Permalänk
Medlem

pfft din jevel vill oxo de men får nöja mig med mindre..

Visa signatur

intel i7 920 @ 2666mhz | asus 4850 CF | 6gb corsair twinx 1333mhz | Asus rampage 2 X58 | Antec 1200 | WD velociraptor 150 GB | Xonar dx 7.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twilek
Du är rolig du som hävdar att E6320 kan köra på en högre FSB "i snitt" när du baserat dit snitt på en person. Om du har läst matte så vet du kanske att 1/1 = 1, vilket ju innebär 100%. Hahaha. En statistikers dröm. Du är rolig du som i all oändlighet trots att du blivit överbevisad ett otal, fortsätter hävda saker på och försöker vända och vrida på dina argument tills det näst intill blir pinsamt.
Grejjen från början var att du rekommenderade en E6320 framför en E6600 (står du fortfarande för den rekommendationen? ). Du har bestämt hävdat att E6320 är enklare att överklocka än en E6600. Du påstår att en E6320 "i snitt" kan få en högre FSB än en E6600 baserat på att PytonOrm fått det, vad är det för snitt??? baseraat på en person! Slärp dig! Återkom när du har någon vättig statistik istället. Jag har redan överbevisat dig i länkar jag tidigare skickat där jag både visar folk som har E6320 som inte får upp sin fsb vidare högt, och länkar till CPU-Z Validator som visar att rekordet för hur högt man kan pressa sin fsb på de respektive processorerna ligger i pricnip på identiska Mhz. Du har baserat dina "fakta" på en enda persons överklockningsresultat. Bra jobbat... Om du har några seriösa tester som visar att dina fakta stämmer så får du gärna länka till dem. Jag kan rabbla en hel hög personer som lyckats köra 3.8Ghz stabilt på sin E6600 (du kan ju börja med att kolla på överklockningsresultatstråden i detta forum), PytonOrm har möjligtvis lyckats få upp sin till 3.8Ghz, men han kör kanppast stabilt, han har dessutom bränt ett moderkort, vilket tyder på att han kör FSB-hastigheter precis på gränsen till vad hela hans system klarar av. Dessutom är det ganska många här på forumen och över världen som kommit upp i åtminstånne 3.6Ghz med sina E6600, du kan ju börja samla länkar till alla med E6320 som ens kommer upp hit så kommer du nog efter ett tag bli ganska besviken.
Det spelar som sagt ingen roll att enstaka personer får upp sin fsb högt, det kan man få oavsett vilken processor man har, allt annat har du bara hittat på utifrån en persons resultat, själv har du inte visat dina egna fantastiska överklockningsresultat för processorn i fråga (hmm skumt, vad tyder det på? ). Om du får upp din fsb riktigt högt så kan du som sagt vara glad, men om du ska vara säker på att kunna överklocka din processor till en vettig gräns så är det alltid bättre att ha tillgång till en så hög multipel som möjligt för att just både kunna köra sin processor på en så hög fsb som ens utrustning klarar av och på en så hög multipel som möjligt. Om du nu tycker någonting annat så är du nog tyvärr den enda här som gör det...

I snitt så gör den högre FSB ja. Sök efter egen statistik. Och återigen hittar du på att jag baserar "i snitt" över en person, inte speciellt begåvat... Du har fortfarande missat att det är just mer känt att E6320 gör bättre ifrån sig på Commando som snubben i tråden skulle ha. Det finns även mem divider om nu minnena inte skulle hänga med.

Sen skall man satsa på en E6320 för kostanden och klocka så kommer E6320 vara snabbare än E6600 i samma frekvens då FSB klockas högre på E6320. Den är billigare och du kan utan problem nå maxfrekvens med den.

Att hans moderkort gick berodde endast på 1.9v VDD så hitta på inte för att det var för hög FSB.

Man skall köra så hög FSB som möjligt, spelar ingen roll vad du säger. Varför tror du dom flesta som har E6600 ställer ned multipliern? Men kör du på dina höga multipliers för 500kr mer.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
I snitt så gör den högre FSB ja. Sök efter egen statistik.

Lol. Nä tack, hittar inget så ge mig gärna länk till en statistiskt säkerställd undersökning som bevisar ditt påstående. Eller årmistånne någon länk förutom den till pytonorms överklockingstråd.

Citat:

Du har fortfarande missat att det är just mer känt att E6320 gör bättre ifrån sig på Commando som snubben i tråden skulle ha.

Hehe. Fint att du fortsätter basera din statistik på en persons resultat.

Citat:

Det finns även mem divider om nu minnena inte skulle hänga med.

Snälla lilla du, till att börja med så har inte dessa fuktioner som commando har med att han kör en E6320 att göra, detta kan du även göra för en e6600, dessutom finns de på flera andra kort som klarar av att köra minnena olänkade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you Sen skall man satsa på en E6320 för kostanden och klocka så kommer E6320 vara snabbare än E6600 i samma frekvens då FSB klockas högre på E6320. Den är billigare och du kan utan problem nå maxfrekvens med den.

Skönt att du typ ska säga emot allt som alla i den här tråden säger. Nu var det dags att även såga steps argument. Hehe. Du tycker att du är den enda som vet någonting va, och att precis alla andra i världen har fel? Seriöst, det känna ganska pubertalt, hur gammal är du? Du sa i ett tididigare inlägg när du helt tappade fattningen att jag skulle skaffa lite allmän datorvana, jag kan nog säga att jag hade en dator långt innan du ens var född, om jag säger så här: jag jobbar idag med datorer, jag jobbar som systemarkitekt och programmerare, första gången jag programmerade en dator var jag nio år gammal och det var 1984, så om du fortfarande tror att jag inte har någon datorkunskap så är det ju upp till dig

Citat:

Att hans moderkort gick berodde endast på 1.9v VDD så hitta på inte för att det var för hög FSB.

Och anledningen till att han var tvungen att köra i 1.9, vad tror du det var? hahahah, jag tror jag trillar av stolen.

Citat:

Man skall köra så hög FSB som möjligt, spelar ingen roll vad du säger. Varför tror du dom flesta som har E6600 ställer ned multipliern? Men kör du på dina höga multipliers för 500kr mer. .

Hehe. Ja vilka är alla dessa "flesta" du pratar om? Är det baserat på att du läst några som gjort det (vilket som sagt inte är så konstigt att några få gör det) och att du sedan tycker att ALLA gör det utifrån detta

Ingen håller med dig i den här tråden. Tyder inte det på att du är ganska kraftigt ute och cyklar? 2good4you, du gör bara dig sjäv bara själt till åtlöje. Jag skrattar varje gång jag sitter här och svarar på dina inlägg, du gör faktiskt min dag måste jag ärligt erkänna, så du får gärna fortsätta med dina otroligt intressanta teorier helt utan grunder. Men för din egen skull ska du nog fundera på att bara ge dig, sluta med att tipsa folk om produkter du inte känner till någonting om, som du själv inte ens äger, och som du själv hittat på "fakta" om, då kan du inte räkna med att få medhåll, och det är inte schysst varken mot den du tipsar eller dig själv Den dagen i livet man inser att man faktiskt kan ha fel har man mognat ganska mycket, jag antar dock att du fortfarande är i dina unga tonår och att du inte hunnit komma till den insikten i livet. Därför är jag ganska säker på att du kommer fortsätta att svara även på detta inlägg, och trots att du fortfarande inte har kunnat lägga fram en enda länk som bevisar dina påståenden kommer du fortsätta tjata om att du minsan har rätt och att jag ska söka efter bevis för att dina påståenden faktiskt stämmer, om man ger sig tid att söka på nätet, vilket du uppenbarligen inte har gjort, så hittar man dock snarare sidor som motbevisar dina teorier, en efter en, så jag kan förstå att du har ganska fullt upp i att hitta de där sidorna som faktiskt ska bevisa dina påstående...

