Permalänk
Medlem

Man blir mållös

Alltså ibland blir man fundersam på vad posten sysslar med..
Dustin skickade 2 kolli till mig i måndags samtidigt(en beställning).
Bårda kollin sorterades i malmö i tisdags vid 6 tiden. Samma dag, dvs tisdag var ena kollit framme hos mitt postkontor. Det andra låg kvar i malmö. Nu, torsdag eftermiddag ligger det jävla paketet fortfarande kvar i malmö utan tendens att röra sig. En kompis fick 2 kollin skickade till sig igår från dustin som han hämtade ut idag. Båda gick förbi malmö och vi har samma uthämntningsställe.

Tog detta med kundservice som sa att detta var normalt?!?
I mitt huvud kan detta omöjligt vara normalt, och tyder på att paketet hamnat fel eller står i en hörna nånstans.

Ringde till paketservice som verkade ha något högre kompetens än kundservice som har ingen. Hon konstaterade bara att ingen bil lämnat malmö med mitt paket och att jag skulle avvakta och återkomma under nästa vecka om det ej dykit upp. Detta är dock ej direkt acceptabelt för mig, man betalar ej deras hutlösa frakt för att få sina paket "kanske möjligtvis om en vecka eller två(eller inte alls?)".

Så någon som vet vilken adress till postcentralen i malmö som hanterar denna trafiken? Så man kan få tag i nummer och börja ringa själv. För det verkar ju vara vad som krävs..

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att om man reklamerar skickas det nästan alltid vidare dagen därpå (såvida det inte försvunnit helt). Allra bäst är om Dustin kunde reklamera/utöva påtryckningar, de skickar ju en del paket och förhoppningsvis är Posten måna om att hålla kvar dem som kund.

Permalänk
Medlem

Det är det som är spänande med posten av idag
man vet aldrig om man får det man väntar på eller om det "kommer bort"
eller tar 5-14 dar på sig att komma fram

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Mjo alltså pratade senare med ytterligare en på paketservice/logistik och denna person var nästan vettig. Hon lade upp en reklamation i dustins namn på paketet och skulle kolla det till mig idag och återkomma.

La det till dustian vid 12 igår men fick under gårdagen inget svar(via mail) så tänkte att jag skulle göra ett försök till med posten vilket ju var bra. Ska se hur det utvecklar sig under dagen.

Lustigt är det iaf..

Permalänk
Geeks
Säljchef

Posten har varit en FULLSTÄNDIG katastrof för mig det senaste..

Paket har kommit bort helt och hållet, paket har blivit försenade, man har struntat i att köra ut direktleveranser..

Jag tror bannemig inte att dem har lyckats med en enda leverans till 100% under 2007 till mig eller på jobbet.

Skulle vara väldigt intressant att höra deras reklamationsstatistik.. Får för mig att den är liiiite väl hög!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Dessutom lär de väl inte lämna ut enbart det ena kollit då bägge ska lämnas ut samtidigt åxo?

Permalänk
Hedersmedlem

Men anlita andra speditörer för era transporter då? posten är billigast och man får vad man betalar för. Pynta ett par hundra mer i frakt och anlita DHL i stället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Men anlita andra speditörer för era transporter då? posten är billigast och man får vad man betalar för. Pynta ett par hundra mer i frakt och anlita DHL i stället.

Folk är helt för snåla för det, folk vill ju ha allt gratis eller för väldigt lite.

Permalänk
Medlem

Alla speditörer är idag lika värdelösa.. Trist men sant..

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Hool
Alla speditörer är idag lika värdelösa.. Trist men sant..

Och det har alltid funnits missnöjda kunder, det är inget som kommer ändras och dessa trådar kommer poppa upp för jämnan i säkert 100 år till.

Blä.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Och det har alltid funnits missnöjda kunder, det är inget som kommer ändras och dessa trådar kommer poppa upp för jämnan i säkert 100 år till.

Blä.

Har provat Bussgods, Posten, DHL, SHenker, ASG, DFDS med flera med flera.. De har alla en hög felmarginal som ligger långt över vad som är acceptabelt..

De är sega, tar för lång tid och söndrar för mycket..

De är även ofta rätt sega att få ersättnig för eventuella förluster/skador.

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på fraktföretagen: Prova med att starta en sådan verksamhet själv. Ni kommer inse att det är ett helvetes jobb att hålla låga nivåer gällande reklamationer/felfrekvenser.

Shit happens. så är det bara. Sedan är det sak samma om det står Posten, Bussgods Royal Mail, USPS på det där paketet... Folk klagar ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Men anlita andra speditörer för era transporter då? posten är billigast och man får vad man betalar för. Pynta ett par hundra mer i frakt och anlita DHL i stället.

Nej, anlita ej DHL, dem skadar gods, har sätt en DHL chaufför välta en pall med chips då han lossade sin bil vid Prisextra City, och sen när man tittar på pallar som DHL skickat som vi ska köra ut så är dem ofta skadade på något sätt. Anledningen till detta är nog för att dem alltid har bråttom och det är stora köer till deras lastkajer.

Men sen så är det lätt att paket blir bortschabblade om dem inte kommer med bilen dem igentligen skulle med.

Det är alltid fullfart i transport industrin, massa papper att hålla reda på b.l.a.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar, vet ni om att sakerna posten transporterar i, t ex lastbillar inte får ta hur mycket som helst?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Nej, anlita ej DHL, dem skadar gods, har sätt en DHL chaufför välta en pall med chips då han lossade sin bil vid Prisextra City, och sen när man tittar på pallar som DHL skickat som vi ska köra ut så är dem ofta skadade på något sätt. Anledningen till detta är nog för att dem alltid har bråttom och det är stora köer till deras lastkajer.

Men sen så är det lätt att paket blir bortschabblade om dem inte kommer med bilen dem igentligen skulle med.

Det är alltid fullfart i transport industrin, massa papper att hålla reda på b.l.a.

Yep, våran företag hade DHL förr.
Men tyvärr så tappade föraren en pall med verktyg vi väntat på i 2 månader från italien, han frågade mig om någon truckförare fanns i närheten och jag sa att vänta ett par minuter så kommer dom.
Han hade så jäkla bråttom att han hoppa i trucken och skulle lasta av själv, det var 2st halvpallar och han plockade 1½ av dom så den andra välte och hamna på andra sidan lastbilen.. kuggfräsar för 200.000kr rakt i backen, inga försäkringar gälde då det var inte våran förare som lasta av.

Så nästa vecka var det andra bilar som rulla fram.

Om ni har bråttom och vill ha varan framme oskaddad så anlita taxikuriren.. 20.000-30.000kr är våra kostnader på ibland (lilla skit köping till danmark)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Ni som klagar, vet ni om att sakerna posten transporterar i, t ex lastbillar inte får ta hur mycket som helst?

Indeed, sedan beror det på vilka vägar det är på vägen till din post central, en långtradare på 60ton får bara köra på BK-1 vägar, men om det är massor av BK-2 och BK-3 vägar på vägen till din kommun så måste chauffören ta omvägar vilket tar tid.

Permalänk
Hedersmedlem

Posten är ett skämt. Var tvungen att åka till segeltorp och leta paket här om dagen. De är helt jävla värdelösa

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att de får hålla på, beställde ett paket från Frankrike för några veckor sen som verkade ha försvunnit, efter väldigt LÅNG tid kom det en avi, då hade följande hunnit utspela sig:

1. De skickade paketet till mig från Frankrike
2. Paketet anlände till mitt utlämningsställe
3. De skickade ingen avi
4. De skickade ingen påminnelse
5. De skickade TILLBAKA paketet till Frankrike
6. Fransmännen skickade paketet till Sverige för andra gången

Då först lyckades de få ut en avi till mig, helt otroligt.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Har du kollinumret kan du ju hämta ut det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Ni som klagar, vet ni om att sakerna posten transporterar i, t ex lastbillar inte får ta hur mycket som helst?

Men köp in fler lastbilar då?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Det råder förarbrist i Sverige om du inte visste det. Och en lastbil kostar mer än en miljon, ska du ha en långtradare (helt ekipage) så går det på några miljoner om du ska ha skåp och annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Helt otroligt att de får hålla på, beställde ett paket från Frankrike för några veckor sen som verkade ha försvunnit, efter väldigt LÅNG tid kom det en avi, då hade följande hunnit utspela sig:

1. De skickade paketet till mig från Frankrike
2. Paketet anlände till mitt utlämningsställe
3. De skickade ingen avi
4. De skickade ingen påminnelse
5. De skickade TILLBAKA paketet till Frankrike
6. Fransmännen skickade paketet till Sverige för andra gången

Då först lyckades de få ut en avi till mig, helt otroligt.

