Komplett och aldrig fungerande dator

Permalänk
Medlem

Komplett och aldrig fungerande dator

Köpte ny dator i våras, mars närmare bestämt, då min gamla en dag inte kände för att vara med längre.
Hade sett reklam för komplett.se på tvn, och tänkte att det borde vara rätt riskfritt att köpa en dator därifrån.. så fel jag hade. Datorn krångla från första början, och har haft olika problem och strul hela tiden.

Datorn har stängt av sig hela tiden.. detta gör den nu flera gånger
om dagen, oftast när jag spelar. Trodde först att det berodde på överhettning, men det hjälpte inte att sätta in fler fläktar. Skaffade mig ett program som mäter tempen i datorn och (även enligt kompletts support)
blev det inga temperaturer höga nog att motivera avstägningarna. Ibland vill datorn inte heller starta efter den stängt av sig. Eller, den startar men inget händer, lampan frampå lyser inte osv.

Efter många omochmen trodde supporten iallafall på att det var mitt nätagg det var fel på, så jag skickade in det till dom. Trodde jag skulle få skicka in hela burken (så enkelt problemet kunde lösas om jag fick det) men eftersom jag köpt en PC i delar från dom får jag inte skicka in hela burken, eftersom dom inte skruvat ihop den åt mej (något som hade varit trevligt att veta innan man köpte den)

Fick i allafall tillbaka mitt nätagg idag, eftersom det enligt Komplett inte var något fel på det, och det första jag och min vän reagerar på är att det luktar bränt.. Och inte så lite bränt heller.. Ringde då till supporten och dom hade inte känt nån lukt, men så hade dom inte heller känt efter (måste själv påstå att den är rätt svår att missa) Dom sa att det va ok att sätta idet i datorn, och om något hände då skulle jag få reklamera. dock hände inget (otur i turen?)

En annan sak, den inbyggda extremt jobbiga Nvidia brandväggen,som gjorde att jag inte kunde få kontakt med nätet. Efter nya drivrutiner blev det lite förbättring, har dock fortfarande problem med nätverket. Använder mozilla firefox, och efter ett tag slutar den fungera, fast jag kan sitta på msn, spela online osv, är bara webbläsaren som inte funkar (har även testat med explorer, funkar inte den heller)

Nu tror komplett att det kan vara mitt grafikkort det är fel på (återigen, vad lätt det hade kunnat lösas om dom bara tog emot hela bruken)

Det jag undrar är ju om man kommer få skicka in del, efter del, efter del, innan man hittar rätt och man kan få det defekta utbytt.. Har ju inget annat hemma att testa med, eftersom det bara var att hiva min gamla dator.

Har mejlat fram och tillbaka med supporten sen den 15 mars, 6 dagar efter jag fått datorn levererad hem, fram till idag, och det lär ju inte ta slut här.. ska man behöva stå ut med det här?
Har mejlat med dom fram och tillbaka MINST en gång i månaden angående olika problem med min dator. Ibland även samma, eftersom jag inte fått tillräckligt med hjälp första gången och dom slutar svara på mejl efter ett tag.

Min dator:
Q-Tec Midi tower ATX L-MD, silver/svart, L-Series, 350W Nätagg
Samsung SpinPoint P120 250 GB SATA2 8MB 7200RPM
Samsung DVD-brännare SH-S182D svart OEM
Sony diskettstation 3,5" 1,44MB floppydisk intern
AMD Athlon 64 X2 3600+ 1.9GHz Socket AM2, 1MB, BOXED m/fläkt
ECS NFORCE4M-A, n-force4-4x, Socket-AM2, ATX, LAN, DDR2, PCI-Ex 16
Corsair Value S.PC5300 DDR2 1024MB Kit w/two matched value select 512MB
Gainward GeForce 7300GS 256MB DDR2, PCI-Express, "BP7300GS-256-TV-DVI"

Har tröttnat rejält på allt krångel nu, vet inte vad jag ska göra härnäst, tycker jag stått ut med tillräckligt mycket. Hellst skulle jag vilja häva köpet, så man kan köpa en fungerande dator någon annanstanns, eftersom den aldrig verkar bli fixad så man får en fungerande dator!! Jobbar som personlig assistent, med taskig lön där varje krona räknas och som tjej kan jag inte så mycket om datorer.

EDIT: detta är inte en dator jag byggt själv, utan ett ihopplock Komplett själva gjort och sålt som en hel dator, ett såkallat "PC i delar".. Alltså jag har inte byggt denna dator själv!

