Permalänk
Medlem

Oljudet i hörlurarna...

När jag har på mig hörlurarna och ingenting spelas så hörs ändå ett irriterande oljud, typ knaster, i bakgrunden.
Är inne på att köpa ljudkort, men känns liksom lite bortkastat om detta ljudet skulle kvarstå.
Nån som vet om det är det ofantligt bra integrerade ljudkortet AC97 som strular?

Bör tilläggas att ljudet endast uppstår om jag har hörlurarna kopplade till frontpanelens 3.5mm-portar och inte om jag kopplar rakt i moderkortet. Kan det vara så att ljudet beror på sketna kontakter i chassit? Vill minnas att jag hade samma problem med gamla chassit också.
Ljudet kan dessutom variera lite när man växlar mellan applikationer osv.
Moderkortet är KN9, hörlurarna Koss SB45 och chassit är Enermax Chakra.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Jag har haft exakt likadant moderkort och upplevt samma "oljud" fast ganska lågt, hörs till exempel inte om jag lyssnar på musik, spelar spel eller ser på film.

Har testat lite grejjer och för mig så försvann det mesta av oljudet om jag hade WAVE i volymkontrollen på max och sen själva Volymkontroll-ljusteraren ett snäpp upp, om du fattar vad jag menar.