Permalänk
Medlem

En liten fråga, är det någon mer än mig som har röda kondensatorer likt de på DQ6 kring processorsockeln? Alla bilder jag sett på DS4an online har haft blåa diton.. Kortet är ett tidigt rev 1.0.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Funderat på detta moderkort, tänkte ta Q6600 och ett par DDR2 minnen, har ju p6400 nu men kan det lämpa sig med te.x pc8000 istället?

Tänkte ur klocknings synpunkt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad i prestanda etc mellan revision 1.0, 1.1 och 2.0? Eftersom jag kommer ha plexiglas sida och vattenkylning så vore det fint med rev 1.0 då den bara ser så mycket fetare ut.

Permalänk
Medlem

asså jag blir bannemig galen snart, jag kan värkligen inte få det integrerade ljudkortet att funka, så fort det är installerat så säger den att ett problem uppstod och enheten kankse inte fungerar koreckt... detta är helt sjukt. jag har tankat nya drivers från gigabytes hemsida och jag har formaterat om datorn men ändå funkar det inte. är det bara jag som har detta problemet? kan man använda sig av REV 2.0 driversana eller skiter det sig ännu mera då? nån som vet?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Håller på och klockar och bränner in, men en sak fattar jag inte, istället för att få fel i orthos när det rullat i 3 timmar, så startar datorn om? Om jag använder den lite medans orthos är på.

Har alltid fått fel i orthos förut när det varit för låg vcore t.ex.

Har stängt av Automatisk omstart i xp, någon som vet vad det kan vara annars? den startar bara om helt blankt, inge bluescreen eller något.

Detta händer på strax över 4ghz och 1.575 vcore satt i bios (1.55 i load enligt everest och easytune).

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
asså jag blir bannemig galen snart, jag kan värkligen inte få det integrerade ljudkortet att funka, så fort det är installerat så säger den att ett problem uppstod och enheten kankse inte fungerar koreckt... detta är helt sjukt. jag har tankat nya drivers från gigabytes hemsida och jag har formaterat om datorn men ändå funkar det inte. är det bara jag som har detta problemet? kan man använda sig av REV 2.0 driversana eller skiter det sig ännu mera då? nån som vet?

Du har väl inte stängt av Azalia Codec i bios(default auto)?
Funkar perfect här, kör med
Realtek.WDM Driver Azalia.v.R1.73
Moderkortets bios är F6

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som vet var man kan få tag på revision 2.0 som finns i lager?
I de datorbutiker (webb) som jag tittat på som har bild och specifikationer så verkar det vara 1.x (4 externa USB-portar och de har com samt lpt-port på bild).
DustinHome har vad som ser ut att vara 2.0 men inte i lager. Jag har en beställning liggandes där men de uppskattar till den 20:e att de får hem det

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

kan någon sammanställa lite.. vilka är det viktigaste skillnader mellan dessa olika rev.

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
kan någon sammanställa lite.. vilka är det viktigaste skillnader mellan dessa olika rev.

Redan gjorts
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=760...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Argh. Vill ha ett rev 2.0! Annars kommer Noctua nh-u12f inte få plats!!

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Argh. Vill ha ett rev 2.0! Annars kommer Noctua nh-u12f inte få plats!!

Jo den får väl plats på 1.1 och 1.2? Var det inte någon som fick ett 1.1?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jo den får väl plats på 1.1 och 1.2? Var det inte någon som fick ett 1.1?

Ja, jo, just det - den passar på 1.1 och 1.2 också. Blev lite ivrig bara.
Helst skulle jag ju vilja ha ett rev2.0 pga de extra usb-portarna och så också....

Hoppas det börjar dyka upp rev2.0-kort i sverige snart.
Hoppas dom som kommer till DH den 20:e är det. I så fall beställer jag då...

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Hej
fick min E6320 upp till 3ghz (FSB 430) men ingen vidare. Kan jag får liten råd här.
Senaste version av CPU Z visa minnes egenskaper.

Lyckas inte med 440x7 fick post men ostabilt efter. Skulle jag bara ösa på med vcore och minne volts och leker med timings liten gran?

och bios bilder av bios inställning, bios F6a
http://img296.imageshack.us/my.php?image=biossetup26aug07pc9....

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

hejsan
jag har köpt detta moderkort och ett ljudkort, nämligen Razer AC-1, men jag får inte de att funka.
dom säger på supporten följande:
"Restart your machine and while it is rebooting, press F8 and access to the Advanced boot Option. Then select Disable Driver Signature Enforcement and try reinstalling the driver once again."

men jag hittar varken adv. boot options eller Driver Signature Enforcement.
någon som kan peka mig i rätt riktning?

tack på förhand.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodAmongMen
hejsan
jag har köpt detta moderkort och ett ljudkort, nämligen Razer AC-1, men jag får inte de att funka.
dom säger på supporten följande:
"Restart your machine and while it is rebooting, press F8 and access to the Advanced boot Option. Then select Disable Driver Signature Enforcement and try reinstalling the driver once again."

men jag hittar varken adv. boot options eller Driver Signature Enforcement.
någon som kan peka mig i rätt riktning?

tack på förhand.