Permalänk
Medlem

inte för att vara djävulens advokat eller så ... men borde du inte tänkt på vem som har supporten innan du köpte alla delarna... beställer man delar så får man räkna med egen felsökning och att vara sin egen support... kan man då inte så mycket om det så sitter man i sjön ...

jag tror inte du får köpet hävt då komplett antagligen har gjort så mycket som dom kan ...

det finns väl någon lokal firma som kan kolla datorn åt dig så du får en fungerande dator... annars vet jag att el-giganten har en "pc-clinic" i sina varuhus som inte tar så mycket för en felsökning ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Det låter konstigt att Kompletts tekniker inte känt av någon lukt vid testningen. Vad jag vet så testas alla komponenter väldigt utförligt och då borde det märkts om det va så tydligt.

Jag tycker du ska RINGA till Komplett och förklara din situation, jag är övertygad om att de kan hjälpa dig bättre då.

Personligen så tror jag att det är någon av nedanstående komponenter som kan orsaka problemen du beskriver. Om du inte kan felsöka mer själv kan du ju be att få skicka in dessa delar för felsökning tillsammans.

Q-Tec 350W Nätagg
ECS NFORCE4M-A
Corsair PC5300
Gainward GeForce 7300GS

Ett tips är att fråga efter fraktlappar eller skicka med kvitto från posten - så ska det inte behöva kosta dig annat än lite tid och tålamod

Permalänk
Medlem

eum du har vad jag förstått INTE köpt en PC av komplett, utan lösa delar och byggt den själv, rätt ?
Så är det klart att komplett inte har nått slags service ansvar för din PC, samma hade gällt oavsett var du hade skaffat delarna.
hade du viljat ha det så att du kan skicka in burken, måste du alltid skaffa en färdig PC, komplett säljer sådana också.
småsaker som Nvidia brandväggen: men använd inte den då!
det är du själv när du bygger en dator och installerar som måste stå för kunskapen om hårdvaran och mjukvaran, och hur du vill att den ska vara konfiguerad.
Lampan som inte lyser: du vet att man måste vända kontakten rätt för att den ska lysa.
När jag bygger en dator lyckas jag alltid vända nån av LED lamporna fel
men lätt fixat.

Hursom du bör vända dig till nån kunnig person eller datafirma som får gå igenom burken, och då också att den felsöks ordentligt, så orsaken hittas.
beror problemen då på nån hårdvara så är det just den som ska reklameras till komplett.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag misstänker ändå ditt Q-tec nätagg (inte att det nödvändigtvis är trasigt, utan att det bara är för klent för din burk)...

För att citera http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...
"Överspecifierade och allmänt kass kvalitet."

Och ja, anledningen till att Komplett inte vill felsöka din dator åt dig (gratis i alla fall) är väl helt enkelt den att det är du som valt delarna och köpt dessa som separata varor, utan något som helst löfte om att de ska bli en fullt funktionsduglig dator när de satts ihop (annat än vad du själv kommit fram till).

Jag förstår dock helt och fullt att du har en besvärlig situation. Jag undrar dock om du har RÄTT till att häva köpet på alla varorna på grund av att det antingen är fel på någon av dem eller på grund av att det helt enkelt är en kombination som inte fungerar ihop.

Om Komplett inte har något smidigt förslag när du RINGER till dem så får jag nog gå på samma linje som andra gjort tidigare... Se till att datorkunnig person/firma som har andra delar att testa med (t.ex. ett bättre nätagg) undersöker din dator.

Kanske är det så enkelt att du bara behöver köpa ett bättre nätaggregat...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nej, det är dom som satt ihop detta datorpaket som fanns att köpa från dem.. Är som sagt inte direkt datakunnig så jag skulle aldrig kunna bygga en dator själv, därför jag köpte en färdigbyggd dator. Och kanske borde man förstått att man köpte ett ihopbygge "PC i delar" men som sagt, jag vet inget om sånt där, och trodde jag köpte en komplett dator (vilket jag ju faktiskt gjorde, fast det är ett ihopbygge DOM gjort)

Vet att andra har haft samma problem med deras nätagg som jag har, men förstår inte varför jag skall köpa nytt nätagg, om det är som Komplett säger nu, att det är grafikkortet det är fel på.

Ok, men är det inte rätt dyrt att lämna in en dator på ett serviceställe? Tycker ändå inte jag skall behöva göra det, när jag köper en komplett dator, från Komplett.

jag har som sagt INTE byggt ihop den själv..

jag har ringt komplett, senast igår då om att det luktar bränt, dom pratar på grafikkortet, och då får jag väl skicka in det, men om det inte är grafikkortet, utan dom tror det är minnena, eller hårddisken osv osv.. kan ju hålla på i evigheter för att hitta "rätt" fel

Permalänk
Medlem

Har du köpt pc i delar paket så ska dom funka ihop med varandra eller ? Jag tycker du ska stå på dig för köper man ett sånt så räknar man väl att komponenterna ska fungera ihop med varann, man ska absolut inte hålla på och sitta felsöka som du gör det är ju åt helsike.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Har du köpt pc i delar paket så ska dom funka ihop med varandra eller ? Jag tycker du ska stå på dig för köper man ett sånt så räknar man väl att komponenterna ska fungera ihop med varann, man ska absolut inte hålla på och sitta felsöka som du gör det är ju åt helsike.

Ja tack! är det jag tycker med, något är ju uppenbarligen fel med datorn, har fått olika tips från kompletts support, tex: flasha om bios, testa att byta ut nätagg, grafikkort/Har jag rätt drivrutier?

Jag har absolut ingen anning om hur man flashar om bios, och vad jag förstått är det inget man ska ge sej på om man inte kan det heller. när det gäller drivrutiner så har jag använt dom jag fick av dom, så dom borde ju veta om jag har rätt eller inte. Har dock fått byta ut vissa (nätverksdrivrutinerna bla, och ja ggustavsson, jag fick bort brandväggen, TILLSLUT, med hjälp av en kompis:) )

har dock heller ingen möjlighet att testa med annat heller, menar då att testa med annat grafikkortoch nätagg, dom datadelar jag har är dom jag köpt från Komplett. har frågat vänner, men detär samma där, dom datadelar dom har behöver dom ha själva till sina datorer.

och dom vill fortfarande inte ta emot hela datorn, fast problemet efter det hade varit ur världen

Permalänk
Medlem

Kompletts "PC i delar" paket innehåller komponenter som är utvalda att fungera tillsammans men det är ju inte en "färdigbyggd dator". Varje komponents tillverkare har då sitt eget garantiansvar - via Komplett.

Nu verkar ju inte din dator fungera så då är det antingen fråga om en defekt komponent eller ett handhavandefel som skett när du monterade ihop delarna.

Testa att montera ut allting utanför chassiet för att utesluta ev. kortslutning med felaktigt monterade distanser i chassiet, det är ett ganska vanligt fel om man är nybörjare (även proffs) att distanserna inte sitter där de ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejo
Kompletts "PC i delar" paket innehåller komponenter som är utvalda att fungera tillsammans men det är ju inte en "färdigbyggd dator". Varje komponents tillverkare har då sitt eget garantiansvar - via Komplett.

Nu verkar ju inte din dator fungera så då är det antingen fråga om en defekt komponent eller ett handhavandefel som skett när du monterade ihop delarna.

Testa att montera ut allting utanför chassiet för att utesluta ev. kortslutning med felaktigt monterade distanser i chassiet, det är ett ganska vanligt fel om man är nybörjare (även proffs) att distanserna inte sitter där de ska.

Ja..

Saken är den att jag är som sagt inte datakunnig, en klasskompis som var duktig på datorer hjälpte mej att skruva ihop datorn, nu är skolan dock slut, han har åkt hem och jag har ingen som kan hjälpa mig.. Och jag tror inte det kommer hjälpa att jag själv försöker skruvia isär, och sen ihop datorn.. hade man vetat när man köpte den att det var dessa vilkor som gällde, hade jag ringt först till komplet och bett dom skruva ihop datorn åt mig, mot ersättning då givetvis.. så det känns som man hamnat i ett dödläge nu.. jag kan själv inte göra något för att få reda på vad som är fel med datorn, och Komplett vill inte ta emot den.

Permalänk
Medlem

Okej, om det är ett av deras paket tycker jag allt att de borde ta större ansvar för att det fungerar ihop. (Med reservation för själva monteringen, förstås.)

Har du ringt och pratat med Komplett om detta? Ger ibland bättre resultat...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

ja, jag har ringt och pratat med dom, vilket resulterade i att jag fick skicka in mitt nätaggregat, om jag fick tillbaka igår, som då luktade bränt.. vilket det fortfarande gör..

men som sagt, det är vad som händer nu, ska jag stå ut med att skicka in olika datadelar tills dom hittar "rätt" fel, eller ska jag kräva att dom tar in hela datorn? har frågat om dom skulle kunna tänka sig ta emot hela burken men då sa dom nej, eftersom dom inte skruvat ihop den.

Permalänk
Medlem

Nu är jag förvirrad
Vem har satt ihop din PC och levererat den till dig ?

