Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Razer lanserar spelmusen Lachesis

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar spelmusen Lachesis

Tillverkaren Razer som säkerligen är bekant för de flesta har idag lanserat musen Lachesis. Den har en ny typ av laser-sensor som har en upplösning om 4000 dpi och 32 kilobyte minne inbyggt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det verkar va overkill med 4000dpi... Jag har en Copperhead och i vissa spel kan man inte ens köra med 1600dpi p g a att sensitivity-inställningarna i spelet är för dåliga...
Och min Copperhead kan inte lagga hur snabbt jag än drar den, så jag ser ingen anledning att byta upp mig!

Permalänk

Japp det börjar bli lite överdrivet nu, jag har 1600DPI på min MX518 och jag provade en äldre racer med hm.. mycket mer DPI än min i alla fall. Kommer inte ihåg vilken det var. Löjligt, märker knappt någon skillnad. Coola features men kom igen..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att dpi är en skitgrej som man bara behöver om man har överhög sens och spelar på ruskigt höga upplösningar. Men många tycker väl 4000dpi låter som något helt otroligt men som dom i själva verket inte har någon som helst nytta av.
En med någorlunda låg sens behöver som mest 400dpi.
Nä bättre sensorer som klarar snabbare rörelser är vad som behövs.
Deathaddern klarar ju uppenbarligen det men denna är laser så får väl se om den klarar några snabbare rörelser.

Permalänk
Medlem

Jävligt häftig att se på, säkert skön att hålla i också, frågan är bara om vi verkligen behöver mer prestanda i våra möss...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TobbeH

*VARNING STARKA ORD ANVÄNDS, LÄS EJ VIDARE OM DU ÄR KÄNSLIG*

Behövs det verkligen? Min gamla MS IE 3.0 kan du dra så fort du kan utan att du lyckas dra snabbare än sensorn reagerar, så frågan är väl snarare om denna mus bara är till för k*ta specifikationsb*gar.

*SLUT PÅ VARNING*

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Tycker alla Razors möss e på tok för små i mina händer. De får gärna göra dem i dem några storlekar större.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
*VARNING STARKA ORD ANVÄNDS, LÄS EJ VIDARE OM DU ÄR KÄNSLIG*

Behövs det verkligen? Min gamla MS IE 3.0 kan du dra så fort du kan utan att du lyckas dra snabbare än sensorn reagerar, så frågan är väl snarare om denna mus bara är till för k*ta specifikationsb*gar.

*SLUT PÅ VARNING*

Du har ju uppenbarligen ingen koll.
Har själv en 3.0 och ja den skippar inte men den får negativ acceleration.
Testa själv genom att vara i valfritt spel. Titta på en punkt och dra långsamt från ena sidan till andra sidan av mattan. Dra sen så snabbt du kan tillbaka och se om du hamnar på samma punkt. Om du nu inte har positiv accel i spelet så kommer du upptäcka att du saknar en hel del till den punkten du startade på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på att dpi är en skitgrej som man bara behöver om man har överhög sens och spelar på ruskigt höga upplösningar. Men många tycker väl 4000dpi låter som något helt otroligt men som dom i själva verket inte har någon som helst nytta av.
En med någorlunda låg sens behöver som mest 400dpi.
Deathaddern klarar ju uppenbarligen det men denna är laser så får väl se om den klarar några snabbare rörelser.

Håller inte med angående bättre sensorer. Det enda som behövs enligt mig är en förbättrad trådlös teknik eftersom ingenting kan mäta sig med sladd än. Jag har en mx510 (800dpi?), den kan jag dra med raketfart och den tar mig dit jag vill. Förstår inte varför det skulle behövas bättre sensorer när 3 år gamla musar (datormusar, inte datormöss) klarar sig alldeles utmärkt. Självklart måste företagen släppa nytt, men jag har svårt att tro att någon faktiskt _behöver_ prestandan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Håller inte med angående bättre sensorer. Det enda som behövs enligt mig är en förbättrad trådlös teknik eftersom ingenting kan mäta sig med sladd än. Jag har en mx510 (800dpi?), den kan jag dra med raketfart och den tar mig dit jag vill. Förstår inte varför det skulle behövas bättre sensorer när 3 år gamla musar (datormusar, inte datormöss) klarar sig alldeles utmärkt. Självklart måste företagen släppa nytt, men jag har svårt att tro att någon faktiskt _behöver_ prestandan.