Permalänk
Medlem

vad ni bråkar om mig nu då :p:D och sen när jag körde 1,9v var inte för att den var ostabil
utan jag trodde att jag kunde pressa lite mer än 560fsb+ men det gick juh inte, utan att jag kunde ta 554fsb med 1.5v på nb var inga problem alls och sen kylde jag inte nb tillräckligt heller utan det var med stock kylning som Asus commando har.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
och sen när jag körde 1,9v var inte för att den var ostabil
utan jag trodde att jag kunde pressa lite mer än 560fsb+

Precis, du höjde vcoren för att kunna pressa upp din fsb högre, 2good4you verkar tydligen tro att fsb-hastigheten är helt oberoende av vcoren, han verkar tro att du höjde din vcore för skolj skull bara för att bränna ditt kort eller nått, vad vet jag... läs inlägget ovan (där jag höll på att trilla av stolen ), man kan nästan inte tolka det på nått annat sätt.

om man nu kör på så pass höga fsb-hastigheter som du gör sätter man hela sin dator på spel och det får man räkna med, om man är beredd att göra det så kan man gärna köpa en e6320, men 2good4you försökte intala folk att byta sin e6600 mot en e6320 för att "den kommer klocka högre" vilket ju är ett helt felaktigt påstående, som han gärna får tro på själv, men som han knappast bör tuta i andra människor, men det verkar han vilja fortsätta göra och det är därför vi "bråkar" fortfarande

Permalänk
Medlem

twilek

skön tråd !

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Nu är det kanske så att jag ger mig ut på djupt vatten...

men baserat på detta excelblad* som visar ett antal "internationella" Conroe-överklockningar så tycks E6320 ha sämre medelöverklockningsfrekvens än E6600 vilket talar mot 2good4you's (läs: egentliga) huvudargument att det är dumt att kasta 600kr i sjön.

MEN..
Man måste dock tänka på att resultaten i excelbladet baseras på en väldigt stor urvalsgrupp av klockare, klockarnas ekonomi, olika kylningar, mb\mem m.m vilket omöjliggör ett signifikant statistiskt resultat mellan de två processorernas överklockningsmöjligheter.

Jag står själv i ett vägskäl mellan de två processorerna (har vattenkylning och en fin sommarbudget = ) och har inte riktigt lyckats utbena vilken som är bäst, men E6320 ska enligt mina 95% konfidensintervall med "optimal" utrustning ge samma medelresultat som E6600 till en billigare penning, vilket är mitt mantra här i livet.

Det viktigaste observationerna från excelbladet är dessa:

- Man får bara ett hum om hur olika konfigurationer presterar, inte hur de två processorerna står mot varandra.

- I medeltal har E6600 högre överklockningsfrekvens, men har ju å andra sidan 540Mhz "försprång" om man vill uttrycka sig lite kladdigt.
I den bästa av världar skulle E6600s medelöverklockingsfrekvens vara 540Mhz högre och inte 252 Mhz som den är enligt kalkylbladet.
(Fattiga nybörjare med E6320 och billiga minnen\moderkort klockar dåligt vilket ger missvisande medelresultat å E6320s vägnar.)

- Det är något fler E6600 som redovisas än E6320

- De procentuella andelarna icke-luftkylda klockare mellan E6600 och E6320 är 35% respektive 33%.

Ja, ni får själva dra den slutsats ni själv behagar.

Detta är iaf min:

Den något mer variabla multipeln på E6600 kan vara rätt mysigt att ha, eftersom det uppenbarligen är det som ger några procent bättre överklockning om man med vana ögon ser på den statistiska skillnaden (konfidensband, normalfördelning etc.) i _medelöverklockning_.
Frågan är ju bara om den fördelen är värd (i skrivande stund) 500kr....

Blir nog att vänta till 21 juli då Intel sänker priserna på samtliga sina prollar!

oj, höll på glömma, här är excelbladet:
http://www.killazinc.net/main/uploads/user32/conroe.zip

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Lol. Nä tack, hittar inget så ge mig gärna länk till en statistiskt säkerställd undersökning som bevisar ditt påstående. Eller årmistånne någon länk förutom den till pytonorms överklockingstråd.

