Vilken Bittorrent-NAS är the shit?

Permalänk
Medlem

Vilken Bittorrent-NAS är the shit?

Tja!

Tänkte bege mig ut och shoppa lite efter en NAS-enhet som har möjlighet att agera FTP/Nattlig bittorrent-tankare.
Har dock inte kommit så mycket längre i det, annat än att bara konstatera att jag skulle behöva en.
Svårt att får något direkt grepp om vad det finns för något på marknaden så jag tänkte prova min lycka här. Det har ju hjälpt mig många gånger tidigare.
Dels behöver jag tips på vilka olika enheter det finns, dels vill jag höra recensioner av er som har en egen stående.
Just nu lutar jag själv åt en Qnap Turbo Station TS-201, men det beror väl som sagt kanske mest på att jag inte hittat så många andra att jämföra med. Den är dessutom inte så stryk-ful att man behöver gömma undan den och där finns dessutom plats för två diskar.

Tack, tack!

Foppa

Permalänk
Medlem

Vad får det kosta ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Vad får det kosta ?

/Homer_S1

Tja, eftersom man har ytterligare ett år kvar som fattig student...
Säg 3000-4000 exkl. diskar.
Isf så hamnar Qnapen i den lägre prisgruppen, vilket aldrig är fel.
Förutsatt att den håller vad den lovar?!?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Tja, eftersom man har ytterligare ett år kvar som fattig student...
Säg 3000-4000 exkl. diskar.
Isf så hamnar Qnapen i den lägre prisgruppen, vilket aldrig är fel.
Förutsatt att den håller vad den lovar?!?

Den här finns ju också:
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2090535
Rätt snygg

Visa signatur

[ Bärbar ] [ Asus F3Ja :: CoreDuo T2400 :: 2048 Mb :: 120 Gb :: Ati Mobility Radeon x1600 256 Mb :: Vista Ultimate 32 bit]
[ Stationär ] [ Cooler Master Elite :: Xilence 480 W :: Asus M2N-MX nForce 430 :: Athlon64 X2 3800+ :: Scythe Ninja :: 2048 Mb :: Radeon x1950xt 256 Mb GDDR3 :: 160 Gb + 500 Gb :: Vista Ultimate 32 bit + XP :: HP W2207 ]

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Har en Qnap Turbo Station TS-201 på ingång, skall raportera hur den uppför sig när den är provad. Köpte grisen lite i säcken men tänk va gött att slippa ha datorn igån bara för ftp + torrent. Den skall dra runt 20w med en disk instalerad!!! Min burk i sign ligger på 150w idle utan skärm... lite skillnad om man räknar att den är på 24/7. Blir strax över 1000:- om året i minskad elkostnad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spanders
Den här finns ju också:
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2090535
Rätt snygg

Very niiice.
Form är definitivt en faktor när jag väljer produkter. Alltsom oftast har det dessvärre fått gå före!
Någon som har erfarenheter av Synologyn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger
Har en Qnap Turbo Station TS-201 på ingång, skall raportera hur den uppför sig när den är provad. Köpte grisen lite i säcken men tänk va gött att slippa ha datorn igån bara för ftp + torrent. Den skall dra runt 20w med en disk instalerad!!! Min burk i sign ligger på 150w idle utan skärm... lite skillnad om man räknar att den är på 24/7. Blir strax över 1000:- om året i minskad elkostnad.

Keep me posted, vill gärna höra mera om hur den verkar när du fått hem den!

Permalänk

Köp annars en Linksys NSLU2 (finns på dustin för typ 900, billigare på db tror jag), modda om den lite och sen kör nån linux-baserad bt-klient. Har för mig att sluggen drar runt 10-15w exkl externa diskar. På http://www.nslu2-linux.org finns det massa intressant läsning om dom också!

Permalänk

Någon som kan kommentera vilka hastigheter ni kan köra torrents med?

Sitter på ett 100/100 snöre och vill kunna utnyttja så mycket det går, fast helst bara med en NAS..

Visa signatur

C2D E6600 | ASUS P5B-VM | Corsair 4200 512Mb x 2 | X1600Pro 256MB | Antec Fusion

Permalänk

Men vad är detta för apparat är de en box man sätter in en hårddisk samt en nätverkskabel? Men behöver den ett operativsystem i sig då lr och kan man stänga av datorn, berätta gärna lite mer!

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Låter intressant det här, hur fungerar det, kommer man åt den från datorn så man kan sätta igång torrent-nerladdningar? Laddar den upp från torrent med?

Vilken är billigast och bäst?

Permalänk
Permalänk

Jag har fått för mig att torrentfunktionen i en NAS är väldigt långsam.
IOFS inte så konstigt med slö propp och klent med minne..

Dock har jag varken i länken ovan sett några prestandasiffror på laddhastighet.

Det enda jag har sett överhuvudtaget är ett svar från Planex om deras NAS-01G som jag i Mars i år fick ett mail av där dom testat i lab och kommit upp i 3.2 Mbit/s med torrents...

Liknande (fast mycket högre) siffror vore väldigt intressant att läsa..

Annars kommer jag inte kunna slänga ut min server iom att den både lagrar och slangar, fast då mycket snabbare..

Någon som vet någon "torrent-snabb" NAS?

Visa signatur

C2D E6600 | ASUS P5B-VM | Corsair 4200 512Mb x 2 | X1600Pro 256MB | Antec Fusion

Permalänk
Medlem

Har en QNAP TS-109 och den funkar bra, kör ftp,webbis och torrents på den fast för tillfället kör jag inte särkilt mycket nertankningar, har nog inte ens suttit på DC på ett helt år nu fast att det var allt jag gjorde förr i tiden

Den funkar faktiskt ganska bra men jag vore lycklig som få om jag hade kunskapen att utnyttja alla webbside-funktionerna på den

Torrents går ju inte lika snabbt som på datorn men det e ju lite väl mycket begärt att en nas med en prolle på 400mhz eller vad det nu e och 64mb minne (eller nått, kommer inte ihåg exakta siffror och pallar inte rota fram dom just nu ) ska orka tanka i samma speed som en 3GHz dator med 2GB minne, det e ju trots allt ganska krävande att tanka i högre hastigheter med all trafik som ska in och ut.

Hursomhelst så stör det inte mig det minsta för den faktiska nertankningstiden blir inte så mycket längre för mig iaf eftersom jag ogärna lämnar datorn på när jag drar till jobbet men NASen den står ju bara där tyst och lugnt och tuggar på och om datorn skulle tanka och det blev klart kl 10 på måndag morgon eller om NASen skulle tanka ner det och det blev klart halv fyra samma dag spelar ju absolut ingen roll för mig eftersom jag ändå inte är hemma då så att jag kan använda dom nertankade grejorna.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på dom som gör "5TB mini filserver" och bygga en NAS av den... där kan du ju handplocka ett mini-itx med lämplig prestanda, och ett Sata-kontrollerkort så är det fixat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Har en QNAP TS-109

Torrents går ju inte lika snabbt som på datorn men det e ju lite väl mycket begärt att en nas med en prolle på 400mhz eller vad det nu e och 64mb minne (eller nått, kommer inte ihåg exakta siffror och pallar inte rota fram dom just nu ) ska orka tanka i samma speed som en 3GHz dator med 2GB minne, det e ju trots allt ganska krävande att tanka i högre hastigheter med all trafik som ska in och ut.

Föstår jag också...

Men det vore trevligt att kunna läsa om prestanda någonstans.
Visst kan man gissa utifrån CPY/minne. Men dom kör säkert olika effektiva klienter, så jag tycker att sådana tester borde göras på hemma NAS'ar med torrent klient..

Visa signatur

C2D E6600 | ASUS P5B-VM | Corsair 4200 512Mb x 2 | X1600Pro 256MB | Antec Fusion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Har en QNAP TS-109 och den funkar bra, kör ftp,webbis och torrents på den fast för tillfället kör jag inte särkilt mycket nertankningar, har nog inte ens suttit på DC på ett helt år nu fast att det var allt jag gjorde förr i tiden

Den funkar faktiskt ganska bra men jag vore lycklig som få om jag hade kunskapen att utnyttja alla webbside-funktionerna på den

Torrents går ju inte lika snabbt som på datorn men det e ju lite väl mycket begärt att en nas med en prolle på 400mhz eller vad det nu e och 64mb minne (eller nått, kommer inte ihåg exakta siffror och pallar inte rota fram dom just nu ) ska orka tanka i samma speed som en 3GHz dator med 2GB minne, det e ju trots allt ganska krävande att tanka i högre hastigheter med all trafik som ska in och ut.