Jag var med om ungefär samma sak.
1. Jag beställde ett paket från tyskland.
2. Jag fick en avi inom rimlig tid (en dryg vecka).
3. Jag gick till utlämningstället och skulle hämta det
4. Paketet fanns inte där sa de, jag skulle komma tillbaka dagen efter.
5. Jag kom tillbaka dagen efter, de sa samma sak igen.
6. Jag väntade en vecka och gick dit igen. De sa samma sak.
7. Jag gick hem och ringde postens kundtjänst, de reklamerade paketet och lovade att hitta det och ringa mig
8. En månad går. Jag får besked från avsändaren i tyskland att de fått tillbaka paketet med anteckningen att JAG HAR VÄGRAT HÄMTA UT DET, alltså inte att jag "inte hämtat ut det" utan att jag "varit på posten och formellt vägrat paketet".
9. Jag ber tyskarna skicka paketet igen.
10. Jag får en ny avi och paketet en vecka senare.
11. En månad går. Postens reklamationsavdelning ringer och berättar att de inte hittar paketet. (wtf?)

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Posten är ju pantade, gick ut för att hämta posten denna regniga dag. Ser att brevbäraren inte orkat lägga breven i lådan, utan bara öppnat, släppt dem så de hamnar huller om buller och sedan inte sett till så locket stängs, så all post är dygnsur och förstörd. Var hittar Posten sina anställda egentligen? Imorgon lär jag ha lagt ut lite spikar där han kör, så får han en bra start på dagen han med!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baseless
Detta är dock ej direkt acceptabelt för mig, man betalar ej deras hutlösa frakt för att få sina paket

49:- kostar väl frakten från dustin, kanske hutlöst för vissa?
Tyvärr händer det att paket hamnar fel och även till fel utlämningsställe. Sista fick jag åka 6mil extra föratt hämta mitt packet pga. felsortering, hamna i fel korg.
Nu ville jag inte vänta en dag extra för då hade posten fått fixat paketet rätt.
Sånt händer tyvärr ibland men trots allt sällan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Men köp in fler lastbilar då?

Visst, säkert inga problem ifall du betala in mer frakt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven

Visst, säkert inga problem ifall du betala in mer frakt.

Ja, eller om posten slutar drivas av idioter. De skyhöga fraktkostnaderna vi har i sverige borde räcka. Brorsans paket från USA brukar kosta detsamma som de som kommer ifrån malmö, det från USA kommer oftast först...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

själv var jag med om en leverans av nånting (tror det var sänkfjädrar till bilen) för ett tag sedan, och den leveransen gick mellan örebro och norrköping sådär 3gånger, innan dom kunde skicka skiten till mej istället för att åka fram och tillbaka....

Det är ju väldigt smidigt, samtidigt med tanke på att det kostar mer soppa för transporterna om dom bara skickar runt grejer i onödan.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja, eller om posten slutar drivas av idioter. De skyhöga fraktkostnaderna vi har i sverige borde räcka. Brorsans paket från USA brukar kosta detsamma som de som kommer ifrån malmö, det från USA kommer oftast först...

Lol, tror du på det själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Lol, tror du på det själv?

Japp, då bror min beställer cykeldelar från världens alla hörn, han har ALLTID problem så fort det blir inom Sverige. En gång beställde han från Tyskland och det skulle gå via posten. Från paketet skickades från Tyskland till det kom till Sverige tog 1 dygn, sen var det i Sverige i ca 1.5 vecka innan det levererades. USA till Sverige tog 4 dygn (var flygpost), Sen tog det 2 veckor till vår dörr.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Japp, då bror min beställer cykeldelar från världens alla hörn, han har ALLTID problem så fort det blir inom Sverige. En gång beställde han från Tyskland och det skulle gå via posten. Från paketet skickades från Tyskland till det kom till Sverige tog 1 dygn, sen var det i Sverige i ca 1.5 vecka innan det levererades. USA till Sverige tog 4 dygn (var flygpost), Sen tog det 2 veckor till vår dörr.

Bor ni i en grop i skogen eller?

Självklart går posten inom Sverige fortare än post från USA.
Sen kan det såklart vara nån promille som strular.
Skickar efter en del från USA och det tar 5-7 dagar med flygpost.
Post från Sverige kommer dagen efter.

Permalänk

Post alltså brev går såklart fortare, men paket med poståkeriet är inte snabbt.