SweClockers drop!

Vad pallar mitt moderkort för Graffekort

Permalänk
Medlem

Vad pallar mitt moderkort för Graffekort

Tjenare, jag sitter inne med ett
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=939Dual-SATA2&s=9...
och jag måste verkligen ha ett nytt grafikort, haha fläkten på gamla håller på att kapsejsa och datan har jälvats sen jag satte in de nya så jag skulle behöva veta vad jag kan sätta in för grafikort i den, eller måste jag köpa ett nytt moderkort?

Btw, har detta moderkort något att komma med i huvud taget eller är det de största skräpet på marknaden?

Skulle vara bra ifall ni kanske kunde länka några olika grafikkort i olika prisklasser.

Permalänk
Medlem

Moderkortet har ju både

# PCI Express x16 slot & # AGP slot så du har en del grafikkort att välja på.

Det finns andra faktorer dock som brukar spela in vid vad av grafikkort och de har du inte nämnt alls.

Vad har du för gfx kort idag?
Vad spelar du för spel?
Vad har du för CPU?
Vad har du för nätagg?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiTo
Moderkortet har ju både

# PCI Express x16 slot & # AGP slot så du har en del grafikkort att välja på.

Det finns andra faktorer dock som brukar spela in vid vad av grafikkort och de har du inte nämnt alls.

Vad har du för gfx kort idag?
Vad spelar du för spel?
Vad har du för CPU?
Vad har du för nätagg?

Ah ok, AMD Athlon 64 X2 Dual Core processor 3800+ 2.00GHz,
har ett 350 mhz nätagg av något billigt slag, jag borde kanske alltså köpa ett starkare nätagg också kanske? Tänkte också på att kan man råka köpa "för hög" mhz på den?
Spelar alla möjliga olika spel men oftast är väll World of warcraft som jag nöter på med, men alltid kul att spela andra typ fps spel.
gfx kort, vad är det?

Permalänk
Medlem

gfx används som förkortning för grafik. I detta fall så är "gfx kort" förkortning för grafikkort.

Jag skulle rekommendera följande grafikkort
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=145273

Hurruvida din nätagg räcker eller inte kan jag inte svara på.
Du kan alltid köpa ett kort och testa köra med ditt nuvarande nätagg. Blir det problem så att bilden fryser eller att burken startar om så får du köpa en starkare nätagg.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Aha, just nu sitter jag med ett Nvidia Geforce 6600, och de är väll väldans sunkigt... Men jag är väldigt sugen på detdära http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=145273 ..
Men det ska passa i moderkortet iaf?
Btw, man kan alltså inte köpa "förstarkt" nätagg?

Permalänk
Medlem

Nätagget skall inte ge mer ström än datorn behöver om det fungerar som det skall. I annat fall är nätagget paj och riskerar väl att paja själva datorn också, men låter som något som väldigt sällan händer...

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

men hur vet jag hur mycket störm datorn behöver?
Ska jag sitta och räkna ihop eller är det bara på ett ungefär vilken mhz den ska ha?