Permalänk

Om du vann 100 Miljarder Vol.2

Såg nyligen tråden om du van 100 miljarder lite längre ner. Tänkte då starta en liknande men med frågan;
Vad skulle du ha köpt om du vann 100 miljarder, men bara fick köpa en sak för din egen vinnings skull? Alltså inte ge bort/sälja osv.
Du får heller inte köpa någonting som man kan tjäna pengar på!

(kanske vart lite många regler, men ändå):P

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

En stor skål med pasta.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

Ett slott med jättemycket mark.

Permalänk
Medlem

Blizzard.

Permalänk
Permalänk

Världens största diamant.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Det absolut dyraste jag kunde hitta, sälja det igen och sedan använda pengarna som jag vill?

Nej, men jag förstår inte riktigt... får jag då också köpa "tillbehör" till den saken, eller bara saken i sig?
T ex., låt oss säga att jag skulle vela köpa en dator, får jag då också köpa operativssytem, skärm, mus.. etc. till den?

För isåfall så vill jag ha en egen ö i karibien, samt säkerställa att den kommer fungera och att jag kommer har råd med den i all framtid.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

jag skulle köpa ett land. Lichtenstein kan väl inte vara så dyrt
eller kanske Andorra?

Permalänk
Medlem

Plutonium, massor av plutonium. Muahahahaha!

Permalänk
Medlem

Lite svårt att köpa nått man inte kan tjäna pengar på, alla har liksom redan brutigt mot den:)

Permalänk
Medlem

Köper Taipei 101

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Du får självklart köpa någonting som du KAN tjäna pengar på, men du får inte göra det alltså du får 100 miljoner får köpa en sak till din egen vinning, och inte sälja/hyra eller på något sätt käna pengar hmm förtsår ni?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Hedersmedlem

En ö, och överhögheten för ön. Sedan skulle jag hyra in en vaktstyrka, en uppassare och en kock.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Ford mustang fastback från 1967. Trimdelar till Corradon (se sign ) En stoor villa med stoor tomt. En Audi Urquattro. Kanske en Impreza eller EVO som vinterbil

edit: jaha vare bara EN sak Det missa jag Ett stort garage med gamla amerikanare tack

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Drömhuset med tillhörande stor tomt samt mysigt sjöläge. (känns högst aktuellt då vi har barn på väg och bor i en tvåa)

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Ford mustang fastback från 1967. Trimdelar till Corradon (se sign ) En stoor villa med stoor tomt. En Audi Urquattro. Kanske en Impreza eller EVO som vinterbil

En enda sak var det väl?? Du skulle sagt Jay Lenos garage, han har säkert ett par Mustanger åtminstone.

Jag skulle satsa på nån ö eller ett mindre land/provins.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

en -68 Dodge Charger R/T med 426 HEMI under huven å 833 låda , matching numbers givetvis , och ett berg med däck MOOOAAHAHA.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

En Robot som kan fixa allt till mig

Borde kunna få en skaplig för dom pengarna.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

SVTs bandarkiv (alltså backup på allt som de sänt)

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Skulle köpa en fette kontorsbyggnad sen starta ett litet företag där.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
En enda sak var det väl?? Du skulle sagt Jay Lenos garage, han har säkert ett par Mustanger åtminstone.

Jag skulle satsa på nån ö eller ett mindre land/provins.

haha ja nu såg jag det

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Hmm, undrar om man kan köpa Skåne för de pengarna... Då hade jag lätt gjort det.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Hmm, undrar om man kan köpa Skåne för de pengarna... Då hade jag lätt gjort det.

Varför?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrq
Varför?

Så han kan ge tillbaks det till Danmark

Ont Så skulle jag nog köpa ett riktigt lyxigt och stort hus på nån flott plats.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Faan, det är lite jobbigt när det bara är EN sak, men ett stort hus med mark och sjö...(hav för guds skull HAV!!!) skulle kanske inte sitta helt fel (maintenance included)

EDIT
La till lite text

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

En tur och retur resa till ISS, Muta nasa och låta mig få göra en rymdpromenad. Och Jessica Alba (sin city versionen) förståss.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa USA och köra det i botten. Ups, nån hann före!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
SVTs bandarkiv (alltså backup på allt som de sänt)

Ojoj, det har du verkligen rätt i. Finns så vansinnigt mycket extremt bra material där, och det allra mesta kommer aldrig någonsin att ses mer... Eviga kopieringsregler -_-

Hade ju blivit en fin torrent... "SVTs bandarkiv, del 1 av 4000, 10 GB"...

(räknat på att man även köper upp samtliga rättigheter för att få distribuera materialet, såklart)

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag köper Sweclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Så han kan ge tillbaks det till Danmark

Ont Så skulle jag nog köpa ett riktigt lyxigt och stort hus på nån flott plats.

VAR KOM DU IFRÅN DÅ?? AHA GOTLAND (Båtflykting..)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |