Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChiLLY
nej fan nu blev det fel jag menar hur lång tid tar det att gå i genom hela kartan från norr till söder

Beror ju på vad du har i speed, men jag skulle nog tro att det tar en till flera timmar

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk

Är det någon som vet om det är möjligt att skapa en constant-effect på ett item och restore magicka? eller har inget item nog med plats?

Finns det någon bättre item än daedric towershield som har 255 "platser"

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har sett en amulett som har 300, men det kanske var 200

Dagon Fell ska jag gå till, skit jobbigt, får nog gå från Ald ruhn, hur långt som helst.. ska till nåra dwemer ruins, tror jag det va.. mage uppdrag.

Permalänk
Avstängd

flera timmar att ta sig till "toppen" av kartan? TRAMS...gör en slowfall spell som varar i kanske 1-2min sen gör man med scrollsen som man får 1000 i acrobatics eller vad det e

Permalänk
Medlem

annars kan man åka båt till Dragon Fell, åk längst öst-kusten mellan Tel-byarna.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

Ja nu har man spenderat XX antal timmar framför detta underbara spel, jag är en lv. 16 "plock ihop" Redguard med longsword, heavya., m.m. som primary.
Men jag har lite funderingar, jag har bara 41 AC och det känns lite lågt, vars kan man hitta lite fina heavy armours? Är är det värt att träna upp alcemy? Vars kan man fixa lite soulgems?, har alltid dåligt med gems. Kommer inte på så mycket mer just nu.
/Henke

Permalänk
Medlem

Raz, såg det me, åkte till Khuul först och tog båt därifrån till Dagon Fell, lätt som en plätt... så var man Wizard, men hur många ranker finns det i Mages guild? nästa för mig är Master Wizard och det låter ganska högt

HenkeTheMan: Jag är lvl 19, mage och... njea.. lite fighter, för dyrt med mana och har 93 i AC, Heavy armours kan du nog hitta i dwemer ruins, jag hittade nästan ett fullt sett daedric med min fighter i ett sånt, nått ställe längst upp vid kartan
Soul gems kan du köpa massor utav en säljare i Tel branora, (tror jag det va). Fick tipset av Raz eller khendon.

Såg mitt första Golden Saint idag, mesigt lätt, paralyze och sen bara stå och hacka, synd bara att jag inte hade en grand soul gem, så jag fick loada, såg en winged tvilight me, inte för första gången dock, men hade inte nån soul gem över till den heller, men jag orkade inte loada

Edit: lol, blev lite fel med det där..

Permalänk
Medlem

Vart kan jag få tag på armskydd/Handskar i glass armour?? sista bitarna som saknas..
Och soulgems, vart kan jag få tag på dem????? Många...

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på mina i ghostgate, robhed08. Tog invisiblity spell/scroll och sneakade så snodde jag det. Sen tror jag det fanns i Ald ruhn, också eller så var det bara helmen och greavesen.

Angående Soulgems så har jag skrivit lite om det i inlägget ovanför, asså en försäljare i Tel branora..

Permalänk

Det är så att kag fick ett uppdrag av ledaren i fighters guild att leta upp en gruva o ta några egg tjuvar eller något dylikt men vart finns den här gruvan ?? jag har vart i något slaks gruva eller något sånt med ång-maskiner i o sånt... Hjälp mig snälla

Permalänk
Medlem

Death on wings: Du ska gå ut ifrån vivec söderut, följ floden så bör du hitta det.
Om det nu var där man skulle...minns inte riktigt

Permalänk
Medlem

Om inte jag minns fel så är det ett stort jäkla hav söder från vivec

Jag tror han menar egg minesen runt caldera(?) iaf, jag tror det ska stå egg workers eller nått utanför den.

Permalänk

ehhh ok

men åt söder så hittar man ju bara den där maskin grottan ju
ja har inte en aning om vart jag ska

Permalänk

nu har jag hittat gruvan men inga spår efter tjuvarna har letat i ca 30 min nu det enda jag har träffat på är 2 st som står vid en lägereld..

Permalänk
Medlem

Har för mig det fanns 2st sånna uppdrag... ett att man skulle döda tjuvarna inne i någon egg mines och något uppdrag där man skulle döda tjuvar som var jämte egg mines eller i en grotta jämte.. kommer faktiskt inte ihåg...