Hehe. Fint att du fortsätter basera din statistik på en persons resultat.

Snälla lilla du, till att börja med så har inte dessa fuktioner som commando har med att han kör en E6320 att göra, detta kan du även göra för en e6600, dessutom finns de på flera andra kort som klarar av att köra minnena olänkade.

Skönt att du typ ska säga emot allt som alla i den här tråden säger. Nu var det dags att även såga steps argument. Hehe. Du tycker att du är den enda som vet någonting va, och att precis alla andra i världen har fel? Seriöst, det känna ganska pubertalt, hur gammal är du? Du sa i ett tididigare inlägg när du helt tappade fattningen att jag skulle skaffa lite allmän datorvana, jag kan nog säga att jag hade en dator långt innan du ens var född, om jag säger så här: jag jobbar idag med datorer, jag jobbar som systemarkitekt och programmerare, första gången jag programmerade en dator var jag nio år gammal och det var 1984, så om du fortfarande tror att jag inte har någon datorkunskap så är det ju upp till dig

Och anledningen till att han var tvungen att köra i 1.9, vad tror du det var? hahahah, jag tror jag trillar av stolen.

Hehe. Ja vilka är alla dessa "flesta" du pratar om? Är det baserat på att du läst några som gjort det (vilket som sagt inte är så konstigt att några få gör det) och att du sedan tycker att ALLA gör det utifrån detta

Ingen håller med dig i den här tråden. Tyder inte det på att du är ganska kraftigt ute och cyklar? 2good4you, du gör bara dig sjäv bara själt till åtlöje. Jag skrattar varje gång jag sitter här och svarar på dina inlägg, du gör faktiskt min dag måste jag ärligt erkänna, så du får gärna fortsätta med dina otroligt intressanta teorier helt utan grunder. Men för din egen skull ska du nog fundera på att bara ge dig, sluta med att tipsa folk om produkter du inte känner till någonting om, som du själv inte ens äger, och som du själv hittat på "fakta" om, då kan du inte räkna med att få medhåll, och det är inte schysst varken mot den du tipsar eller dig själv Den dagen i livet man inser att man faktiskt kan ha fel har man mognat ganska mycket, jag antar dock att du fortfarande är i dina unga tonår och att du inte hunnit komma till den insikten i livet. Därför är jag ganska säker på att du kommer fortsätta att svara även på detta inlägg, och trots att du fortfarande inte har kunnat lägga fram en enda länk som bevisar dina påståenden kommer du fortsätta tjata om att du minsan har rätt och att jag ska söka efter bevis för att dina påståenden faktiskt stämmer, om man ger sig tid att söka på nätet, vilket du uppenbarligen inte har gjort, så hittar man dock snarare sidor som motbevisar dina teorier, en efter en, så jag kan förstå att du har ganska fullt upp i att hitta de där sidorna som faktiskt ska bevisa dina påstående...

1. "Lol" Hur gammal är du 12? Du kan inte leta efter egen statistik, använd sökfunktionen google samt kolla på forum som xtremesystems.org. Jag behöver inte bevisa något alls.

2. Du får tro vad du vill, jag struntar i det jag baserar verkligen inte det på en person.

3. Lilla? Behöver du använda sådana ord för att framstå som värre? Du är en liten skit bakom ett tangentbord som gömmer sig, frågan är hur din reaktion i verkligheten skulle vara, för liten är jag inte, tyvärr, 185, ~90Kg extremtränad, samt gott härdad i taekwondo.

4. 1.9v VDD är inte nödvändigt och är inte orsaken. Hur dum är du?

5. "Om jag säger så här" Såg du intressetåget eller? Du gör ditt allra bästa för att få mig ur balans, du har inte lyckats utan skriver all smörja så irritationsframkallande du kan istället för att skriva om det tråden handlar om. Hade vart kul om du ville använda samma ton i verkligheten. Men nu sitter du bakom ett tangentbord, det gör jag också. Du har inte ett skit du kan säga, och jag känner till allt jag rekommenderar. E6320 finns av ett skäl, den är billigare och det är samma processor med en lägre multiplier. Om du har problem med att klocka en processor med låg multiplier så skriv inte här. Du erkänner ju med ditt eget uttalande hur ovetande du själv är för att du skall ha länk till något som är uppenbart. Tyvärr är jag heller inte tonåring, möjligtvis du som sitter och hittar på allt med stor säkerhet.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

1. "Lol" Hur gammal är du 12?

