Permalänk
Medlem

Musikberoende?

Tjena! Jag har börjat gå och fundera på om det kan finnas en ny sorts beroende, inte som tobak eller droger, utan Musik?

Jag tror jag är musikberoende, för jag måste alltid ha musik omkring mig,
när jag sitter på bussen, handlar, sitter vid datorn, nästan överallt Men
såklart i rimlig volym, man vill ju kunna prata med annat folk också, men iallafall!

Men åker jag o min familj iväg en dag, och min mp3-spelare får slut på batteri t.ex..
Då kan det inte dröja lång stund förrens jag får "abstinens" till musiken.
Lixom, jag blir rastlös och kan knappt sitta still och börjar tjata o gnälla på allt o alla

Vad tror ni? Finns musikberoende? Är det nån mer än jag som är såhär?

Permalänk
Hedersmedlem

Det var väl en artikel om en snubbe som fått tillstånd att spela hårdrock på stark nivå när han jobbar. Sen fick han väl bidrag eller något, för musiken hade förstört hans liv.

Permalänk
Medlem

Det är inget beroende, du har adhd.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det är inget beroende, du har adhd.

Man ska alldrig säga att någon har en sådan där sjukdom!!
PISKRAPP på dig.

Man ska få en sådan diagnosutförd av en doktor eller en med behörighet.
även då symtom osv kan stämma in är det inte alls säkert att man har det för det är individuelt.

han är väl rastlös. finns lite former av dåligstress som kan bidra.lyssnar man på music eller gör något man gillar. bilar, datorer, tjejer whatever. så behöver man inte alltid music. visst jag lyssnar mycket på music både hemma och i bilen men inte mycket i skolan.
Skönt o slippa folk babbel med music som är skön isf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Man vänjer sig.
Tar batteriet slut i min ipod när jag sitter på t.ex tåget hem från jobb så känns det som att tiden går sååååååååå jävla sakta i början.
Samma sak om jag är ute och går.
Men är man utan det i några dagar så går det alldeles utmärkt.

Dock kan det vara rätt skönt att kuna överrösta folks babbel i kollektivtrafiken med lite go musik.

Permalänk
Medlem

jag har musik omkring mig 24 timmar om dygnet

jag kan inte va utan musik

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Jag vet många som blir nervösa och obekväma när det är tyst. De måste alltid ha musik eller TV på. Även om det är rent skit som spelas, eller om de hört det hela veckan, så måste där vara något.

Jag som kan njuta av tystnaden ibland rikigt, har lite svårt med detta.

Permalänk
Medlem

Adicted to music.

Permalänk
Medlem

Är också "Beroende" men inte direkt så jag skulle få värsta depritionen om batteriet i mp3n eller dylikt men lite lessen blir man.

Permalänk
Medlem

Ja måste typ spela trummor 1 h minst om dan, Lyssnar nästarn altid på Metal mm på datorn

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Har musik på när jag jobbar, har musik på när jag är hemma, har musik på i bilen. Så har egentligen konstant musikflöde från kl 15.00 tills kl 07.00 när jag går och lägger mig.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ja, man kan väl bli beroende av allt så varför inte?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Har tyvärr själv utvecklat ett beroende, försöker lyssna på musik så ofta jag kan (förutom när jag spelar).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Inte beroende... men jag gillar det helt enkelt Kör minst 12 timmar musik per dag.

Permalänk
Medlem

Jag är beroende av musik, jag lovar.

Visa signatur

Är du också lite less?