K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

Jag stängde av Blåtand mot flera enheter samtidigt i K800 och nu hittar jag inte var man ställer tbax det, vet ni?

Permalänk
Medlem

Har lite problem med min k800, får inte gprs att fungera. har halebop och har fått inställningarna automatiskt. har även varit in och kollat manuellt men jag hittar inget fel förutom att jag inte hittar något ställe där man kan ställa in wap gateway och port. Men det kanske man inte behöver?

WAP över GPRS:

APN: halebop.telia.se
Användare: lämna tomt
Lösenord: lämna tomt

WAP-gateway
Adress: 10.254.254.254
Port: 9201

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Drar upp denna tråd för att jag behöver hjälp (eller svar).
En klåfingrig fan hittade in i servicemenyn och klickade på allt hon kunde. Inklusive "Ladda ur blixten" , Nu fungerar inte blixten alls, utan en liten gul blixt på skärmen blinkar när man ska ta foto. Hur löser man detta?
Har varit så i ca 29 timmar nu så det går mig på nerverna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Drar upp denna tråd för att jag behöver hjälp (eller svar).
En klåfingrig fan hittade in i servicemenyn och klickade på allt hon kunde. Inklusive "Ladda ur blixten" , Nu fungerar inte blixten alls, utan en liten gul blixt på skärmen blinkar när man ska ta foto. Hur löser man detta?
Har varit så i ca 29 timmar nu så det går mig på nerverna!

Det ska inte vara några problem när man trycker ladda ur blixten.Det som händer är att blixten prövas och kondensatorerna laddas ur.Har aldrig hänt något med min k800 när jag gjort likadant.

Ett råd är väl att pröva ladda ur blixten igen via service menyn och om det inte funkar då så lämna in den.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan_89
Det ska inte vara några problem när man trycker ladda ur blixten.Det som händer är att blixten prövas och kondensatorerna laddas ur.Har aldrig hänt något med min k800 när jag gjort likadant.

Ett råd är väl att pröva ladda ur blixten igen via service menyn och om det inte funkar då så lämna in den.

Jao, laddade ur den igen, när jag klickar "bakåt" för att gå ut ur menyn fastnar den i kameraläget utan menyer och med kameran avstängd!.

Funderar på att flasha om den men jag kan ju inte ansluta den till datorn.

Kan man ladda kondensatorerna med extern strömkälla eller kan det skada telefonen tro? att gå till en serviceverkstad skulle inte ge mycket. Att reparera den skulle kosta en 1500+ och för det får man en ny K800i plus lite tillbehör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jao, laddade ur den igen, när jag klickar "bakåt" för att gå ut ur menyn fastnar den i kameraläget utan menyer och med kameran avstängd!.

Funderar på att flasha om den men jag kan ju inte ansluta den till datorn.

Kan man ladda kondensatorerna med extern strömkälla eller kan det skada telefonen tro? att gå till en serviceverkstad skulle inte ge mycket. Att reparera den skulle kosta en 1500+ och för det får man en ny K800i plus lite tillbehör.

Men Garanti?Det har väl knappast gått två år sen k800 släpptes.Det där med ladda kondensatorerna extern tycker jag att du ska släppa.Dom laddas upp och ur när det ska blixta.Dom är inte laddade hela tiden. Det är vad jag tror iaf.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan_89
Men Garanti?Det har väl knappast gått två år sen k800 släpptes.Det där med ladda kondensatorerna extern tycker jag att du ska släppa.Dom laddas upp och ur när det ska blixta.Dom är inte laddade hela tiden. Det är vad jag tror iaf.

Har inget kvitto kvar...

Men kondensatorerna är i utmärkt skick och "klickar" som de ska när man laddar ur blixten. Däremot kan jag med blotta ögonen se brännmärken i lampan. Och ingen tråd heller. Så jag misstänker att min lampa har gått!

Ska kolla upp vad en ny blixt kostar!

Permalänk
Medlem

Jag får DAMP.

Jag kan inte sätta på blixten. Den är bara kryssad, och att trycka på stjärna hjälper inte!

Någon som vet?

Edit: En klasspolare fixade det.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super