Asus Extream Striker varmt som fan !!
Oj ursäkta språket men jag har problem med värmen och undrar om det är mitt fel eller om det är fel på moderkortet eftersom det är jag själv som har byggt ihop datorn och jag vet att det är här som finns dom bästa som kan hjälpa mig ! Hade nog inte klarat mig utan denna sidan bara så ni vet !
till problemet
Jag har precis införskaffat mig en dator som jag själv har byggt ihop och självklart fick jag problem, men efter jag läst på denna hemsida så tog jag ut 2gb ur datorn och installationen gick smärtfritt, men senare har jag försökt att updatera bios, och fick i en till 1gb minne och det går bra, men senare tid har datorn bara dött under spel (mest under black or white 2) och har öpppet chassi eftersom jag små pillar ibland och då känner jag att dom kylflänsarna är riktit varma gränsen till bränna mig (kanske överdriver lite men det är varmt). jag låter datorn står lite och sen starta jag dator och samma sak består ok det händer om och om igen hehe hämtade en stor bordsfläkt och satte den på full fläkt rakt på moderkortet (men då försvann tystheten direkt) och det är bara en temporär lösning. datorn funkar bra annars förutom att jag inte kan använda 4gb elr att moderkortet blir varmt.
jag har ju inbyggt temp mätare men kan jag lita på dom för en står på -500 den andra står på 70 och den sista på 34 och cpu står på 83 grader och inga program funkar heller för everest vet inte vilket moderkort jag har och speedfan tror att min fläkt snurrar i 176000 rpm. och min prcessor känns inte inärheten av 83 grader men om ni har några lysande lösningar så skriv så att era händer är nöjda !!
Behöver ni mer info om datorn så skriv !!!!
Hela systemet består av :
moderkort det vet ni redan men det fullständiga namnet är :
Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16
sen använder jag intel Q6600 fyrkärniga processor
och 3 gb corsair 800mhz minne eftesom vid fyra så startar inte min dator nått med vista har dom andra sagt men om ni har andra förslag så kom med det med.
en cd läsare som det inte står namn på men den är bra för den kosta 600 kr har tagit den från den gamla datorn
2st samsung spinpoint 500gb
graffe kortet är inget att skryta om men en 8600 gts 256 mb gainword
kyler min processor med denna saken Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes
och allt detta har jag i ett hyfsat fint chassi thermaltake armor jr
AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB