Permalänk
Medlem
Permalänk

Jo som JackeShan säger, The Pursuit of Happyness är verkligen en film som får dig att gråta.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Jag ryser alltid och blir totalt rörd av barnsången i Hotel Rwanda. Om ni inte vet vilken jag menar är det den som går i början i den här filmen på youtube; http://www.youtube.com/watch?v=iNi5AacNS7Q
Dock är den "inmixad" i en låt här som inte gör den rätt imho.

Den barnsången tillsammans med bilder på machetehackande i huvudet knäcker mig totalt.

EDIT; Jag tycker inte att The Green Mile var särskit sorglig, åtminstone inte alls så som man hade hört. Dock såg jag den för första gången för någon vecka sedan när TV3 visade den. Pga tekniska problem dog kanalen när det var 30 min kvar, som de istället visade någon dag senare. Det kan ju ha förstört en del av atmosfären.

Visa signatur
Permalänk

Av någon outgrundlig och obotlig anledning så har jag lyckats tycka att "Black Hawk Down" va sorglig.. Imdb ref.
Sen så finns ju alltid "Pearl Harbor" som flickan min satt o grät till senast vi såg, och som nämt innan "The Green Mile" och "The Pursuit of Happiness" skit bra filmer med, mycket sevärda. Men om jag måste så lägger jag nog min röst på "The Pursuit of Happyness".

Edit: Ändrade i --> y

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
Av någon outgrundlig och obotlig anledning så har jag lyckats tycka att "Black Hawk Down" va sorglig.. Imdb ref.
Sen så finns ju alltid "Pearl Harbor" som flickan min satt o grät till senast vi såg, och som nämt innan "The Green Mile" och "The Pursuit of Happiness" skit bra filmer med, mycket sevärda. Men om jag måste så lägger jag nog min röst på "The Pursuit of Happiness".

Filmen stavas med ett Y ^^

Såg klart Bridge to Terabithia inatt och kan säga att den är riktigt bra! Rekommenderas.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Filmen stavas med ett Y ^^

Förklara dig.. vilken av dem stavas med y?

Edit: Hittade på imdb nu, men har sett den stavas med i på många andra ställen med.

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem

En serie förutom futurmaavsnittet med frys hund är ett par avsnitt av scrubs. Vet inte vad det är men ibland träffar det seriösa så hårt när man tittar på en komedi.

Men filmer hmm vetfasen förutom redan nämda

Den siste mohikanen kanske - musiken får en i alla fall att svepas med.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Den siste mohikanen kanske - musiken får en i alla fall att svepas med.

Så sant som det var sagt.

Empire of the Sun är rätt gripande också. Man kan alltid lita på Steven Spielberg. Sen att en ung Christian Bale är med är rätt förvånande första gången man upptäcker det.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Alla känner väl igen Titanic när Leonardo Di caprio försvinner ner i det blå? (Svarta?).

Ett hett tips är att inte sitta ett gäng grabbar och töser och titta på den när alkoholen varit inblandad. Det blir gärna så att töserna sitter rödögda medan killarna viker sig av skratt pga den patetiska scenen.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

"Lost in translation", fast den var väl mer fin än sorglig.
"Girl, Interrupted" kanske, eller "The Green Mile"

Hmm, finns många.

Permalänk
Medlem

The Shawshank Redemption (nyckeln till frihet)

Visa signatur

Extremist inom OC

Permalänk
Medlem

Ladder 49 enligt mig.
Sorgligare är dock avsnittet i futurama som handlar om hans bror och nån sjuklöver.

Permalänk
Medlem

Såg nyss Bridge to Terabithia som många nämnt.
Hade hoppats på en film som jag skulle kunna snyfta lite till bara för att jag annars brukar ha rätt svårt för snyftande - tyvärr gick det inte den här gången heller.

Var en del snack på imdb att "sorgligheten" i stor grad beror på om man själv upplevt någon näraståendes död. Kanske är därför jag mest fick en "oj, det var ju trist"-känsla mer än att bli riktigt ledsen. Hade man sett olyckan skulle det nog ha varit en annan sak dock.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

1. Stranger than fiction.
I slutscenen är det helt extremt sadface. Se den. Mycket bra film i övrigt, förvånar mig att ingen har nämnt den (?).
2. AI
"To the land, where dreams are born" Mer behöver inte sägas.
3. Click
"Will you still love me in the morning?"
Den tog bra den.