Hursomhelst så stör det inte mig det minsta för den faktiska nertankningstiden blir inte så mycket längre för mig iaf eftersom jag ogärna lämnar datorn på när jag drar till jobbet men NASen den står ju bara där tyst och lugnt och tuggar på och om datorn skulle tanka och det blev klart kl 10 på måndag morgon eller om NASen skulle tanka ner det och det blev klart halv fyra samma dag spelar ju absolut ingen roll för mig eftersom jag ändå inte är hemma då så att jag kan använda dom nertankade grejorna.

För övrigt då, är det smidigt att cue'a nedladdningar och så? Hur många nedladdningar kan du köa? Vilken hastighet har du kommer upp i på vilken lina? (om du kollat?) Finns det någon snabbare NAS, typ Planex NAS-01G?? Eller nån annan.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
För övrigt då, är det smidigt att cue'a nedladdningar och så? Hur många nedladdningar kan du köa? Vilken hastighet har du kommer upp i på vilken lina? (om du kollat?) Finns det någon snabbare NAS, typ Planex NAS-01G?? Eller nån annan.

Tack på förhand!

Man installerar ett program på datorn som används som ett vanligt BT program men nerladdningen görs ju av nasen.

Hastigheten blir ju som sagt inte i närheten av samma som på en riktig dator (anledningen har jag redan skrivit en bit uppåt i tråden)

Hur många jobb som kan köas vet jag inte eftersom jag inte har rå-tankat med den än och det kommer jag nog inte att göra heller eftersom jag nu tänker köra torrents från allmänna trackers som tex TPB på nasen men torrents som måste delas ut länge och som ger betydligt högre hastighet (torrents från reg-only trackers tex torrentleech) drar jag ner på datorn eftersom dom ofta går upp i 2mb/s så får jag ner grejorna snabbare och får dessutom mer kontroll över alla torrents.

På min TS-109 har jag ännu inte hittat ett sätt att tex få fram en egenskapsruta om en torrent för att kunna adda/ta bort trackers osv så att köra uTorrent på datorn ger ju betydligt mer kontroll över grejorna, på nasen lägger man mest bara in torrenten och sen tankar den ner det och det är allt, mer eller mindre.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Man installerar ett program på datorn som används som ett vanligt BT program men nerladdningen görs ju av nasen.

Hastigheten blir ju som sagt inte i närheten av samma som på en riktig dator (anledningen har jag redan skrivit en bit uppåt i tråden)

Hur många jobb som kan köas vet jag inte eftersom jag inte har rå-tankat med den än och det kommer jag nog inte att göra heller eftersom jag nu tänker köra torrents från allmänna trackers som tex TPB på nasen men torrents som måste delas ut länge och som ger betydligt högre hastighet (torrents från reg-only trackers tex torrentleech) drar jag ner på datorn eftersom dom ofta går upp i 2mb/s så får jag ner grejorna snabbare och får dessutom mer kontroll över alla torrents.

På min TS-109 har jag ännu inte hittat ett sätt att tex få fram en egenskapsruta om en torrent för att kunna adda/ta bort trackers osv så att köra uTorrent på datorn ger ju betydligt mer kontroll över grejorna, på nasen lägger man mest bara in torrenten och sen tankar den ner det och det är allt, mer eller mindre.

Snackar vi ca 50% sämre än vanlig dator?
Värt pengarna om man vill ha nåt som står och puttrar och tankar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Snackar vi ca 50% sämre än vanlig dator?
Värt pengarna om man vill ha nåt som står och puttrar och tankar?

Högsta jag sett på NASen e nog runt 300Kb/s men på datorn 1,9Mb/s så lite skillnad e det ja men detta var på olika torrents men genom samma tracker så det kan ju vara så med att det var mindre folk på den torrenten jag drog ner med NASen.

OT: någon som vet vilka färgkoder SweC's forum har om man skulle få fram färgen i vanliga paint ??

Sitter och försöker få bakgrunden på min avatar likadan som färgen runt om men print screen och klistra in i paint funkar inte eftersom färgen ändrar sig ?? WTF ? GaHHH!!! blir tokig på detta

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Jag kan också rekommendera Linksys NSLU2.

Jag kör själv en sådan med en 500gb MyBook, omflashat till Debian ARM och rTorrent står och tankar hela dagarna. Har en nätverksshare som jag droppar torrentfiler i och rTorrent börjar tanka dem automatiskt.

