Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
leverantörer har fått hem dom...men ingen får sälja den före den 28/7 !!!

säger dom....hmm.....skumt!

då ljuger dom ?

var inne på phone house precis, dom hade fått in 2 st, en hade blivit såld.

Klämde lite på den, verkar vara en söt mobil, mindre än vad bilderna har fått den att framstå som.

En överraskning var att en gps-puck medföljde, ingen programvara dock.

Permalänk
Medlem

HAHA, N95 och Nokia; ägda! Har mobilen i handen och jag kan bara bekräfta; vilken jävla mobil! Enorm skillnad gentemot dem övriga P-mobilerna hos Eriksson.

Den är megasnabb, en färgstark och tydlig, bra display, ingår GPS och även licens till Wayfinder i ett år. Inga buggar vad jag kan se heller. Helt otroligt vad SE har lyckats, tummen upp!

Fan, N95, enligt mig, är ingenting jämfört med denna. Det lirar i helt olika divisioner. Ingen jävla lucka här inte som glappar eller knappar som lossnar. Nejdå, detta är prima kvalité rakt igenom. Och så priset, endast 4444 kr. DET, om något, är BRA!

Ett ord till er andra som funderar på att köpa denna; KÖP!

Permalänk
Medlem

min är på väg. kommer imorgon. pilla och testa på lördag...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av famok
HAHA, N95 och Nokia; ägda! Har mobilen i handen och jag kan bara bekräfta; vilken jävla mobil! Enorm skillnad gentemot dem övriga P-mobilerna hos Eriksson.

Den är megasnabb, en färgstark och tydlig, bra display, ingår GPS och även licens till Wayfinder i ett år. Inga buggar vad jag kan se heller. Helt otroligt vad SE har lyckats, tummen upp!

Fan, N95, enligt mig, är ingenting jämfört med denna. Det lirar i helt olika divisioner. Ingen jävla lucka här inte som glappar eller knappar som lossnar. Nejdå, detta är prima kvalité rakt igenom. Och så priset, endast 4444 kr. DET, om något, är BRA!

4444kr ? vart hitta du den för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av famok

så bra att de lyckats, me tanke på att de inte fått till P990 ett år efter att den släpts :D:D de kanske ska överäga att sluta sälja P990 då

N95 och P1 är väll lite olika mobiler ändå, me tanke på att du har pekskärm på p1 osv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Första intryck: Relativt snabb i menyer, annars mycket mycket lik sin föregångare M600i.

Slänger upp lite bilder på den

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Har beställt en P1 som troligen kommer i början av nästa vecka, men upptäckte inte förns nu att detta även följde med:

* GPS-mottagare
* Cigg-kabel till GPS-mottagaren
* Batteri till GPS-mottagaren
* Wayfinder Navigator-licens för 12 månader.
* Manual för Wayfinder

Någon som har någon information om GPS-mottagaren?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callemed
4444kr ? vart hitta du den för det?

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=14443

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robert_o
Har beställt en P1 som troligen kommer i början av nästa vecka, men upptäckte inte förns nu att detta även följde med:

* GPS-mottagare
* Cigg-kabel till GPS-mottagaren
* Batteri till GPS-mottagaren
* Wayfinder Navigator-licens för 12 månader.
* Manual för Wayfinder

Någon som har någon information om GPS-mottagaren?

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=14443

katshing har ju aldrig haft några i lager ? får dom det i nästa vecka ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callemed
katshing har ju aldrig haft några i lager ? får dom det i nästa vecka ?

katshing har fått in mobilen idag, men de som har bokat har förtur, så antagligen har de fått in fler bokningar än telefoner, därav statusen "Finns inte i lager".

Permalänk
Medlem

4395 direkt hem i brevlådan

pricerunner.se

Phonehouse fick hem 700st till centrallagret - när jag frågade idag (vid 1800tiden) fanns det 50 kvar på lagret så de går åt som smör...

nästa lev från SE till TPH är om 3 veckor...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Är det ett introduktionserbjudande att man får med en GPS mottagare eller?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Någon som har några bilder där den jämförs med en K800i? Jag funderar på att köpa en, men jag skulle vilja se framför mig hur mycket större den är på bredden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
inte tänkt på att en tryckskärm e ganska känslig? den e väl mycket mer känsligare än typ skärmen till N95, vad tror du den kommer gå på om du spräcker den tex? en ny skärm till tex N95 kostar 380:- medans inte ens säkert att det kommer finnas utbytes till P1i.

Det kostar 1500 kr att reparera skärmen på en Nokia N95. Kompisen spräckte sin genom att sitta i en bil vid dörren. Dessutom har en tryckkänslig skärm ett repfritt membran samt ett till för att man inte ska kunna trycka för hårt.

Permalänk

Gps?

Får man alltid med gps till dessa eller är det bara nu?
Nån som vet?
Måste köpa en sån här, surt att jag köpte min k810 för en månad sen.

Permalänk
Medlem

Skulle precis köpa en N95, men det verkar ju som P1an är bättre?
N95 finns för 4000 kr begagnad.

Hur gillar P1an musik och film?

Visa signatur

Webbutvecklare i Kalmar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macsi
Hur gillar P1an musik och film?

undrar jag också över, någon som har ägt en walkman eller har möjlighet att jämföra lite?

Permalänk
Medlem

Re: Gps?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Får man alltid med gps till dessa eller är det bara nu?
Nån som vet?

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200707/26/20070726151634_MOB...
Sony Ericsson verkar ju ha beställt en hel del, så det lär räcka ett tag

Permalänk

Wayfinder är en mycket bra programvara och dess bluetooth styrda motagning fungera perfekt. Är en 20-kanalig mottagaare/sändare.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

Wayfinder är bra helt klart - men nackdelen med det är bara att det laddar ner kartorna allteftersom - vilket genererar en del datatrafik

Även om du kör i ett område där du har varit tidigare kontrolleras alltid om kartan är aktuell och det sker en viss datatrafik - vilket kan bli dyrt i längden om man inte ahr ett bra abonnemang där det är billigt/gratis

Vill man ha något program som inte laddar ner kartan så får man ta TomTom och köra kartan från ett minneskort

Nackdelen med det är då givetvis att du kanske kör med en gammal karta och i tex stockholm som är ett enda stort vägarbete hela rakset - så kan det bli problem om man inte känner till det...

Jag har själv navigerat fel efter TomTom's anvisningar
(skulle till ett nytt bostadsområde som inte fanns på kartan)

Då startade jag Wayfinder och hittade rätt igen för den kartan var aktuell

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Wayfinder är bra helt klart - men nackdelen med det är bara att det laddar ner kartorna allteftersom - vilket genererar en del datatrafik

Även om du kör i ett område där du har varit tidigare kontrolleras alltid om kartan är aktuell och det sker en viss datatrafik - vilket kan bli dyrt i längden om man inte ahr ett bra abonnemang där det är billigt/gratis

Vill man ha något program som inte laddar ner kartan så får man ta TomTom och köra kartan från ett minneskort

Nackdelen med det är då givetvis att du kanske kör med en gammal karta och i tex stockholm som är ett enda stort vägarbete hela rakset - så kan det bli problem om man inte känner till det...

Jag har själv navigerat fel efter TomTom's anvisningar
(skulle till ett nytt bostadsområde som inte fanns på kartan)

Då startade jag Wayfinder och hittade rätt igen för den kartan var aktuell

Hm, men hur löser man det då? Om jag t.ex. endast åker runt i Stockholm, lagras in kartorna då eller finns de inte inne från själva början? Låter ju onekligen konstigt att det skall kosta en större mängd pengar.

Permalänk

Verkar vara en grymt bra telefon!
Fattar inte varför folk gnäller om att det inte är mycket nytt i den. Även om den inte har så mycket nya funktioner (jämfört med sin föregångare) kan den fortfarande vara en betydligt bättre telefon. Hade utan tvekan köpt en om jag hade haft användning för funktionerna/råd att köpa en telefon att leka med. Får dock leva med min k800i ett tag till...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kajkas1
Hm, men hur löser man det då? Om jag t.ex. endast åker runt i Stockholm, lagras in kartorna då eller finns de inte inne från själva början? Låter ju onekligen konstigt att det skall kosta en större mängd pengar.

Kartorna laddas ner allt eftersom du kör, och sparas i telefonens minne. Du har alltå inga kartor i telefonen från början. Egentligen är det nog inga större mängder data, men med tanke på dagens datapriser (15kr / megabyte för mig med telia) kan det ju bli en del.

Jag tror jag skaffar Tomtom till min P1, känns inte som om jag vill köra wayfinder utan någon typ av flatrateabonemang.

Permalänk
Medlem

Köper man telefonen låst till Telia ingår Telia Navigator, där all datatrafik ingår. Går ju även att köpa till en olåst.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robert_o
Kartorna laddas ner allt eftersom du kör, och sparas i telefonens minne. Du har alltå inga kartor i telefonen från början. Egentligen är det nog inga större mängder data, men med tanke på dagens datapriser (15kr / megabyte för mig med telia) kan det ju bli en del.

Jag tror jag skaffar Tomtom till min P1, känns inte som om jag vill köra wayfinder utan någon typ av flatrateabonemang.

Hm, men Telia har ju något 9kr/dag för GPRS, om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hm, men Telia har ju något 9kr/dag för GPRS, om jag inte minns helt fel.

