Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne037
Okej. Tack för svaret Ungefär vilken lvl är man på när man kommer till de här ställena ?

Danne

Eftersom du kommer upp i maxlvl redan i början av spelet så kommer du vara maxlvl där.

detta är inte Wow där allt går ut på att lvla

Permalänk
Avstängd

Okej

Hehe okej trodde ja (skojja) Men tack så mycket för hjälpen. Mycket uppskattat

Danne

Permalänk
Medlem

Hej jag ska sälja mitt acc på World of warcraft och börja med Guild wars. men jag bara undrar bara vilket ska jag köpa först?
Kan man köpa nightfall när man inte har några andra spel? Räknas det som en expansion eller ett eget spel?
Någon som är intereserad av ett wow account förresten? En 68 hunter, med mera chars, bl a en bra twink.

Permalänk
Avstängd

Om jag var du så skulle jag nog köpa Factions till att börja med. Det är typ det lättaste och det roligaste enligt mig :).

Danne

Permalänk
Medlem

Det beror ju lite på.
Nightfall är ju nyast, så det är mer folk där somär i starter-områden etc.
Prophesis har en riktigt skön story, och väldigt fina och blandade miljöer.
Factions är mer dystert, men du får tillgång till att spela alliance battels.
Nightfall är öpped och ljust förutom mot slutet, då spelet får en ganska creepy känsla (positivt). Dessutom tillgång till Heros.

Så det beror som sagt lite på vad du vill ha

Permalänk
Medlem

Faction är inge bra att börja med mycket jobbigare att komma igång med,dels för det är så frustrerande när man väll kommer till lvl 18-20lvl då är det så mycket monster som hindrar än så man blir bara så trött samt att det är trånga gångar osv i städerna så man kan inte undvika det

så börja helst med prophecis där går man igebom alla basic stuff först,eller Nighfall.

sen om du skall lira Pvp så är det rekomenderat at du har alla 3 spelen pga av att man kan vara i behova av vissa skills för att kunna komma med olika grupper beronde på build.
fast det är inte så lätt att komma med i pv i början så man kan lätt tappa intresset för det om du inte hitytar en trevlig guild som är villig att hjälpa dig,annars är det Random och Team arena som gäller.

Har det mesta om Gw.
http://gw.gamewikis.org/wiki/Main_Page
Har också det mesta om Gw men här kan du diskutera dock en väldig jobbig sida att läsa på:P
http://www.guildwarsguru.com

Den här sidan har massor av olika Pvp Builds och Pve
http://www.pvxwiki.com/wiki/Main_Page

nån som har tips på nån lätt build som monk man kan joina än sålänge har jag funnit att SF spike gruoper har vart relativt lätt att spela med som Monk.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

nån som har tips på nån lätt build som monk man kan joina än sålänge har jag funnit att SF spike gruoper har vart relativt lätt att spela med som Monk. [/B]

Förstår inte riktigt vad du menar men Rc är ganska enkelt att spela.

Permalänk
Medlem

Alltså SF 6Ele's 2Monk's lätt att hålla reda på allt, jag undrar om det finns några mer liknande builder som monk man kan joina.
Rc är förövrigt rätt tråkigt att spela.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

LF Guild
Jag letar alltså efter en Guild..

Krav:
Minst 70% av 25+members ska vara aktiva varje dag.
Jag vill bara joina guilds med 18+ spelare.
Behöver inte alls vara en svensk guild.
Ebay Fri !!

Info:
Har ventrilo Mix (vilket innebär alla vent versioner)
Har även TS 2.
Jag spelar mycket PvE, men har också ganska mycket enfarenhet utav PvP - har kört lite High Rated GvG och är nära titel.
Har nu 2800 timmar på nacken
på 19 månader
3 kampanjer, prophecies, fations, nightfall.
8 lvl 20, 9de är PvP.
4 fow armors bara för att tillägga skryt.

IGN - Treacherous Smurf

Permalänk
Medlem

Nån som har redan fått sin Guardian Title, elr nån kanske tom har Legendary Guardian title ?