Permalänk
Medlem

Satt och höll på lite med en polares QNAP TS-109. Den web baserade bittorrent klienten sög något kopiöst men efter lite grottade gick det iaf att smacka igång sshd på den. Hittade sedan på nätet ett binärt kompileringskitt med gcc & deps för armv4l vilket inte var helt optimalt eftersom det var en armv5l processor i enheten men den dög till att kompilera screen och rtorrent vilket flöt på ganska bra för att vara på en så seg processor. Peak med rtorrent låg på runt 4 MB/s totalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Satt och höll på lite med en polares QNAP TS-109. Den web baserade bittorrent klienten sög något kopiöst men efter lite grottade gick det iaf att smacka igång sshd på den. Hittade sedan på nätet ett binärt kompileringskitt med gcc & deps för armv4l vilket inte var helt optimalt eftersom det var en armv5l processor i enheten men den dög till att kompilera screen och rtorrent vilket flöt på ganska bra för att vara på en så seg processor. Peak med rtorrent låg på runt 4 MB/s totalt.

Och vad betyder allt det där för någon som inte kan programmera eller någonsin kört linux (mer än en ubuntu-live session) ??

Någon som tex, lilla mig

Skulle gärna vilja veta mer om det här "grottandet" men man vill ju inte sabba en NAS för nästan 3000kr

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Processorinformation:

Processor : ARM926EJ-Sid(wb) rev 0 (v5l)
BogoMIPS : 332.59
Features : swp half thumb fastmult
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 5TEJ
CPU variant : 0x0
CPU part : 0x926
CPU revision : 0
Cache type : write-back
Cache clean : cp15 c7 ops
Cache lockdown : format C
Cache format : Harvard
I size : 32768
I assoc : 1
I line length : 32
I sets : 1024
D size : 32768
D assoc : 1
D line length : 32
D sets : 1024

Hardware : MV-88fxx81
Revision : 0000
Serial : 0000000000000000

Minnesinformation:
MemTotal: 126240 kB

Det är det iaf i en QNAP TS-109.

Dra igång ssh gör du från webgränssnittet. Sedan är det bara använda en ssh klient mot den, tex. putty.

Logga därefter in med admin och lösenordet du ställt in på enheten.

Jag skulle kunna tara ihop en binär kopia av screen och rtorrent så slipper du böket med att kompilera, ska bara ta reda på vilka libs osv som behövs någon dag när jag har tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Processorinformation:

Processor : ARM926EJ-Sid(wb) rev 0 (v5l)
BogoMIPS : 332.59
Features : swp half thumb fastmult
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 5TEJ
CPU variant : 0x0
CPU part : 0x926
CPU revision : 0
Cache type : write-back
Cache clean : cp15 c7 ops
Cache lockdown : format C
Cache format : Harvard
I size : 32768
I assoc : 1
I line length : 32
I sets : 1024
D size : 32768
D assoc : 1
D line length : 32
D sets : 1024

Hardware : MV-88fxx81
Revision : 0000
Serial : 0000000000000000

Minnesinformation:
MemTotal: 126240 kB

Det är det iaf i en QNAP TS-109.

Dra igång ssh gör du från webgränssnittet. Sedan är det bara använda en ssh klient mot den, tex. putty.

Logga därefter in med admin och lösenordet du ställt in på enheten.

Jag skulle kunna tara ihop en binär kopia av screen och rtorrent så slipper du böket med att kompilera, ska bara ta reda på vilka libs osv som behövs någon dag när jag har tid

Hahahaha det där säger inte mig mycket

Trodde först där stod boNgoMIPS BTW, jag bara WTF?!?!?? xD

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johlin2
Jag kan också rekommendera Linksys NSLU2.

Jag kör själv en sådan med en 500gb MyBook, omflashat till Debian ARM och rTorrent står och tankar hela dagarna. Har en nätverksshare som jag droppar torrentfiler i och rTorrent börjar tanka dem automatiskt.