Om du läser mina inlägg och kan räkna så kan du även räkna ut hur gammal jag är. Jag är 32 år, hur gammal är du?

Citat:

Du kan inte leta efter egen statistik, använd sökfunktionen google samt kolla på forum som xtremesystems.org. Jag behöver inte bevisa något alls.

Hahaha. Jaha, så du besitter rätten att kunna säga precis vad du vill utan att ha några som helst belägg för det? Vad ger dig denna rättighet? Tror du du kommer ha samma rättigheter den dagen du sitter i en domstol och ska försvara din rätt att klubba ner folk med hjälp av dina så härdade taekwondo-kunskaper?

Citat:

2. Du får tro vad du vill, jag struntar i det jag baserar verkligen inte det på en person.

Nähä, men ändå kan du inte ge några som helst anvistningar till varifrån du fått din övertygelse?

Citat:

3. Lilla? Behöver du använda sådana ord för att framstå som värre? Du är en liten skit bakom ett tangentbord som gömmer sig, frågan är hur din reaktion i verkligheten skulle vara, för liten är jag inte, tyvärr, 185, ~90Kg extremtränad, samt gott härdad i taekwondo.

Hahaha. Jaha, om vi ska börja mäta kroppslängd och vikt kan jag nog säga att jag både är längre (194cm) och ett par kilo tyngre än dig (runt 95kg). Och inte blir jag rädd för dina hot om att du har tränat taekwondo heller, tränade taekwondo gjorde jag också när jag var 12. Om du nu tycker det är koolt att träna tekwondo och göra upp saker med hjälp av våld så tyder det ju bara på hur mogen du är. Jag är dock inte ett dugg rädd för dig om du tror det, varken när du sitter och skriver dina toma hot här på internet eller i verkligheten. Man får inte mer rätt bara för att man hotar folk med att man är stor och farlig, det krävs att man baserar sina påståenden på fakta också

Citat:

4. 1.9v VDD är inte nödvändigt och är inte orsaken. Hur dum är du?

Nu säger du saker helt utan något som helst kontext. Om du lär dig att uttrycka dig lite bättre i fortsättningen så kanske folk kommer förstå vad du menar. Men än så länge har du uttryckt dig så luddigt och påstått ena saker från ena inlägget men vänt på dina påståenden ett inlägg senare när någon antyder att du har fel. Att fråga om jag är dum eller ej bevisar ju bara att du lider brist på argument och att ditt egen intelekt tvyärr inte är så skarpt.
Om du är otrevlig kan du bara räkna med att folk är otrevliga tillbaka, enkel matematik.

Citat:

Du har inte ett skit du kan säga, och jag känner till allt jag rekommenderar.

Jag tycker folk här, både jag och andra, sagt ganska många argument till varför det inte verkar så smart att rekommendera att en person ska byta ut sin e6600 mot en e6320. Däremot har du otroliga problem att hävda motsatsen.

Citat:

E6320 finns av ett skäl, den är billigare och det är samma processor med en lägre multiplier.

Ja, du har helt rätt i att det är samma kärna men med multipeln låst på olika nivåer. Multiplen på e6320 är dock låst till 7, därav det lägre priset. Jag förstår dock att du är helt ointressearad av allt jag skriver så känns dock meningslöst att ännu en gång föklara varför e6320 inte klockar bättre än en e6600 så känns ganska meningslöt att förklara det för hundrade gången. Om du nu mot förmodan någon gång i framtiden skulle bli inresserad av det råder jag dig istället att läsa tidigare inlägg i denna tråd.
e6320 är dock en väldigt prisvärd processor, om man är fattig och inte tycker det är värt 500kr för att få en e6600 så kan det säkert vara ett bra alternativ. Att rekommendera e6320 framför en e6600 pågrund av att "den klockar högre" är dock ingenting annat än felaktigt.

