Ett grymtkrävande spel

Permalänk
Medlem

Ett grymtkrävande spel

hejsan jag har nyss köpt en ny dator och jag vill se vad den går för..! (Se Sign)

Jag har kört 3DMark 06 och på det fick jag 8648 P Oklockad och med virusskydd, mirc och ventrilo på!!

Så nu undrar jag namnet på några extremt krävande spel?
skulle vara tacksamm för svar så jag kommer iväg till game såfort som möjligt i morgon:P

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Inaktiv

grattis

du kan ju testa lite demos innan du köper iaf
med Ghost Recon Advanced Warfighter 2 stödjer DX10, likaså Lost Planet, Company Of Heroes

ett annat krävande spel är ju Supreme Commander, speciellt om du kör med dubbla skärmar

STALKER på max borde väl ge en liten utmaning också kanske..

lycka till

Permalänk
Medlem

Vart kan man tanka demos då? och jag kör p¨å windows xp de stödjer väll inte DX10?

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk

tänk på att Lost Planet inte funkar bra med drivisarna som finns, iallafall inte Vista.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozon1337
Vart kan man tanka demos då? och jag kör p¨å windows xp de stödjer väll inte DX10?

fz.se

till exempel,glöm inte att regga dig så får du tanka snabbare än 5mbit som är gränsen för oreggade tankare:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Inaktiv

Armde assault är väl en utmaning för de flesta datorer (alla?) om jag nu är korrekt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
grattis

du kan ju testa lite demos innan du köper iaf
med Ghost Recon Advanced Warfighter 2 stödjer DX10, likaså Lost Planet, Company Of Heroes

ett annat krävande spel är ju Supreme Commander, speciellt om du kör med dubbla skärmar

STALKER på max borde väl ge en liten utmaning också kanske..

lycka till

Ja SC på dubbla monitors.. Suger verkligen musten ur kortet ;S

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Ghost recon 2 stödjer väl inte dx10..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Inaktiv

supreme commander är en utmaning om du har en relativt dålig cpu, men på laptopen i sig gick det hyffsat i nästann högsta inställningar (shadows på low och LOD på medium)gick oftast över 10 fps (vilket är fullt spelbart i ett strategispel)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
[Bgick oftast över 10 fps (vilket är fullt spelbart i ett strategispel) [/B]

Du skojar hoppas jag? 10fps är nästan stillbild ju.

Permalänk
Inaktiv

nja 15 nog, beror på hur mycket som hände ju. fullt spelbart för att klå 6 ai botar (supreme ai) allierade emot mej. för fps spel behövs dock 60 fps.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
nja 15 nog, beror på hur mycket som hände ju. fullt spelbart för att klå 6 ai botar (supreme ai) allierade emot mej. för fps spel behövs dock 60 fps.

Helt sant faktiskt.

Man kan ju dock tycka att det "hackar" lite i skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Ghost recon 2 stödjer väl inte dx10..

Nja jag vet inte, gör det de, ska kolla upp. Sitter ju med Graw 2 på XP installationen, inte Vista x64...

Permalänk
Medlem

Colin Mcrae: Dirt
kan du maxa det så kan du maxa allt.
Har nyss köpt ny dator, och allt flyter på lugnt (SC, Stalker osv). Men colin mcrae är det enda spelet där datorn har lite svårt att hänga med på alla saker.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

colin mcrae dirt suger, kasst optimerat osv, dålig känsla etc. alltså lata utvecklarna är idag. kan inte få till något bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Du skojar hoppas jag? 10fps är nästan stillbild ju.

Bara så du vet så ser inte människans öga skillnad på 15 och 60 fps

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

haha, ironi ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozon1337
Vart kan man tanka demos då? och jag kör p¨å windows xp de stödjer väll inte DX10?

nej du måste ha Vista såvitt jag vet
och verkar som att jag har fel om Ghost Recon 2

hursomhelst hittar du demos på www.fileplanet.com, kräver att du registrerar dig och kan gå lite segt att tanka hem, www.gamershell.com funkar fint också och brukar gå snabbare, men bäst är ändå FZs filarkiv här: http://www.fz.se/filer/archive.fz?id=0 allt finns inte där men det mesta iaf och till bra hastighet

SirTiner: Lost planet bör fungera, vi har samma kort du och jag och här funkar det perfekt!

Permalänk
Medlem
Permalänk

krävande spel
COmpany Of Heroes (inget FPS)
FEAR (ja än idag)
Oblivion
ARMA Armed Assault
Colin MCrae Dirt
Lost PLanet även på DX9

se min rigg i systemet dessa spel är provade med det systemet

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Oblivion med grafikmoddar för större texturer och dylikt är en hyffsad tungviktare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

cm dirt är ruggit roligt!!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
cm dirt är ruggit roligt!!

och innehåller starforce

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozon1337
Bara så du vet så ser inte människans öga skillnad på 15 och 60 fps

Då måste jag vara en supermänniska får jag har inga problem alls att se skillnad på 15 och 60fps.

On: Dirt är som några sagt extremt tungt. Annars kan du prova Company of heroes i DX10 läge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Då måste jag vara en supermänniska får jag har inga problem alls att se skillnad på 15 och 60fps.

On: Dirt är som några sagt extremt tungt. Annars kan du prova Company of heroes i DX10 läge.

I cs ser du skillnad men de stämmer inte man kan inte se skillnad på 15 och 60 fps
Människans öga ser max 25 eller va de är

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk

nog ser jag skillnad på 15fps i ARMA och 35 lätt
Far Cry är roligt fortfarande grymt snyggt med AA+HDR samt några moddar gör far cry ännu snyggare

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som orsakar svart mark i Far Cry på vissa ställen? Kör allt på maxxat.

Intel Quad 6600
8800GTX
2 GB RAM
Samsung 22"

Någon?

Har senaste drivrutinerna också från 26 juli.

Permalänk
Inaktiv

finns en del fina d3 moddar som halverar fpsen på ultra settings. d3 motorn är riktigt avancerad och stödjer tex parallax occlusion mapping, och relief mapping som är bättre än POM.

ozon1337: sluta trolla omkring med dina fjanterier att man inte kan se mer än 25/15(!) fps. gå till tråden som heter 24-30 fps myten. i varje fall stämmer det inte det du säger.

Permalänk
Medlem

Lost Planet i Dx10 är mums

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozon1337
I cs ser du skillnad men de stämmer inte man kan inte se skillnad på 15 och 60 fps
Människans öga ser max 25 eller va de är

Haha, så roligt inlägg. Snälla läs på ämnet lite mer.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W