Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Kan du ta och lugna ner dig lite för allas trevnad?

Jag är alltid lugn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindahl_91
ey tagga ner dig, btw du har ett stav fel det stavas Eddie Meduza (H)

(stolt volvoraggare)

Övningskörande volvoraggare eller eparaggande volvoraggare?

Permalänk
Medlem

Så länge du ger fan i att koppla på neon eller en alu-vinge så stödjer jag dig, vita blinkers och lite andra smådetaljer ger en hel del på det tråkiga utseendet på en 740.

Såhär såg min 740 ut för en bunt år sen..

det jag "stylade"

*vita blinkers
*tonade rutor
*lackade speglar
*Vitmålade vinterfälgar
*rensad på emblem, förutom GLE (häftigt ju )
*760 GLE lister (kromrand på)

Aningen hög, men vafan, man ska klara av en offroadvända också

Var rättså nöjd med den bilen, fraktade runt min röv i 1,5 år, gick sönder och hade sig, men det var en förstabil, lärde mig mycket på den
Numera har jag gått igenom ett antal bilar och kör en 940 turbo -98, enda stylingen på den är nya fälgar, annars orginal utvändigt, satsar på effekt nu istället

Go for it!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose

Drar du alltid alla över en kam eller? Du verkar verkligen fått en sned bild på verkligheten. Varför skulle alla vara eparaggare bara för att man har en volvo? Jag har haft mitt körkort i snart 8 år och ägt min volvo i 6 år.

Du är en av dom personerna som jag nämnde i ett tidigare inlägg som jag irriterar mig på. Om du ska svara på det här inlägget hoppas jag att du kommer med nånting konkret och inte bara en massa svammel som du har kommit med tidigare.

Ber om ursäkt för OT och för att jag kan låta lite grinig. Har varit en tråkig dag idag med begravning m.m

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Drar du alltid alla över en kam eller? Du verkar verkligen fått en sned bild på verkligheten. Varför skulle alla vara eparaggare bara för att man har en volvo? Jag har haft mitt körkort i snart 8 år och ägt min volvo i 6 år.

Du är en av dom personerna som jag nämnde i ett tidigare inlägg som jag irriterar mig på. Om du ska svara på det här inlägget hoppas jag att du kommer med nånting konkret och inte bara en massa svammel som du har kommit med tidigare.

Ber om ursäkt för OT och för att jag kan låta lite grinig. Har varit en tråkig dag idag med begravning m.m

Nej, inte alla över en kam, men nästan!
Man blir trött efter ett tag och då drar man alla över en kam.
Dessa sk eparaggare eller volvoraggare brukar hänga vid mcDonalds på fredag, lördag och söndags kvällar. De skriker, burnar vid lägenheter, vänter bilar, och raggar på småflickor.

Jag personligen umgås inte med detta pack, men jag känner en kompis som har frågat dessa as och fått som svar att de dem är ute efter är tjejer i bilen (ni fattar nog).

Gå på stan en runda, ser du en risig 240/740 med en ungdom sittandes vid ratten så ta mig fan att det kommer sladda eller burna vid nästa korsning, väx upp!

Och detta är inte enstaka bilar, jag kan räkna upp många av dessa, nästan alla umgdomskörda volvos faktiskt.

En rolig sak som man kommer ihåg från gymnasietiden är att fordon alltid hade lunchrast före oss (de har en egen byggnad). Kollar man ut genom fönstret så ser man vägen de måste åka förbi för att komma till centrum.
Prick klockan 1 kommer alla risiga volvos med skrikande och rykande däck förbi med en jävla fart, sist kanske en gammal ford kommer. Ett gott skratt till alla som hatar dessa volvoraggare.

Hur kommer det sig att de som kör volvo beter sig som skit? Den tendensen finns bland 80 och tidigt 90tals fords som körs av ungdomar.
Har de en lägre intelligensnivå? (att de går fordon är ett bevis)
De brukar också ha risiga kläder på sig, fråga mig inte varför, de kanske går på fordon inriktning övertid.

Du kan fråga vem som helst, förutom dessa pack, du kommer få samma svar av dem som du får av mig.

LÄS DETTA;
Det finns nog ungdomar i en risig volvo som sköter sig, och som inte beter sig som ovan, men dessa är få tyvärr. (jag känner en, och han är trevlig, revolution!)

Permalänk
Medlem
Citat:

text

Finns en mycket enkelt svar på varför det är så många "puckon"

Kolla på blocket el. valfri annonssida så ser du att volvo är rätt billiga i jämförelse med annan valfri bil runt samma årsmodell. Hade t.ex mazda eller toyota vart lika billiga så hade det vart sånna bilar som drällt runt på stan.

Men jag bor ju i en by och här körs det många volvos. Dom som jag anser är värst är dom som kör omkring i pappas jänkare osv.

Orkar inte gå mer OT nu i en tråd som inte handlar om ungdomar som kör som idioter utan om en kille som ville ha tag i delar till sin volvo för att fräscha upp den, vilket det finns många av här i sverige.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Jag är alltid lugn.

både och, sådeså, sen jag försöker då inte få med mig brudar i "epan" (a-traktorn) då jag har haft ett stabilt förhållande i 1 år ungefär.

så dra inte alla över en kam du...

Permalänk
Medlem

Hejsan volvobröder!

Som svar på topic: kolla på tradera under bilar och fordon, det finns ofta mycket för Volvo där. Även reservdelar och tillbehör. Ofta vettiga priser.

Om stylingfrågan så tycker jag att en volvo absolut går att styla, men jag anser att det går inte att frångå att det är just en volvo och därför blir alla försök att göra den till annat oftast skit.

Här är ett bra exempel på en jävligt läcker 240:

Det brukar för övrigt räcka att hålla den i fint yttre skick för att den ska stiga mycket i snyggheten. Kolla gärna in http://www.240sidan.com, jag gillar vad han gör med bilarna. Mest restaurering men även lite subtila förbättringar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

lång text

Lugna ner dig för sjutton. Jag vill inte behöva stänga av dig från ÖÄ, ok?

/OSkar000.. som kör V70

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Vita blinkers är en självklarhet, och ett par snygga fälgar kan göra mycket.

Detta är ett exempel på en "korrekt" stylad 740.

http://forumbilder.se/images/Volvo2(1).jpg

Själv kör man en Citroen Xantia -2000 .. Framhjulsdrift och framhjulshandbroms.. rolig.. saknar beemern (om ni undrar varför jag kör en sådan bil var det för att jag fick den billigt)

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Att styla en volvo är som att styla en bajskorv.

And thats it!

PS; Håller med maverickgoose om sina "fördomar" mot gamla volvobilar och ägare, här är det bara drägg som kör gamla "stylade" 740 etc etc och klart att de tror de är rallyförare i 90 graders svängar i 70-80km/h inne i byn....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Kan då säga att här jag bor så är det inte "volvoraggare" som är värst utan bmw pojkar som tror dom är så djävla coola å kan köra ifrån allt å alla

kan vi sluta med OT nu? han vill ju som sagt bara veta vars man kan köpa styling grejjer... å jag tycker att det var väldigt snyggt när du tog bort strålkastartorkarna å spacklade över hålen, mycket snyggt jobb, keep it going

:EDIT: Någon som vet om ställe som säljer styling saker till en saab 9000???

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Volvo folk kan gå och gräva ner sig.

Och att dom köper volvo för att dom är billiga är bara skitsnack. Jag ser mängder här i Trelleborg som lägger närmare 50k snåret på en över "stylad" volvo. Och så ser du ut som fjantar med liten penis.

Men i alla fall, www.stylingkompaniet.com borde väll ha nått, men om ni nu tvunget ska styla dom så sänk den kanske lite och sätt på ett par fina fälgar.

Permalänk

sluta snacka OT nu va

ska ha den som jag har den nu. ska bara leta efter några bra lysen o ha dolda under bilen som man ska kunna dra fram när det är mörkt ute
ideen är att man har extra ljusen och sedan har en motor som sedan vevar upp de när de inte används så att de inte syns på dagen

Nästa bil blir nog inte en Volvo iaf. men ska samla pengar till en annan bil så.

så har fixat det jag behövde i fronten.

ska inte ha något effektavgasrör eller tonade rutor som alla måste köra runt i
utan nöjer mig med 2 vita framblinkis o en röd rand under.
Det är trotts allt en volvo.

Kan hålla med kingenandy att det finns gott lika många som kör bmw eller någon annan sportbil som kör minst lika dåligt. sen att de har lånat farsans bil över helgen är ju deras ensak.

Edit: någon som vet några hyfsade extra ljusen som är rätt små? kan vara ca 5-10cm höga och bredden spelar inget roll. inte djupet häller.
eller ska man köpa 1-2 paket på biltema o smäcka på?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

litet tips när det gäller extraljus, det är nått som du kan verkligen lägga pengar på, bra ljus är guld värt på vinterhalvåret, ska ta å kolla runt till saaben min, vill som ha ljust när det är mörkt

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Vita blinkers runtom, sänkning och ett par vettiga fälgar duger gott

Ja köpte min 245:a för 5000:- och har lagt ut max 3000:-

Extraljus är ju ett måste på vintern, ja kör med 3st bigknick

Sommarhalvåret avnjuts mest i camaron ändå, så volvon är ju bara brukshink

Visa signatur

OCZ DDR2 PC6400 4096MB | GTX 460 Hawk | Amd64 X2 6000+ @ 3.3Ghz | MSI K9N SLI-2F | Fatilty x-treme 7.1 | HAF-932 | Corsair hx750w | Thermaltake Bigwater 745 |