Instruktionerna gäller nog 64-bitars windows.
Det är efter boot-skärmen, precis före windowsloggan visas när den börjar ladda. Så sitt och hamra F8 då så ska du få fram alternativen.

Visa signatur

Permalänk

har kollat där, men jag hittar fortfarande inte "Driver Signature Enforcement",
kan de möjligtvis heta nåt annat?
kör Vista 64x.

klickar jag på delete så kommer jag in i BIOS, anntar att det är BIOS han syftar på.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Medlem

Fick hem min P35-ds4 från datorbutiken idag. Var till min besvikelse rev 1.0 så nu är det väl bara skicka tillbaka noctuafläkten och köpa något annat.

Så vill ni ha nyare så beställ inte där ifrån.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodAmongMen
har kollat där, men jag hittar fortfarande inte "Driver Signature Enforcement",
kan de möjligtvis heta nåt annat?
kör Vista 64x.

klickar jag på delete så kommer jag in i BIOS, anntar att det är BIOS han syftar på.

Nej du ska trycka F8. Det är precis efter du sett biosskärmen. Gör som så att du startar om, ser biosskärmen där den uppmanar dig att trycka DEL. I från denna tidpunkt hammrar du på F8 så ska du nog se att du får fram några val när windows ska boota istället för att se laddningsskärmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur thermalright ultra 120 extreme verkligen sitter på detta moderkort. Hörde nåt om att man var tvungen att installera kylaren snett? Kan någon ge klarhet om den verkligen passar utan massiva modifikationer på varken DS4:an eller CPU-kylarn.

På första posten så sägs det att den ska passa i horisontellt läge, men går den inte emot minnerna då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandon
Fick hem min P35-ds4 från datorbutiken idag. Var till min besvikelse rev 1.0 så nu är det väl bara skicka tillbaka noctuafläkten och köpa något annat.

Så vill ni ha nyare så beställ inte där ifrån.

Jag beställde från Inet i måndags kväll och fick idag hem rev 1.1 ifall det hjälper någon att välja.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzil0r^
Jag undrar hur thermalright ultra 120 extreme verkligen sitter på detta moderkort. Hörde nåt om att man var tvungen att installera kylaren snett? Kan någon ge klarhet om den verkligen passar utan massiva modifikationer på varken DS4:an eller CPU-kylarn.

På första posten så sägs det att den ska passa i horisontellt läge, men går den inte emot minnerna då?

Har beställt en DS4 med 120-extreme ge svar på den övre frågan tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1sk3n
Har beställt en DS4 med 120-extreme ge svar på den övre frågan tack.

Jag har min monterat lodrätt så att fläkten blåser bakåt. I mitt fall sitter den helt rakt, där var inte mycket utrymme till godo men jag hade inga problem med att få den rak.

Permalänk
Avstängd

ok, finns det möjligtvis nån bild på det hela?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1sk3n
ok, finns det möjligtvis nån bild på det hela?

Tyvär, jag är ingen som dokumenterar min dator. Men jag vet att det ska finnas väldigt bra höguplösta bilder som du kan hitta genom google. Sök på DS4 + 120 extreme eller något.

Permalänk
Medlem

Någon som kör med nya bioset? och märkt någon prestanda förbättring?

Jag kör med F5G men kommer inte orka byta upp mig om det inte ger så mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzil0r^

jag har också monterat den kombinationen, blev förvånat att det fanns så pass mycket utrymme... med alla kommentarer man hade hört att de skulle vara tight... men den sitter helt rakt och blåser bakåt utan att det tar i någonting...

Permalänk

Har precis hämtat ut mitt DS4 från DB, jag fick iaf 1.1.

Synd bara att man inte har tid att montera det idag... men en härlig morgondag att se fram emot.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBj
jag har också monterat den kombinationen, blev förvånat att det fanns så pass mycket utrymme... med alla kommentarer man hade hört att de skulle vara tight... men den sitter helt rakt och blåser bakåt utan att det tar i någonting...

Revision 1.0 har fet kylare, 1.1, 1.2 och 2.0 har mindre. Kanske därför det var gott om utrymme om du har någon av de senare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Revision 1.0 har fet kylare, 1.1, 1.2 och 2.0 har mindre. Kanske därför det var gott om utrymme om du har någon av de senare?

nej, jag monterade på ett 1.0... på ett 1.1 lr senare måste man ju få på vilken kylare som helst... inte för att jag har sett något i verkligheten utan bara att jag inte tyckte att det var så ont om plats på 1.0 revisionen

Permalänk
Medlem

Apropos de olika revisionerna.....
Jag vill helst ha ett rev.2.0, men 1.1 och efter duger.....
Nu kollar jag på shg.biz' hemsida och det är lite flummigt.
Vid beskrivningen av ga-p35-ds4, så finns länk "Till producentens hemsida".
det är denna:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Over...

Går man dit är det en tom sida men längst upp i titeln på sidan står att det gäller rev.1.2.
Men den revisionen hittar jag sen inte beskriven på gigabytes hemsida...hmm...
Och bilden på shg's sida är ett 1.0.............

Visa signatur