Permalänk
Medlem

radialfläkt

finns det någon här som vet vart jag kan få tag på radialfläktar till ett bra pris.

för till exempel kylning av grafik kort

Permalänk

radialfläkt

kolla på http://www.kjell.com
sök efter radialfläkt

Permalänk
Medlem

hade tänkt mig något som jag slapp slakta .........ska ha den för att blåsa in luft inte ut

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Sitter också och letar lite på google men hittar bara stora saker, bästa jag hittat är en sådan man sätter på en ledig pci plats men jag tycker den är för liten....skulle behöva en med diametern ca 9cm och en höjd på cs 3-4cm men ska leta vidare så postar jag om jag hittar nått vettigt...

Permalänk
Medlem

Har själv en lian-li radial fläkt, är runt 3cm tjock samt 12-13 cm i diameter.
vet att dom sålde dom på gtek innan men dom verkar ha utgått nu.

modell numret är adda ad2512lb, svart plast radialfläkt som sitter i en aluminium ram med vanliga skruvar.

har haft den utannonserad på swec marknad men tydligen ingen som var intresserad.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter radial fläkter själv, men kommit till slutsatsen att de är antingen för dyre, eller för högpresterande, och därmed högljudda. Jag ska ha en till att evakuera luften ur ett rack-skåp så jag misstänker att storlekarna jag tittat på inte är intressanta för dig, men jag ska i alla fall tipsa om Ebay.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag hade problem med en högljud cpu-kylare, jag tog fläkte från farfars gammla pelletsbrännare å satte i datorn! jag bytte osså motor men det blev fantastiskt bra! tysst och kallare än med orginalfläkten, jätte nöjd! men den e ju gannska stor så jag fick bygga om sidan på datorn för den stack ut. men om man ska få tag på en radialfläkt så e det svårt att få en som går sakta, de brötar ju endel offta så byta motor blir ju viktigt.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Letatde runt en massa och de bästa jag kunde hita var den från komplett som Jonas länkade...testade dock med en vanlig 92mm fläkt på 19dB och det verkade fungera bra, ska ha den till mitt slimade nätagg och innan låg tempen på 31grader med en 4cm fläkt som lät väldigt mkt men nu ligger tempen på 35grader vid belastning så de verkar ju fungera iaf...

Frågan är bara hur mkt bättre de hade blivit med den från komplett? gillar inte massa blå lysdioder på den så de blir nog min egna lösning

Permalänk
Medlem

Re: radialfläkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av midnight
finns det någon här som vet vart jag kan få tag på radialfläktar till ett bra pris.

för till exempel kylning av grafik kort

Antec har en fläkt som du kan placera var du vill i lådan. Min erfarenhet är att bästa kylning är när fläkten blåser på komponenter. Har själv en sådan som jag satt att kyla ovansidan av mitt grafikkort. Finns att köpa på kjell. com. Länk till antecs sida. http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=75018

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem

Ingen som har testat denna från kjell:

http://www.kjell.com/?item=98187&path=38400000,50900000,51100...

Vet inte hur mycket den låter dock. Gissar att man kankse kan vända på kontakten med lite trixande också så att man kan vända blåset för att suga in kalluft till sitt asvarma 7800gtx.

Vad tror ni?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo, 2,2 GHz @ 2,42 GHz med ClockGen.

Permalänk
Medlem

En radialfläkt kan bara suga in luft i mitten o blåsa den åt kanterna -.-

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Aha, ok. Tack för snabbt svar.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo, 2,2 GHz @ 2,42 GHz med ClockGen.