Permalänk

ok..... men vart skulle denna grotta finnas

Permalänk

det finns i alla fall inga tjuvar i grottan det är jag säker på eftersom jag dödade allt o alla där i

Permalänk
Medlem

Tjuvarna finns väll inne mot queen-chamber har jag för mig om.

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem

har garanterat skönaste rustningen nu. nån som hittat saviours hide? medium armor resist magic 60%, constant effect kombinera den med dragons robe som har typ reflect och absorb magic 20-30% eller liknande ,constant effect. Har kört med dom grejerna länge nu, hittade dom relativt tidigt. Har inte hittat så mycket sen dess. verkar vara ganska begränsat med items. eller så är det bara så att man är skadad av för mycket Diablo-spalande. Är lv47 med min magiker/lönnmördare nu.

Nån som frågade vad högsta lv vid magesuild var? Tror det är arch-mage. kommer efter master wizard.

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Medlem

ahhh äntligen har jag fått och installerat Morrowind men jag vet inte vilken class jag ska vara ,jag har valt woodelf som ras men sen vet jag inte vad jag ska välja???

Permalänk
Medlem

Jag brukar välja om jag ska vara fighter/mage/tjuv först, sen välja ras som passa och sedan skapa en custom-class som passar mina val perfekt

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan få tag på Ekash Lock Splitter?

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk

nu e ja fast igen... jag fick ett uppdrag av en kille som är med i blade guilded eller vad det är han som ska träna en.... o han säger att man ska gå till en magicer i mage guildet o det har ja gjort o han i sin tur säger att man ska hitta en grav o hämta en skalle... jag har hittat 4 gravar men ingen är rätt... vart ligger dena satans plats ?

Permalänk
Medlem

Chilly, jag har woodelf, oc h jag tog alla skills som wood elf har bonus skill på som Major och Minor Skills... är brutal på Marksman nu
Och så valde jag "The Shadow" som birthsign..

BTW. Jag köpte en spell "Summon Golden Saint" men jag måste ha ~150 i magika för att kunna använda den.. Kan inte få högre magika nu, har 100 i intelligense, och mana... Men måste jag använda fortify magica för att kunnna använda den eller???

Permalänk
Avstängd

ja...eller lite enchantade ringar eller nåt

Permalänk
Medlem

Aha, så pass... inte bra... Får enchanta en ring då

Permalänk
VR-fantast

Kom fram till en rolig bugg idag

Skulle göra uppdraget för Redoran där man ska bela med Mine production i Caldera Mines... när ja pratar me "huvudgubben" som ska ge en nyckeln till övervåningen (att använda ondusis unhingning o sånt på kistan gör att man inte kan lösa hela uppdraget) så får ja först höja hans vänskap till en nivå där han kan prata om "evidence about corruption" men sen kommer ett roligt script error med GivenKey och nåt sånt, continue running exec, då kan ja välja att fortsätta runna, kommer lite mer felmeddelanden sen så låser sig spelet när man går ut ur prat-menyn .....

Kanske får mixtra lite sen annars e ja fast
Får väl kanske köra huvuduppdraget då eller nåt ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Kom fram till en rolig bugg idag

Skulle göra uppdraget för Redoran där man ska bela med Mine production i Caldera Mines... när ja pratar me "huvudgubben" som ska ge en nyckeln till övervåningen (att använda ondusis unhingning o sånt på kistan gör att man inte kan lösa hela uppdraget) så får ja först höja hans vänskap till en nivå där han kan prata om "evidence about corruption" men sen kommer ett roligt script error med GivenKey och nåt sånt, continue running exec, då kan ja välja att fortsätta runna, kommer lite mer felmeddelanden sen så låser sig spelet när man går ut ur prat-menyn .....

Kanske får mixtra lite sen annars e ja fast
Får väl kanske köra huvuduppdraget då eller nåt ...

Inte värre än den bugg jag stött på.
Har kagernacs tools, pratar jag med ashlander-tanten som är min vägledare så säger hon att jag ska prata med vivec och få tag på kagernacs tools, pratad med vivec har jag redan sen har jag som sagt kagernacs tolls redan.
Lagom irriterande.
spelade lite idag, avreagerade mig genom att slakta Vivec och döda alla i Bal Mora och i mitt stronghold

Visa signatur

0

Permalänk
VR-fantast

har vivec trevligt lewt då ?=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
har vivec trevligt lewt då ?=)

En Unique Dewmer artifact, väger 1, går inte att göra ett skvatt med.

Visa signatur

0