Citat:

Om du har problem med att klocka en processor med låg multiplier så skriv inte här.

Haha, ja du skulle ju säkert köpa en conroe med multiple låst till 1 om du bara kunde, för multipeln är ju faktiskt helt ovesäntlig...

Citat:

Du erkänner ju med ditt eget uttalande hur ovetande du själv är för att du skall ha länk till något som är uppenbart.

Om det är så uppenbart, varför hostar du inte fram lite länkar då? Borde ju inte vara så svårt att hitta.

Permalänk
Medlem

suck* vad ni bråkar om allt egentligen? man kan tro att ni är 5 åringar snart som ni håller på

lovar att denna tråd kommer låsas snart ni när går off topic hela tiden...

mitt råd var snälla o trevliga istället för det lönar sig.. "behandla andra som du själv vill bli behandlad " är mitt motto

Visa signatur

Permalänk
Medlem

japp 6320 rocks shit ^^

Visa signatur

intel i7 920 @ 2666mhz | asus 4850 CF | 6gb corsair twinx 1333mhz | Asus rampage 2 X58 | Antec 1200 | WD velociraptor 150 GB | Xonar dx 7.1

Permalänk
Medlem

att köra en E6320 i över 3500mhz är ganska kostsamt och man tjänar snabbt in dom slantarna om man köper en E6600 (om man nu vill över den gränsen)... men ska man inte köra högre så är den ett ypperligt val... hade jag köpt en processor idag hade jag kört på en E6420

sedan att det finns måndagsex av E6600 (som tex pytonorms ) är ju en sak, min är ingen dröm heller och vill inte över 3800

ganska "kosmisk" tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du läser mina inlägg och kan räkna så kan du även räkna ut hur gammal jag är. Jag är 32 år, hur gammal är du?

Hahaha. Jaha, så du besitter rätten att kunna säga precis vad du vill utan att ha några som helst belägg för det? Vad ger dig denna rättighet? Tror du du kommer ha samma rättigheter den dagen du sitter i en domstol och ska försvara din rätt att klubba ner folk med hjälp av dina så härdade taekwondo-kunskaper?

Nähä, men ändå kan du inte ge några som helst anvistningar till varifrån du fått din övertygelse?

Hahaha. Jaha, om vi ska börja mäta kroppslängd och vikt kan jag nog säga att jag både är längre (194cm) och ett par kilo tyngre än dig (runt 95kg). Och inte blir jag rädd för dina hot om att du har tränat taekwondo heller, tränade taekwondo gjorde jag också när jag var 12. Om du nu tycker det är koolt att träna tekwondo och göra upp saker med hjälp av våld så tyder det ju bara på hur mogen du är. Jag är dock inte ett dugg rädd för dig om du tror det, varken när du sitter och skriver dina toma hot här på internet eller i verkligheten. Man får inte mer rätt bara för att man hotar folk med att man är stor och farlig, det krävs att man baserar sina påståenden på fakta också

Nu säger du saker helt utan något som helst kontext. Om du lär dig att uttrycka dig lite bättre i fortsättningen så kanske folk kommer förstå vad du menar. Men än så länge har du uttryckt dig så luddigt och påstått ena saker från ena inlägget men vänt på dina påståenden ett inlägg senare när någon antyder att du har fel. Att fråga om jag är dum eller ej bevisar ju bara att du lider brist på argument och att ditt egen intelekt tvyärr inte är så skarpt.
Om du är otrevlig kan du bara räkna med att folk är otrevliga tillbaka, enkel matematik.

Jag tycker folk här, både jag och andra, sagt ganska många argument till varför det inte verkar så smart att rekommendera att en person ska byta ut sin e6600 mot en e6320. Däremot har du otroliga problem att hävda motsatsen.