Själv försöker ska skrapa ihop en Tyrian Guardian, än så länge 11/25 klara i HM. Har hittilts enbart kört med Heroes + henchmen, ingen i min guild vill köra HM så det e lite tråkigt.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

mm en polare till mej fixade legendary med heroes och lite hjälp från sin guild.. jag kommer gärna..

treacherous smurf <-

Permalänk
Avstängd

Hejsan. Skulle någon här som vet lite mer om Guild Wars än mig kunna ta ett screenshot över kartan i factions och sedan ringa in ställen som är bra att hunta på för en lvl 19. Helst med bra loot och så.

Tack på förhand

Danne

Permalänk
Avstängd

Sorry om jag avbryter. Är gw kul?

(FUNDERAR PÅ ATT BLI GW-ARE MED GWF+EXPANSION)

/ tack för mig.

Permalänk
Avstängd

Ja det är kul. Fick upp min första level 20 igår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
Sorry om jag avbryter. Är gw kul?

(FUNDERAR PÅ ATT BLI GW-ARE MED GWF+EXPANSION)

/ tack för mig.

Svårt att säga. Vet ju inte vad du tycker är kul. Gillar du spel som man inte behöver nöta sönder för att ha lika bra grejer som alla andra så är det bra. Gillar du PvP är det mycket bra. Gillar du en riktigt bra story så är det också riktigt bra

Permalänk
Medlem

Själva storyberättandet är väl inte så speciellt bra, men ändå så tycker jag att PvE delen e skoj. PvP e rätt roligt också, AB:na brukar var lite kaotiska

Nu har jag kommit till riverside province, ska nog pausa där ett tag o maxa Sunspear titeln (atm runt 20k ).

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
Själva storyberättandet är väl inte så speciellt bra

Vad? Har du spelat prophecis? Är man med i dialogerna och kollar alla filmsnuttar så tycker jag faktiskt att det är svårslaget. Gråter nästan en skvätt när man kommer mot slutet på sista banan

Edit: Ok såg att du hade kommigt till riverside province nu. Aja kommer fortfarande ihåg när man sprang runt för första gången i pre-game och sedan följde storylinen. Det var grymt mäktigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
Själva storyberättandet är väl inte så speciellt bra, men ändå så tycker jag att PvE delen e skoj. PvP e rätt roligt också, AB:na brukar var lite kaotiska

Nu har jag kommit till riverside province, ska nog pausa där ett tag o maxa Sunspear titeln (atm runt 20k ).

fixa den i Gate of Desolation 530point på 5min 5800points/h.
snabbaste stället jag vet dock 50.000points för max rank.
funkar bara i HM.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Tänkte börja att farma SP och LP snart. Har inte äns "kind of big deal" på någon gubbe än så det borde vara dags att skaffa det snart

Permalänk
Avstängd

Hejsan. Det är en sak jag inte riktigt fattat . Om min brorsa skaffar bara factions. Kan han ändå få questen så han kan komma till Tyria och Cantha ?. Eller måste han köpa tex NF för att han ska kunna komma dit med sin Factions karaktär ?.

Tack på förhand, Danne

Permalänk
Medlem

Tänk såhär. Hur skulle det vara om jag köpte prophecis och sedan kunde ta min karaktär till de andra två världarna? Då skulle jag kunna komma dit utan att köpa expansionerna.

Så NEJ. Han kan bara vara i den världen som han har köpt. Annars skulle det inte vara riktigt logiskt

Permalänk
Avstängd

Jamen asså. Jag köpte inte expansionerna för världarna jag köpte dom för de nya "jobben" så jag tänkte att man kanske kunde komma dit men man ofc inte kunde göra nya chars från expansionerna.

Tack för svar, Danne

Permalänk
Medlem

Det är deso rundan jag kör, uppe i 30k atm.

Alltså Prophecies PvE del är bra, men om man jämför "story delen" med till ex; nwn/kotor mm, så glänser den inte precis (men så brukar d väl var för "mmo:s").

edit.

phew klarade nyss Riverside Province i HM, tog runt 2 timmar o klara av den (med bonus).

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Internet

Hej!