Du skriver längre upp "Nej, det är dom som satt ihop detta datorpaket som fanns att köpa från dem."

och ovan
"har frågat om dom skulle kunna tänka sig ta emot hela burken men då sa dom nej, eftersom dom inte skruvat ihop den."

Har du skaffat en PC i delar, som DOM har skruvat ihop ?
ungefär som denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332714

eller en dator som typ denna ?
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10161

om sistnämda "typen" borde detta inte vara nått problem
komplett tar hela datorn och åtgärdar, vad jag känner till
I ett sådan fall ska man inte behöva felsöka själv eller anlita 3:je part för
felsökning, eller behöva skicka in delar lösa till komplett.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Nu är jag förvirrad
Vem har satt ihop din PC och levererat den till dig ?

Du skriver längre upp "Nej, det är dom som satt ihop detta datorpaket som fanns att köpa från dem."

och ovan
"har frågat om dom skulle kunna tänka sig ta emot hela burken men då sa dom nej, eftersom dom inte skruvat ihop den."

Har du skaffat en PC i delar, som DOM har skruvat ihop ?
ungefär som denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332714

eller en dator som typ denna ?
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10161

om sistnämda "typen" borde detta inte vara nått problem
komplett tar hela datorn och åtgärdar, vad jag känner till
I ett sådan fall ska man inte behöva felsöka själv eller anlita 3:je part för
felsökning, eller behöva skicka in delar lösa till komplett.

Som jag förstått det efter de sista förklaringarna har han köpt ett av kompletts datorpaket i delar, som någon kompis byggt ihop åt honom.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Nu är jag förvirrad
Vem har satt ihop din PC och levererat den till dig ?

Du skriver längre upp "Nej, det är dom som satt ihop detta datorpaket som fanns att köpa från dem."

och ovan
"har frågat om dom skulle kunna tänka sig ta emot hela burken men då sa dom nej, eftersom dom inte skruvat ihop den."

Har du skaffat en PC i delar, som DOM har skruvat ihop ?
ungefär som denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332714

eller en dator som typ denna ?
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10161

om sistnämda "typen" borde detta inte vara nått problem
komplett tar hela datorn och åtgärdar, vad jag känner till
I ett sådan fall ska man inte behöva felsöka själv eller anlita 3:je part för
felsökning, eller behöva skicka in delar lösa till komplett.

Det är Komplett som sålt datorn, delar som Komplett pockat ut och sålt som ett datorpaket (pc i delar) Ja, ett sånt som finns på första länken. och dom skickade hit den i delar, alltså monterade dom inte ihop den åt mig, och därför tar dom inte in hela burken för att ta reda på vad som är fel.

Och att man inte kunde få skicka in hela burken läste jag aldrig något om när jag köpte den, hade jag gjort det hade jag aldrig köpt den, eftersom jag verkligen inte kan något alls om datorer..

Permalänk
Medlem

De har satt ihop datorpaketet, alltså valt delarna menar han säkert. Dock skruvade hans polare ihop det. Skulle misstänka att det senare är var problemet ligger. Vad är det för grafikkort förresten? En del kort ska ju ha extra strömförsörjning från nätagget

Visa signatur

|Amd X2 5200+|Asus Crosshair|Gainward 8800gts gs|4GB Corsair dominator 6400 4-4-4-12|Thermaltake Truepower 750w|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joseph
De har satt ihop datorpaketet, alltså valt delarna menar han säkert. Dock skruvade hans polare ihop det. Skulle misstänka att det senare är var problemet ligger. Vad är det för grafikkort förresten? En del kort ska ju ha extra strömförsörjning från nätagget

Japp exakt, och du får gärna säga hon om mig;)

grafikkort:
Gainward GeForce 7300GS 256MB DDR2, PCI-Express, "BP7300GS-256-TV-DVI"

Länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=324729

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ringa dom igen, säg att du inte är så datorkunning och att du vill returnera alla delar tillbaks, hålla på och felsöka en och en är ju värdelöst.

Permalänk
Medlem

Har varit med om par tillfällen då kompletts färdiga paket ej matchar korrekt. Ibland pga biosupdate som behövts och ibland har moderkortet helt enkelt ej velat fungera som det ska.

Random hängningar brukar enl min åsikt bero på morderkort eller moderkort/minnen normalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baseless
Har varit med om par tillfällen då kompletts färdiga paket ej matchar korrekt. Ibland pga biosupdate som behövts och ibland har moderkortet helt enkelt ej velat fungera som det ska.