Permalänk
Hedersmedlem

Sorgligaste filmen är The Green Mile.
Snäppet sorgligare är dock helt klart när Micheal J Fox (visst f*n heter han så? Är trött) slutar på Spin City.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg precis Pay it forward eller skicka vidare som den heter på svenska och kom genast att tänka på denna tråden. För visst är den filmen en riktig snyftare?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Crash (tankeställar-rulle extraordinarie), The Crow 1 (gotisk action som bäst, med många väldigt sorgliga scener). Fry's hund i Futurama är faktiskt lysande, jag och ex-tjejjen tittade på det avsnittet, hon ville knappt se på Futurama efter det avsnittet :<

Permalänk
Medlem

Armageddon , när vår kära Bruce offrar sigsjälv i slutet och får en flashback av sin dotter. Då var man inte manlig första gången man såg den ^_^

Donnie Darko tycker jag är snyftig i slutet också

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
1. Stranger than fiction.
I slutscenen är det helt extremt sadface. Se den. Mycket bra film i övrigt, förvånar mig att ingen har nämnt den (?).
2. AI
"To the land, where dreams are born" Mer behöver inte sägas.
3. Click
"Will you still love me in the morning?"
Den tog bra den.

Håller med om AI, den var faktiskt grymt rörande och sorglig. En av dom bättre hollywood filmerna helt klart.

Kolja är en väldigt fin film som jag såg för några år sedan. Kommer dock inte ihåg hurpass sorglig den var men väldigt rörande var den iaf. Den går förresten på TV4 film nu

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Måste vara en gammal Lassie-film jag såg när jag var yngre, nu vid den ålder jag är nu kan jag inte komma på att jag gråtit åt någon film.

Permalänk
Medlem

Kollade nyss på Bridge To Terabithia eftersom den rekomenderades, den är nu den mest sorliga film jag sett, tårarna rann på mig som en liten flicka i slutet

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk

helt klart the notebook

Permalänk
Medlem

"That Beutiful Somewhere" tycker jag var ganska sorglig, fast den var bra så se den om ni gillar sorgliga filmer

Permalänk
Medlem

Såg också Bridge To Terabithia i kvinnligt sällskap igår natt, efter att ha läst så mycket om den filmen i denna tråd. Måste hålla med om att den är helt messed up, ingen film jag skulle vilja se på bio med mina barn (har inga, men om jag hade) i alla fall. Ovanligt att Disney har fått iväg en film av denna kaliber, avsedd för 10-13 åringar..?

Permalänk
Medlem

The Pursuit of Happyness, är den enda film där jag genuint storbölat i slutet, då anser jag faktiskt att jag klarar av sorgliga filmer ganska bra men den rullen fick mig faktiskt att helt tappa fattningen.
Sen att jag känner igen mig lite med huvudrollen med taskig ekonomi och ha det jobbigt socialt hjälper kanske till lite, men jag tycker fortfarande det är den mest gripande film jag sett.

Tack och lov så såg jag den själv annars hade nog sambon trott att någon släkting dött.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Serie = Kimi ga nozomu eien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
En serie förutom futurmaavsnittet med frys hund är ett par avsnitt av scrubs. Vet inte vad det är men ibland träffar det seriösa så hårt när man tittar på en komedi.

Håller helt klart med. Bland annat det som är charmen med Scrubs imo. Från en väldigt pricksäker (i rätt många fall) humor till att vända uppochner på allt. Sorgligaste avsnittet tycker jag var ur säsong 3, "My Screwup". John C. McGinley är en bra skådespelare (självklart alla andra också). De sista säsongerna har dock inte fallit mig riktigt i smaken. Fortfarande väldigt bra och slående serie, men, jag måste lägga till ett men... tycker det har blivit lite för "extremt" eller hur jag nu ska förklara det, i de senaste säsongerna. Inte riktigt samma gnista, men fortfarande väldigt kul och bra.

Spoiler (eller inte, gammalt avsnitt ur Scrubs):

My Screwup handlar om när Jordans bror/Dr. Cox vän dör i leukemi. Dr. Cox fantiserar om sin vän och lever i sin värld om att han fortfarande är vid liv. Väl framme vid vad Dr. Cox inbillat sig är sin sons födelsedagskalas, frågar J.D. honom liknande "Var tror du egentligen vi befinner oss?". Ett ljus går upp för Dr. Cox och han måste möta den bistra sanningen om att de befinner sig på en begravning.

Dold text
Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ladri di biciclette (Cykeltjuven)
Dancer in the Dark
Idi i smotri (Gå och se!)
Lilja-4 ever
Stalingrad
Dare mo Shiranai(Barnen som inte fanns)

Alla kanske inte är sorgliga, men hemska och sevärda. Man känner inte för att gå ut och festa efter man sett dem.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk

tycker the prestige är ganska sorglig när man väl fattar vad som hänt

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Jag tycker filmen Blow med Johnny Depp var extremt sorglig i slutet

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64