Det är så att jag undrar om det är något här som spelar som använder sig av MittHems fibernät. Jag har Bahnhof 100/100 just nu och det funkar extremt dåligt.. Har sky hög ping hela tiden och det laggar hela tiden. Funderar på om man ska byta till något annan ISP. Är det någon som har till exempel: Adamo, KramNet, Riksnet, SkyCome eller T3 som Guild Wars fungerar stabilt i ?

Emil

http://www.servanet.se/default.asp?id=2091&parentid=

Permalänk
Medlem

hmm börjar känna att det skulle vara kul att testa en ny char,funderar mellan antinge Mesmer,Assasin eller en Dervish

Mesmer i Pve verkar vara lite speciel att spela
Assassin verkar intressant då den verkar ha ett lite udda spel sätt med Crit hits och follow ups och allt vad det inebär.

Dervish verkar intre sant mycket skada men verkar väldigt likt warrior i spel sättet?

nån som har tips på vilken char,spelar nog ingen roll igentligen bara svårt att välja:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hmm börjar känna att det skulle vara kul att testa en ny char,funderar mellan antinge Mesmer,Assasin eller en Dervish

Mesmer i Pve verkar vara lite speciel att spela
Assassin verkar intressant då den verkar ha ett lite udda spel sätt med Crit hits och follow ups och allt vad det inebär.

Dervish verkar intre sant mycket skada men verkar väldigt likt warrior i spel sättet?

nån som har tips på vilken char,spelar nog ingen roll igentligen bara svårt att välja:)

Har kört mesmer i NF till ~lvl 11och tycker väl det är ok, elementalist är mycket roligare.
Har aldrig riktigt testat assasin men verkar rätt cool ändå

Kan rekomendera Dervish extremt mycket. Skiljer en del från warrior då man hela tiden lever på enchantments för att läka sig och göra mer skada etc. Sen att använda avatar elite-skillsen är ju inte heller fel
Att köra AB's med dervish är riktigt kul då man kan göra brutal skada men ändå hålla sig vid liv och cappa baser

Permalänk
Medlem

Själv tyckte jag inte så mycket om derv, det var för mycket enchantments som man skulle ha uppe hela tiden, blev irriterande i längden samt att det är en "melee" profession så spelsättet liknar hur warriors spelar (detta I PvE då). Har haft en warrior i 2 år så en till melee var för mycket (tråkigt).

Assassins kräver tålamod och taktik för att få ut det mesta. Många kör sina assasins som "tanks" och det är väl det som har gjort att dom inte är så önskade i PvE (pugs) grupper, men om dom spelas rätt så är dom grymma. (conditions/knockdowns etcetc o "snabbt in o snabbt ut").

Själv så skulle jag nog välja en Mesmer, deras spelstil är också rätt så speciell. Men som det ser ut i dagens pve-del av GW så är mesmers inte särskilt eftersökta, men vad jag har läst så håller anet på att fixa till dom, så att de blir mer "användbara" i pve (för den vanlige spelaren då).

Samt att i AB så är dervs körda om man "strippar" deras enchantments

Min vote går till Ass elr Mesm.

edit.

har nu fått min rank 10 i SS :), nu är det Guardian(tyria) och Luxon rank 4 som gäller, phew

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Iofs sant att utan enchantments dör man snabbt som Dervish men spelstilen tilltalar mig väldigt mycket ändå Stöter sällan på enchantment removal i AB's då alla Necros lirar MM.
Avatar of Grenth är också rätt kul då den tar bort en enchantment efter varje attack skill så att mosa Earth eles är rätt lätt då

Permalänk
Medlem

alla borde ha med sig "rend enchantments" :P, 0 i curse attr = tar bort 6enchantments o så "kostar" den 5e (fast 30secs recharge ).

Brukar köra det på min SF ele i AB.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Lite whine om Assassins.

Jag tycker att Assassin är totalt omöjligt att inte dö utav (Jag är en prot Monk), jag använder Balanced Stance och allt för att blocka slagen men det hjälper ju inte så mkt. Och med de sakerna så dör jag på 10 sekunder (Jag har 550 HP), men om jag har alla mina block spells på CD så dör jag på 5 sekunder... men men.

Men är det någon som har något tips på hur man ska klara av Assassin så att man slipper dö varje gång dem attackerar mig?

(Använd inte för svåra ord om du ska förklara är nybörjare inom GW )

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!