Du kanske vill veta att just MX500 och MX510 har dom sensorer som klarar högst fart efter Deathaddern men det finns massvis med nya möss med skitsensorer. Som Copperheaden t.ex. som inte klarar höga hastigheter alls.

http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679

Kan ju läsa där, esr's mustest som testar en massa möss.
Det finns folk som verkligen behöver riktigt bra sensorer som spelar väldigt snabba FPS-spel med väldigt låg sens.

Permalänk
Avstängd

"Den har en relativt rund bakdel och två dominerande knappar på framsidan...."

Här kan man ju undra vad artikelförfattaren hellre ville tänka på

Permalänk
Medlem

Verkar skit skön att ha i handen, men 4000 DPI är lite för mycket

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Den ser väldigt oergonomisk ut för handen...

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

väldigt lik gamla goda boomslang som var grymt skön att hålla i handen

Permalänk
Medlem

I like it alot!
Suttit här och funderat på att uppgradera min db till en deathadder, men detta verkar ju betydligt mer lovande. Den till och med ser skönare ut. Mums säger jag bara ... mums

Namnet var ju inte helt fel det heller. Jag gillar verkligen stilen på det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Den ser väldigt oergonomisk ut för handen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Verkar skit skön att ha i handen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Jävligt häftig att se på, säkert skön att hålla i också, frågan är bara om vi verkligen behöver mer prestanda i våra möss...

alltså jag kan inte hålla mig från att as garva när man läser såna komentarer. totalt mistolkning lol

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Jag har en Logitech MX510 och är nästan nöjd med den. bara scrollhjulet har lite glapp och skiftar ibland mellan vapnen i BF2 utan att jag vill det och då är man killed lika fort.
Men sensorn tycker jag är mycket bra. Jag är lowsenser och behöver en sensor som klarar snabba rörelser.
Razor däremot har jag haft. En Diamondback. Det var nog det sämsta jag hade.
Den var oergonomiskt (man kom alltid åt knapparna på sidan utan att man ville det) och drivisen var rena helvetet plus att högre och vänstre musknapp fick stor glapp efter bara 3 veckor.
Och den nye modellen ska ha sidoknappar på högre sida med. Inte bra för min del. Vet ett par kompisar som tycker nästan samma som jag om Razors ergonomi.
Sen hittades inte musen alltid av datorn vid uppstart så man fick starta om. Plugga in den igen hjälpte tyvär inte alltid.
Med Razor är jag färdig.
Tom en billig 50 kronors mus från Microsoft spöade den.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Vet att alla racermöss e bra i hårdvaran men och mycket bra möss att hålla i handen kanske lite overkil me 4000dpi men det är ju inte direkt någon nackdel att ha lite extra DPI som man inte använder huvudsaken är ju att musen är skön att hålla i handen

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
alltså jag kan inte hålla mig från att as garva när man läser såna komentarer. totalt mistolkning lol

Va?

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kanske vill veta att just MX500 och MX510 har dom sensorer som klarar högst fart efter Deathaddern men det finns massvis med nya möss med skitsensorer. Som Copperheaden t.ex. som inte klarar höga hastigheter alls.

http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679

Kan ju läsa där, esr's mustest som testar en massa möss.
Det finns folk som verkligen behöver riktigt bra sensorer som spelar väldigt snabba FPS-spel med väldigt låg sens.

Det var mer än jag visste. Du menar att copperhead, diamondback, IE4 med flera har långsamare sensorer?

edit: Efter att ha tittat på lite specs så har jag kommit fram till att IE4, den nya 3.0an, krait, diamondback, och copperhead alla är bättre. Det hör till saken att jag jämförde med mx518, och inte 500/510. Sensorn kanske är bättre, men specsen är sämre än på alla razers musar.

Permalänk
Medlem

Varför klagar alla på att 4000 DPI är overkill? Det är väl bra att tekniken går framåt över huvudtaget. Den är inte ens speciellt dyr - 550 kr för en mus är väl ett relativt normalt pris.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att en Logitech ligga bättre i Handen.Har en Razer Copperhead här liggande.Är för lite för mina Hända.Mvh.........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Inaktiv

mmmm har mx518 här o, inget lagg hur snabbt man än drar den. så tror skillnaden knappt kommer vara märkabar om ens det.