Random hängningar brukar enl min åsikt bero på morderkort eller moderkort/minnen normalt.

ok ok, men det är som sagt inget jag kan göra själv, eller har någon jag kan fråga om hjälp heller..

håller på att testa datorn lite hemma nu, dratt ur alla kablar ur burken innan jag går och lägger mig, och igår spela jag större delen av dagen och den stängde inte av sig en enda gång, om det kan vara till någon hjälp för att hitta eventuellt fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnussiE
Japp exakt, och du får gärna säga hon om mig;)

grafikkort:
Gainward GeForce 7300GS 256MB DDR2, PCI-Express, "BP7300GS-256-TV-DVI"

Länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=324729

My bad. OT, det kortet ska nog inte ha extra strömförsörjning. Alltså de enda gångerna jag stött på ditt problem där datorn hänger sig efter ett antal timmars spelande, så har antingen nätagget eller grafikkortet kokat. Nätagget reagerar då precis som du beskrev, att man försöker slå på datorn och den bara står där som en idiot. Jag skulle pröva ett helt nytt, kraftigare nätagg.

/tröttsåjagkanskemissadeattnågonredanrekommenderatnyttagg

Visa signatur

|Amd X2 5200+|Asus Crosshair|Gainward 8800gts gs|4GB Corsair dominator 6400 4-4-4-12|Thermaltake Truepower 750w|

Permalänk
Komplett.se

Hejsan!

Först och främst är det trist att höra att du har problem med datorn

PC-komponenter KAN vara ett riktigt gissel när man väl får problem och speciellt om man inte kan så mycket om datorhårdvara. Vi är faktiskt hårda på att om man beställer en paketlösning så skall man ha teknisk kompetens nog att felsöka på egen hand och skicka in den del som är trasig för ersättning alternativt finna felet som orsakar dina problem.

Om man inte besitter den tekniska kompetensen rekommenderar jag att man beställer en färdigmonterad PC med 3 års garantitid och full service och support från oss. Då är det bara att skicka in hela burken så fort hårdvaran krånglar. Då kostar det också aningen mer medan paketlösningarna är menade för dem med längre erfarenhet av hårdvara.

Efter att ha följt tråden har vi trots vår policy beslutat oss för att vara sommarsnälla den här gången och ta in alla delar för felsökning. Detta är dock ett undantag och endast pga ett regnigt juli-sverige (iaf i mellersta och södra delarna).

Vi rapporterar tillbaka i tråden senare med vad det var som var fel - jag skickar dig ett PM SnussiE.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hejsan!

Först och främst är det trist att höra att du har problem med datorn

PC-komponenter KAN vara ett riktigt gissel när man väl får problem och speciellt om man inte kan så mycket om datorhårdvara. Vi är faktiskt hårda på att om man beställer en paketlösning så skall man ha teknisk kompetens nog att felsöka på egen hand och skicka in den del som är trasigt för ersättning alternativt finna felet som orsakar dina problem.

Om man inte besitter den tekniska kompetensen rekommenderar jag att man beställer en färdigmonterad PC med 3 års garantitid och full service och support från oss. Då är det bara att skicka in hela burken så fort hårdvaran krånglar. Då kostar det också aningen mer medan paketlösningarna är menade för dem med längre erfarenhet av hårdvara.

Efter att ha följt tråden har vi trots vår policy beslutat oss för att vara sommarsnälla den här gången och ta in alla delar för felsökning. Detta är dock ett undantag och endast pga ett regnigt juli-sverige (iaf i mellersta och södra delarna).

Vi rapporterar tillbaka i tråden senare med vad det var som var fel - jag skickar dig ett PM SnussiE.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Låter helt underbart:) skriver svar på PM så fort jag kommit hem, kan inte ordernummer i huvudet. Va snällt av er!=) Nu är jag världens lyckligaste;)

Permalänk
Medlem

Kan ju bara säga det att Komplett äger som yngre säger och det även ifrån egen erfarenhet då jag hade ett grafikkort ATI X800XL 256Mb som gick sönder inom garantitiden som jag fick utbytt mot ett ATI 1950 Pro 512Mb som tack vare att jag väntade 1-2 månader på det kortet inte kostade mig något alls i mellanskillnad.

Ni må vara lite dyrare men det är det värt när reklamationer sköts exemplarisk!

Permalänk
Medlem

Klockrent som vanligt Komplett! Förstår varför jag aldrig ens sneglar in hos konkurrenterna då alla beställningar samt förfrågningar vid eventuella problem varit goda.

Bra att det verkar lösa sig för SnussiE nu.

Visa signatur

|Amd X2 5200+|Asus Crosshair|Gainward 8800gts gs|4GB Corsair dominator 6400 4-4-4-12|Thermaltake Truepower 750w|