Max 9kr/dag gäller all datatrafik inom Telia Surfport portalen.

Visa signatur

SWECLOCKERS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon

Även om du kör i ett område där du har varit tidigare kontrolleras alltid om kartan är aktuell och det sker en viss datatrafik - vilket kan bli dyrt i längden om man inte ahr ett bra abonnemang där det är billigt/gratis.

Nej, det är helt rätt. Kan bli dyrt, om dte vil sig illa.

Jag trodde det skulle bli asdyrt så... men blev klart överraskad på semestern. Var på gotland och där fanns knappt något inlagt för wayfinder. Fick ofta ändring av rutt. men allt som allt för användning dgaligen i 2veckor med wayfinder på södra gotland så kom kostanden på 85kr. Det kostar mig 12kr/mb.

Ser det som en kostnad som är helt överkommlig.

Dessutom kan du ladda ner rutterna i förväg om du vet punkterna du ska mellan. DÅär det bara ändringarna som hämtas under färd.

Har man en mobil med wlan så kan man ju ladda ner rutterna innan via fast uppkoppling.

Finns en sak som är illa med P1an. Den kan inte skapa word, excel dokument. Iaf är det den infon jag fått. Det gör den icke gångbar j'mnfört med tytn eller kommande kaiser.

Ps. har wayfinder i min tytn.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Nej, det är helt rätt. Kan bli dyrt, om dte vil sig illa.

Jag trodde det skulle bli asdyrt så... men blev klart överraskad på semestern. Var på gotland och där fanns knappt något inlagt för wayfinder. Fick ofta ändring av rutt. men allt som allt för användning dgaligen i 2veckor med wayfinder på södra gotland så kom kostanden på 85kr. Det kostar mig 12kr/mb.

Ser det som en kostnad som är helt överkommlig.

Dessutom kan du ladda ner rutterna i förväg om du vet punkterna du ska mellan. DÅär det bara ändringarna som hämtas under färd.

Har man en mobil med wlan så kan man ju ladda ner rutterna innan via fast uppkoppling.

Finns en sak som är illa med P1an. Den kan inte skapa word, excel dokument. Iaf är det den infon jag fått. Det gör den icke gångbar j'mnfört med tytn eller kommande kaiser.

Ps. har wayfinder i min tytn.

Haha, frågade polaren och visst kan den skapa word och excel dokument, det är inga problem.

Men ni, detta med Wayfinder fungerar väl också med kontantkort, pengarna dras bara då på en gång, eller hur? Men om jag åker runt i Stockholm en gång för att testa, och sedan efter detta har jag kartan inlagd, varför skall den då koppla upp sig den andra gången jag åker då kartan redan finns?

Permalänk
Citat:

Haha, frågade polaren och visst kan den skapa word och excel dokument, det är inga problem.

Men ni, detta med Wayfinder fungerar väl också med kontantkort, pengarna dras bara då på en gång, eller hur? Men om jag åker runt i Stockholm en gång för att testa, och sedan efter detta har jag kartan inlagd, varför skall den då koppla upp sig den andra gången jag åker då kartan redan finns?

Den kopplar upp sig direkt när du ska använda gprs. Det ska fungera med kontantkort med.

Dock är det bara ändringarna i rutten som laddas ner på nytt, inte det som ligger som din redan nerladdade. Dvs skulle byta väg så kommer den ladda ner det som behöver ändras.

Alla platser du ska till kan du lägga som favoriter hemma på datorn. Men gör du det kommer den använda datatrafik hela tiden du åker. Wayfinder fungerar super bara man lär sig det från början. Tog typ 2 veckor för mig att lära mig det.

Det bästa är att du hela tidne har nyuppdaterade kartor. Det har dui nt emed tomtom i en portabel gps på samma sätt.

Fick veta på aircalli dag att P1an bara kan läsa dokument, inte skapa. Är det fel då eller?

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Den kopplar upp sig direkt när du ska använda gprs. Det ska fungera med kontantkort med.

Dock är det bara ändringarna i rutten som laddas ner på nytt, inte det som ligger som din redan nerladdade. Dvs skulle byta väg så kommer den ladda ner det som behöver ändras.

Alla platser du ska till kan du lägga som favoriter hemma på datorn. Men gör du det kommer den använda datatrafik hela tiden du åker. Wayfinder fungerar super bara man lär sig det från början. Tog typ 2 veckor för mig att lära mig det.

Det bästa är att du hela tidne har nyuppdaterade kartor. Det har dui nt emed tomtom i en portabel gps på samma sätt.

Fick veta på aircalli dag att P1an bara kan läsa dokument, inte skapa. Är det fel då eller?

Vad kostar TomTom?

Permalänk