Precis som johlin2 så är jag mycket nöjd med min nslu2 och rekommenderar den varmt, kör precis som johlin2 debian ARM och en mybook extern hdd, dock bara 250gb

Med min nslu2 kommer jag upp i runt 900 - 1,2mbit/s och skulle kanske komma högre om inte min lina var som en stor flaskhals

Men som sagt, en mycket bra och rolig liten maskin

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Inaktiv

Jag har en Synology DS-106 (som nu har ersatts av den nya modellen DS-107) som jag är mycket nöjd med.
Gigabit-nätverk är inte så dumt - det går fort!
Jag har inte provat funktionen för torrenttankning och inte ännu heller anslutit en extra hårddisk till den. FTP-funktionen är alldeles utmärkt och är ett smidigt sätt att dela med sig av bl.a. bilder till sina vänner.

När man läser specifikationerna för Qnap:arna och Synology inser man att de här prylarna är väldigt lika funktionsmässigt.

Det finns ju även andra liknande saker, men det viktiga är väl att de har Gigabit-LAN och uPnP mediaserver-funktion, så att du kan använda din NAS tillsammans med fristående mediaspelare.

Qnap TS-109 är fläktlös, vilket faktiskt inte är helt fel. Den pyttelilla fläkten i min Synology DS-106 viner en hel del när den är igång. Å andra sidan är fläkten temperaturstyrd och är därför bara igång när den behövs.

Jag vet inte hur det fungerar på Qnap:en, men på Synologyn kan du låta hårddisken gå ner i viloläge (en mängd olika "sleeptider" finns att välja på) och då blir den förstås helt tyst. Detta är nog bra för hårddisken som då säkerligen får en bättre livslängd. Nackdelen är förstås att när hårddisken är i viloläge och du vill komma åt data får du snällt vänta på att den ska "spinna upp" och starta igen; precis som på din vanliga dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li
Jag har en Synology DS-106 (som nu har ersatts av den nya modellen DS-107) som jag är mycket nöjd med.
Gigabit-nätverk är inte så dumt - det går fort!
Jag har inte provat funktionen för torrenttankning och inte ännu heller anslutit en extra hårddisk till den. FTP-funktionen är alldeles utmärkt och är ett smidigt sätt att dela med sig av bl.a. bilder till sina vänner.

När man läser specifikationerna för Qnap:arna och Synology inser man att de här prylarna är väldigt lika funktionsmässigt.

Det finns ju även andra liknande saker, men det viktiga är väl att de har Gigabit-LAN och uPnP mediaserver-funktion, så att du kan använda din NAS tillsammans med fristående mediaspelare.

Qnap TS-109 är fläktlös, vilket faktiskt inte är helt fel. Den pyttelilla fläkten i min Synology DS-106 viner en hel del när den är igång. Å andra sidan är fläkten temperaturstyrd och är därför bara igång när den behövs.

Jag vet inte hur det fungerar på Qnap:en, men på Synologyn kan du låta hårddisken gå ner i viloläge (en mängd olika "sleeptider" finns att välja på) och då blir den förstås helt tyst. Detta är nog bra för hårddisken som då säkerligen får en bättre livslängd. Nackdelen är förstås att när hårddisken är i viloläge och du vill komma åt data får du snällt vänta på att den ska "spinna upp" och starta igen; precis som på din vanliga dator.

Jag har som jag har skrivit innan i tråden, ställt in min QNAP TS-109 på att stanna disken efter fem minuters inaktivitet och det finns en hög med olika tider att välja på ja och fem minuter är den lägsta valbara tiden.

Så ja, det går att göra på en QNAP med

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som har någon erfarenhet av denna....D-link DNS-323 Nätverksserver med gigabit.

Jag kom över en på Tradera för 1000kr och ska få den nästa vecka.Den är ju inte lika snygg som QNAPen.

Men den kommer att räcka till minna behov.

Skulle vara kul om någon hade erfarenhet om DNS-323 och kan dela med sig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skog1s
Finns det ingen som har någon erfarenhet av denna....D-link DNS-323 Nätverksserver med gigabit.

Jag kom över en på Tradera för 1000kr och ska få den nästa vecka.Den är ju inte lika snygg som QNAPen.

Men den kommer att räcka till minna behov.

Skulle vara kul om någon hade erfarenhet om DNS-323 och kan dela med sig.

Har själv aldrig sett den innan men detta kanske hjälper lite iaf:

http://prisjakt.nu/produkt.php?o=131303

Går du dessutom in på recensioner så ligger där iaf 12-13 stycken

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för er med Qnap TS-209? Är ute efter någon lösning att dela torrents på under natt (då man sover) och dagtid (då man jobbar) så man slipper ha hela datorn på dygnet runt.