen. Frågan är hur ATI Mobility Radean HD2300 står sig mot t.ex. Nvidia 8600M GT?

Permalänk
Medlem

jag sklule nog säga att FZ modellen kan vara nått för mig , med 15.4" skärm , verkar väldigt ntresant , jävla snygga är dom oxå ..
hoppas nu bara dom sätter in normala hårddiskar

Permalänk

Hej, någon mer info ang. de tre nya burkarna från Sony Vaio?

Särskilt intresserad av Fz11S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias.Ungman
Hej, någon mer info ang. de tre nya burkarna från Sony Vaio?

Särskilt intresserad av Fz11S

vad är det för info du vill ha ? ?

Permalänk

Hmm, sorry. Kanske skrev lite dumt.
Jag tänkte mest om någon hunnit skaffa den ännu och gjort ett eget
litet test. Vad den innehåller vet jag på ett ungefär.

Någon som annars vet om FZ11S är en bra dator för lite enklare
spel men mest film/surfande?
Klarar den kanske t.o.m väldigt nya spel i hög upplösning?

Såg att Sony Center fick in den i förrgår, men ej läst något test
nånstans ännu.
Mest det jag efterlyste.

Tack!

Permalänk
Medlem

ahaa ok ok njaa den är ju helt färsk på marknaden så d kanske inte är nån som hunnit prova ut den så mkt ännu så att dom kan dra upp en liten recension...!
jag tror den duger ganska bra till att spela med oxå , den har ju ett hyffast graffekort tex ...
men asså , du kan likagärna köpa M modellan för d enda som skiljer är att den ena har typ större hårddisk än den andra ...

Permalänk

Såg att det enda som skiljer är en större hårddisk, men även dubbla
bakgrundsbelysningar eller nåt vad nu det betyder..
Ljusare bild på skärmen?

Men inte om bilden är bättre på något sätt så räcker ju M mer än väl.

Permalänk
Medlem

aaa nu såg jag det , S hade dubbel och inte den dra ...
jag vettefan , men dom på JME Data sa typ att bilden blir klarare , bättre , och blir inte lika matt typ ...
AR31M modellen har sånt oxå , fy fan vilken bild asså

Permalänk

Oh, så bilden är kanon på AR31M? pga dubbel bakbelysning?

Permalänk
Medlem

jag vettefan om det är pga det , men jag tyckte den va svin grymm
så jävla klara o tydliga färger o allt

Permalänk

wow. Sugen jag blir nu.
Men ska nog helst läsa en recension först av S-modellen.
Vill inte läsa nånting tråkigt i efterhand.

Skriv in här så fort du vet mer.

Peace!

Permalänk
Medlem

santa rose på dessa?

Visa signatur

Vaio FZ21M

Permalänk

Santa vad?

Permalänk
Medlem

Va inne på Sony center i stockholm och kollade på Fz serien. Den med dubbelbakbelysning hade grym skärm. Vill man kolla på film på datorn är den klockren. De testkörde Ghostrider på den och jag blev stående ett bra tag

Snygga, men jag hade hoppats att de va lite lättare. 2.7 eller 2,8 kg tror jag dem vägde. Men rejält byggda. 13 900 gick den bästa på.

Permalänk

Läckert. FZ11S måste väl även klara de flesta nya spel?

Permalänk
Medlem

Santa Rosa är kodnamnet på den fjärde generationen Centurion processorer från Intel.. dem har bland annat 800mhz front side bus och ska ha bättre energisparingsmöjligheter.. Det är ju också en dubbel kärning processor, men santa rosa har möjligheten att när man tex spelar, stänga av ena kärnan och överklocka den andra, utan att bli varmare än ifall båda var aktiva. Detta är ju då effektivt när man tex spelar iom att man huvudsakligen då har en applikation igång. Eller i andra fall då man har mer nytta av 1 snabb kärna istället för 2 'mellan' snabba.. Ja du förstår nog vad jag menar iaf, kass på att förklara >.<.. hoppas jag fick till det rätt bara Ajuste, santa rosa stödjer även intels nya fina wireless, som tydligen ska ha mycket bättre räckvidd, hastighet och bandvidd.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

http://66.102.9.104/search?q=cache:WlpRfl0iE80J:forum.hardwar...

Läste nånting där, se om någon blir nå klokare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasK
Va inne på Sony center i stockholm och kollade på Fz serien. Den med dubbelbakbelysning hade grym skärm. Vill man kolla på film på datorn är den klockren. De testkörde Ghostrider på den och jag blev stående ett bra tag

Snygga, men jag hade hoppats att de va lite lättare. 2.7 eller 2,8 kg tror jag dem vägde. Men rejält byggda. 13 900 gick den bästa på.

va det bra kvalle när man spelade upp film eller ?
med tanke på att det graffekortet inte är sådär jättebra ...
något annat du anmärkte på , som va bra eller mindre bra ?

Permalänk
Medlem

Ja det va framförallt skärmen som jag gillade. På samma sätt som man bedömmer en platt-tv när den spelar upp nått. Jag upplevede det som mycket fina färger och bra kontraster. Och trots att den står i en upplyst butik så känns skärmen ljusstark.

Jag tyckte faktiskt att det verkar vara värt den där 1000:- lappen extra för den modellen. Om jag inte inbillar mig så va det faktiskt en tydligt bättre skärm. Men det ska va om det påverkar batteritider eller så.

Annars så tyckte jag också att själva byggkänslan i datorn va mycket bra. Jag tyckte tex att FE31 kändes lite rapplig när jag kollade på den på InWarehouse. Dem här kändes stadigare. Cleanare-linjer. Mer vaio-känsla mindre budgetkänsla.

Vad gäller hur den klarar spel har jag ingen aning.