Permalänk
Medlem

den var ganska najs ändå

Visa signatur

Intel C2D e6750 @ 2.66 ghz|Xfx geforce 8800 gts @320 mb|2 gig 800 mhz ram|500 Gig sata2

Permalänk
Avstängd

Junkars nice var den ändå, funderar verkligen på att byta upp mig från min Diamondback Plasma även om den duger Möss är som alla andra leksaker, tröttnar man så byter man

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har ju uppenbarligen ingen koll.
Har själv en 3.0 och ja den skippar inte men den får negativ acceleration.
Testa själv genom att vara i valfritt spel. Titta på en punkt och dra långsamt från ena sidan till andra sidan av mattan. Dra sen så snabbt du kan tillbaka och se om du hamnar på samma punkt. Om du nu inte har positiv accel i spelet så kommer du upptäcka att du saknar en hel del till den punkten du startade på.

Då har jag inte dragit tillräckligt fort vid en lämplig applikation, för jag har aldrig någonsin haft problem med att musen inte skulle röra sig tillräckligt precist i spel exempelvis.

Sen var det en fråga, behövs det verkligen mer än på pappret? Jag använder inte applikation där jag behöver snabbt svepa musen över hela musmattan och få den att landa på precis samma plats. Det är nog osannolikt att du behöver det i ett spel med, då måltavlan säkerligen ändå inte befinner sig på samma punkt som för några sekunder sedan.

EDIT: Btw, min 3.0 funkar klockrent i 500Hz, du kan få göra samma test igen och se om det skiljer mycket, vore intressant.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig använt dessa möss men jag märkte skillnad från MX518 och MX510 när jag gick till G5 som endast är en ökning av 400 DPI från 1600 till 2000.

Det kändes som den läste av mycket bättre och musen följde rörelsen mer precist. Krävdes dock en uppgradering för att lägga märke till det. Nu är det inte sagt att DPI är det enda som skiljer dessa möss men tydlig skillnad var det.

Edit: Kan iof också bero på att damm alltid fastnade på MX510/518 men aldrig på G5 vilket försämrar avläsningen.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Bra att dom hittar på nya grejer :P. Har dock aldrig gillat Razer eftersom jag tycker att de är alldeles för plastiga och för små. Ne dom ända mössen som är nåt att ha är Logitechs 500-serie och MS 3.0.

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Bra att dom hittar på nya grejer :P. Har dock aldrig gillat Razer eftersom jag tycker att de är alldeles för plastiga och för små. Ne dom ända mössen som är nåt att ha är Logitechs 500-serie och MS 3.0.

Jag har aldrig använt nån av de nya blippbloppmössen från Razer, men kvaliteten på Boomslangen är då rejält mycket högre än plasthärket som är min 3.0'a.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Då har jag inte dragit tillräckligt fort vid en lämplig applikation, för jag har aldrig någonsin haft problem med att musen inte skulle röra sig tillräckligt precist i spel exempelvis.

Sen var det en fråga, behövs det verkligen mer än på pappret? Jag använder inte applikation där jag behöver snabbt svepa musen över hela musmattan och få den att landa på precis samma plats. Det är nog osannolikt att du behöver det i ett spel med, då måltavlan säkerligen ändå inte befinner sig på samma punkt som för några sekunder sedan.

EDIT: Btw, min 3.0 funkar klockrent i 500Hz, du kan få göra samma test igen och se om det skiljer mycket, vore intressant.

Kör med 500Hz här såklart..
Osannolikt att du gör det i spel? Hur spelar du egentligen? Du behöver aldrig göra reaktionsskott eller liknande? Iofs du kanske spelar väldigt långsamma spel så det påverkar inte dig kanske.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Det var mer än jag visste. Du menar att copperhead, diamondback, IE4 med flera har långsamare sensorer?

edit: Efter att ha tittat på lite specs så har jag kommit fram till att IE4, den nya 3.0an, krait, diamondback, och copperhead alla är bättre. Det hör till saken att jag jämförde med mx518, och inte 500/510. Sensorn kanske är bättre, men specsen är sämre än på alla razers musar.

Alla dom du räknar upp har sämre sensor än 500/510(pollrate på 1000Hz dvs) när det gäller hastigheten man kan röra musen utan negativ accel eller att den skippar.