Ja, du har helt rätt i att det är samma kärna men med multipeln låst på olika nivåer. Multiplen på e6320 är dock låst till 7, därav det lägre priset. Jag förstår dock att du är helt ointressearad av allt jag skriver så känns dock meningslöst att ännu en gång föklara varför e6320 inte klockar bättre än en e6600 så känns ganska meningslöt att förklara det för hundrade gången. Om du nu mot förmodan någon gång i framtiden skulle bli inresserad av det råder jag dig istället att läsa tidigare inlägg i denna tråd.
e6320 är dock en väldigt prisvärd processor, om man är fattig och inte tycker det är värt 500kr för att få en e6600 så kan det säkert vara ett bra alternativ. Att rekommendera e6320 framför en e6600 pågrund av att "den klockar högre" är dock ingenting annat än felaktigt.

Haha, ja du skulle ju säkert köpa en conroe med multiple låst till 1 om du bara kunde, för multipeln är ju faktiskt helt ovesäntlig...

Om det är så uppenbart, varför hostar du inte fram lite länkar då? Borde ju inte vara så svårt att hitta.

Kort och gott, jag har stora kunskaper om datorer och har det som en av mina intressen, där ett och annat inlägg på SweClockers.com's forum är kul där man diskuterar eller råder någon utan att sådana som du skall förstöra, men du kommer ALDRIG lyckas. Jag tänker inte riskera att bli avstängd på grund av att skriva det jag igentligen velat för länge sedan. Ha dock saker jäkligt klart för dig som skal ta upp rättsliga punkter:

1. Jag har inte hotat dig, det var på så sätt då du började spåra ur med motargument som komplex växte fram hos dig då du behövde hävda dig genom att kalla mig liten, typiskt drag hos många människor som har slut på motspel. Jag vill sedan länge inte heller hålla mig offtopic, skall du ens ha något att komma med så skriv via PM så att folk och trådskaparen slipper läsa allt ditt BS för det är du som gått OFFT, för det handlar inte om processorer längre. Du har inget att säga. Jag har rekommenderat honom en E6320 framför en E6600 och gett skäl till det, och det är i första hand att den är 500Kr billigare. Som jag skrev, processorn finns av ett visst skäl.

2. Som jag sa, du verkar känna dig nedtryckt på något sätt (anta inte att jag tycker att det är så) eftersom du överdriver och hittar på saker för att sen påstå att jag sagt dessa. Såsom:

Citat:

"Och inte blir jag rädd för dina hot om att du har tränat taekwondo heller, tränade taekwondo gjorde jag också när jag var 12. Om du nu tycker det är koolt att träna tekwondo och göra upp saker med hjälp av våld så tyder det ju bara på hur mogen du är"

3. Du har synnerligen alvarliga problem att särskilja FSB och intern klockfrekvens på processorn va?

4. Jag står för allt och citera exakt vad du har problem med i faktat om processorer så skall jag utförligt skriva svar. Jag är extremt lätt för att uttrycka mig, kan dock inte göra det här.

5. Kampsport har jag hållt på med av eget intresse för att det har varit givande, inte för att det är coolt som du även det påstår, inget annat. Skulle kunna dra allt ditt sketsnack som förtal alltså om vi skall vara rättsliga. Sen skrev jag det ang hur du skulle bete dig i verkligheten endast som ett exempel (inte för att det finns så många fler) för att se din reaktion.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Jag har inte hotat dig,

Ok, varför nämner du ens att du är "extremtränad" och "härdad i taekwondo" i samma mening som du nämnder "frågan är hur din reaktion i verkligheten skulle vara". Om du inte vill att folk ska tolka det som ett hot så ska du nog tänka dig för hur du uttrycker dig. När jag säger "snälla lilla du" menar jag bildligt, inte fysiskt, om du tog så illa upp över det så ber jag dock om ursäkt.

Citat:

det var på så sätt då du började spåra ur med motargument som komplex växte fram hos dig då du behövde hävda dig genom att kalla mig liten,

Kan du bara nämna vilka motargument jag haft då som spårat ur? Jag kan ärligt hålla med om att även jag tycker att hela den här tråden har spårat ut och att det mesta som sägs nu är ganska off topic. Men vem var det egentligen som spårade ur och blev otrevlig bara för att argumenten tröt? http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=734...
Att du sedan bara fortsätter, trots att du inte får medhåll av någon här i tråden, snarare motsatsen, att person efter person kommer in och säger nått emot dig är ju mest bara komiskt.