Som sagt, i mina önskningar hade jag hoppats att den skulle vara lite lättare. Men den är ju helt acceptabel.

För mig personligen så står det just nu mellan Sony, Macbook eller dells nya om den hamnar bra i pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DekiS
va det bra kvalle när man spelade upp film eller ?
med tanke på att det graffekortet inte är sådär jättebra ...
något annat du anmärkte på , som va bra eller mindre bra ?

Graffekortet inte så där bra? ^ ^
I vilken värld lever du? Förmodar att du syftar på GF 8400GT? Eller det spelar för den delen ingen som hellst roll då varken x3100 eller verkligen inte GF8400GT har några som hellst problem att spela upp full hd.
Dessutom klarar GF8400GT de senaste spelen galant.

Edit*
Ni som skriver att det är "typ bara hårddisken som skiljer M från S modellen av FZ har väl ändå lite fel?
S har bla större hdd, dubbla lampor i skärm, Blu-Ray brännare, Hdmi, GF8400GT..blue-tooth.
M har mindre hdd, 1 lampa i skärm, ingen Blu-Ray-brännare och intels integrerade grafikkort x3100.

Permalänk

Ej blu-ray i S-modellen.

Såg att Usa har någon modell som heter "VAIO VGN-FZ180E/B"
med:
*INTEL Core 2 Duo Processor T7300 (2GHZ)
*200GB Serial-Ata
*Screen Display Technology = WXGA LCD / XBRITE HiColor
*Interface-2 = HDMI, VGA and S-Video Out with Smart Display Senso
*SONY Sound Reality Audio Enhancer
*Express Card Slot = /34 x 1
*Blu-Ray Support
*15" Screen

Hur mkt kan den komma att kosta i Sverige? Är den klart bättre
än FZ11S om man då bortser från lyxet med Blu-ray?
Kanske dum fråga, men då datorn har Blu-ray så bör väl skärmen
klara max upplösning (1900*1080*)? Hittar ingen info ang. det.

Permalänk
Medlem

Ahh..hade fått det hela om bakfoten ang hårdvara som skiljer modellerna.
Kikat för mycket på amerikanska forum.
Trodde ärligt talat att s-modellen hade blu-ray spelare.
Surt om inte den modellen kommer hit till Sverige!
Verkar ju oxå sitta ett 8400GT kort i m-modellen.
Så det är nog mest hårdiskstorleken och antalet lampor i skärmen som skijer m och s då.. ^ ^

Permalänk

Vad kan skilja en Svensk dator mot en man köper i Usa förutom åäö?
Går väl få fram åäö på nåt annat sätt också?

Såg det fanns lite bra priser på vissa datorer i Usa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Graffekortet inte så där bra? ^ ^
I vilken värld lever du? Förmodar att du syftar på GF 8400GT?
.

aa jag tänkte mest på det kortet jag , i en annan tråd nånstans så skev nån att ati x1800 o geforce 7600 va btätre än 8400...
kollar du på notebookcheck så har jag för mig att den inte har fått så bra score i 3dmark ... ?!
men d skitsamma ,för jag ska ändå inte spela , så den duger säkert

Permalänk
Medlem

alltså alla snackar om nya saker. FE31M har dubbel belyst skärm (dubbla lampor). tror de haft det ett bra tag och att det är exakt samma skärm på de nya.

santa rosa: 800mhz bussen är inget negativt men det är ungefär den enda saken som santa rosa ger dig och för prestanda spelar det inte stor roll. Visst kanske det kan vara bra att den stänger av en kärna under spel men om du inte har ett problem med överhettning så spelar det ingen roll alls.
hdmi? jaja ska du ha den till en extern skärm så kan de ju vara bra.

Förstår inte varför de skickar ut de nya modellerna med de specarna som de gör. Faktum är att FE31M har ett bättre grafikkort än alla de nya FZ modellerna.

OBS! de nya FZ modellerna har inte stöd för DRAFT N.
Såg att folk pratade om det förut. Sony har inte lagt in stöd för det i FZ modellerna. Vilket kan vara smart eftersom det jut nu inte är en standard och inte funkar särskillt bra.

för er som går i tankar på att köpa en ny dator så kan jag rekommendera sony. tysta datorer med snygg design. FE31M hörs inte alls. Grymt nöjd faktiskt. Enda nackdelen är att ni kommer få sitta och avinstallera shareware i någon timmer när ni får datorn. De verkar gilla sånt.

om ni ska ha blureay får ni går på
AR41S C2D 2.2 2GB/320 BLURAY 17#VHP
ca pris 29 000kr.
vikt 3.9kg

Permalänk
Medlem

asch santa rosa är överskattat , såvida man inte spelar spel
har FE31 dubblalampor ? det vet jag inte , men jag vet att ar31m har det iaf , och det är kanon bild på den kan man ju säga oxå

fan , undra m man gör ett bra köp om man köper FZ11S modellen ...
allt är ju bra förutom att graffekortet kanske inte är det bästa , men spelar man inte spel så duger det säkert bra ...

vad är DRAFT N ?

Permalänk

Har FE31 verkligen dubbla lampor? Fick för mig att det var nytt med FZ-serien. Sen om FZ11S är mer prisvärd än FE31 där det skiljer cirka 3000kr
vet jag inte.
Snabbare processor i FZ11S, säkert bättre på de flesta komponenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aker
Förstår inte varför de skickar ut de nya modellerna med de specarna som de gör. Faktum är att FE31M har ett bättre grafikkort än alla de nya FZ modellerna.

Njaa jag skulle nog vilja påstå att GF7600/x1600 är i stort sett likvärdig GF8400GT i prestanda. Dessutom så har GF8400GT stöd för dx10 vilket de äldre inte har. Kan säkert komma att ha betydelse i framtida spel...