Citat:

Jag har rekommenderat honom en E6320 framför en E6600 och gett skäl till det, och det är i första hand att den är 500Kr billigare. Som jag skrev, processorn finns av ett visst skäl.

"Köp en E6320 istället, den kommer klocka högre då den klarar högre FSB, speciellt på commando moderkortet."... Att e6320 är billigare än e6600 har nog ingen ifrågasatt, däremot att du hävdar att e6320 garanterat klockar högre är just det vi frågasätter var du får ifrån. Att Techjunkie troligtvis redan innehar en e6600 eftersom det är det han frågar om är tydligen ingenting som slagit dig heller? Varför ska han då överhuvudtaget ens fundera på en e6320?

Citat:

3. Du har synnerligen alvarliga problem att särskilja FSB och intern klockfrekvens på processorn va?

Nej, har du?

Citat:

4. Jag står för allt och citera exakt vad du har problem med i faktat om processorer så skall jag utförligt skriva svar. Jag är extremt lätt för att uttrycka mig, kan dock inte göra det här.

Ja, jag har ju tjatat om det tusen gånger nu: Vad grundar du dina påstående på att en e6320 "kommer klocka högre" än en e6600? Det är det ända jag är intresserad av, om du kan lägga fram bevis som övertygar mig och resten av folket i den här tråden att det är sant tror jag nog alla kommer vara nöjda och glada. Om du dock inser att du inte kan lägga fram något som styrker dina påståenden ska du nog bara acceptera att du har fel, men det verkar ju du tyvärr ha väldigt svårt för.
Du har själv nu själv erkänt att e6320 och e6600 är i princip samma processor bara att e6320 är mer nerlåst (därav det lägre priset), om du då skulle komma med argument som styrker ditt påstående att den "kommer klocka högre" tror jag nog ganska många skulle vara intresserade av det.

Permalänk
Hedersmedlem

Kamma er, slutar ni inte upp med erat otroligt irrelevanta och löjliga tjaffs kommer jag att dela ut varningar.

Återgå till tråden nu.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Det var tusan... Har inte varit inne på länge och läst, men min tråd utvecklades ju till något helt annat... Kul!?! eller kanske inte...

Permalänk
Medlem

Min E6600 klarar upp till 508-509 FSB luftkylt, högre vcore än 1.55 verkar inte hjälpa (har testat upp till 1.70v). 500x7=3500 är en stabil klock för mig i 1.55v. 400x9=3600 är även det stabilt i ~1.56v men jag kör för tillfället på bara 483x7=3381 eftersom jag kan göra detta på 1.38v.

On Topic: Hur gick det med överklockandet? Har du kommit nån vart?

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
On Topic: Hur gick det med överklockandet? Har du kommit nån vart?

Nja, jag har haft skapliga problem med mitt ASUS Commando utan att överklocka.

* Får växla mellan SATA portar för att min SH-S183A ska fungera. Det fungerar bra några dagar, sen lägger den av och jag får växla port - och det fungerar några dagar och jag får växla port... ja, du förstår va? Skitskumt!

* Jag visste att ljudkortet ASUS skickar med bara är skit, men till den milda grad. Det går ju inte att använda. Har testat med Vista, XP och Ubuntu och det låter lika kass på alla.

* Har haft sporadiskt konstiga låsningar på olika OS fast maskinen inte varit ett dugg belastad.

Börjar misstänka att det var ett "begagnat" kort jag fick från Komplett. Manualen såg bläddrad ut och kortet såg inte helt nytt ut, även om kablar osv var packat som nytt. Ljudkortet ser nästan bränd ut på undersidan.

Ska skicka efter ett nytt mobo (med lite kvalitet den här gången, dvs ej ASUS) och skicka tillbaka det här.