Permalänk

Hitta styling? (Bilar)

Tja.

har kollat runt lite på sidor och i butiker men det verkar vara sånna grymt stora överpriser..

Någon som har några sidor eller affärer där det säljs billigt? 744a är det som gäller.
annars har du något privat så går det via pm isf.
Men som sagt. tittade lite fter vitablinkis till bilen.

tyckte att biltema tog 200kr st var dyrt men efter lite googlande så var visst 600 paret inte helt omöjligt häller..

Sen någon som vet var man kan få tag i sunbeams ccfl rör billigt? är spec intresserad av några rrör i 10 och 30cm längden.

Tack

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det är dyrt med sådana saker. Det får du räkna med. Annars är det Ebay som gäller, men till volvos hittar du bäst stylingsaker i Europa, eller främst Sverige.

Men det är dyrt med bilar, det får du räkna med

Permalänk

Gör INGET med en volvo snälla!
Låt den vara orginal, allt annat är patetiskt, och ja, de flesta som inte kör volvo tycker så.

Permalänk

ja original med ett par schyssta fälgar kan inte bli coolare lägg alla pengar på att fixa en schysst lack om du inte har en, och en schysst stereo

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Låt den vara orginal, allt annat är patetiskt, och ja, de flesta som inte kör volvo tycker så.

Måste faktiskt säga WOOOORD!!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Har en 90%fin lack. 3 små buckor och en mindre repa annars felfri

Det jag endast är ute efter att göra är att byta ut framblinkisen till vita. ser så grymt mycket bättre ut plus att de som sitter på nu inte är spec i ny skick häller.

Sterio har jag något som duger. dock ska jag ha in en 10a till. o kanske byta mig till en bättre sterio 1000krklassen får man inget vidare bra sterio för iaf.

Sen jag är ingen som diggar sänkta bilar eller kjolpaket hit o dit utan bara någon liten smådetaljhär o var.

det många isf skulle hänga mig för att att jag har monteratbort torkarna vid lyserna där framme o målat de gråaplastbitarna i lyserna svarta. något som man tycker borde vara så orginal. o bytt tutor ^^

http://pici.se/pictures/McyFHZGpi.jpg

såhär ser den ut då:)

EDIT: överväger dock att sätta på en snowcap o måla sidospeglarna i bilensfärg.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Väldigt väldigt OT men.. styla aldrig någonsin en volvo.. snälla

Men för att kunna hjälpa dig, kan du inte beställa på mekonomen, biltema mm?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Väldigt väldigt OT men.. styla aldrig någonsin en volvo.. snälla

Men för att kunna hjälpa dig, kan du inte beställa på mekonomen, biltema mm?

Är ingen som diggar styling till 100.. men at ha de 2 främre blinkisarna vita är något jag tycker de borde ha lämnats från fabrik. alla dagens volvos gör såändå

sen att jag tagit bort 2 trasiga motorer till torkarna och målat de bitarna är väl många som älskar och hatar. men som sagt min bil och jag gör vad jag vill men jag ska ha den till 95% helt orginal så.
allt jag har monteratbort/bytt finns givetviskvar så som det ska vara.

Biltema är det alltid rensat när jag är där. bor mitt mellan 2 biltem'or så det känns inte ekonomiskt att bara åka dit för 2 vita plastbitar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Att styla en volvo är som att sminka en gris...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Skaffa aluminiumfälgar istället för att lägga pengar på en massa skit som lysrör och annat trams.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

haha lol, snacka om att alla "man ska inte styla en volvo" har missat alla modeller från och med 850... Har ni sovit i 15 år? Vakna

Volvo är mycket stylevänliga nu för tiden och det är bara att titta på godtycklig utställning så ser man att volvo är välrepresenterade.

Men att slänga på vinge och kjolar på 740 etc är inget vidare.

Dock att byta ut lyktorna är helt försvarbart. Klarglas ser alltid fräschare ut och vita blinkers är ju en hit.

Men skippa gärna lysrören också - iaf om du ska ha dem på utsidan... the fast and the furious-prylarna är inte så roliga längre.

Permalänk

ccfl rören ska inte sitta på bilen

plåtisar får jag leva med i af 1 helt år till så. då mönstren är bra på de som sitter på nu så.
annars är väl 4 halvbilliga fälgar något som står högt.

En volvo ska vara orginal med bara något litet som man hade trott att det kom så från fabrik. viss många stylade bilar kan vara snygga men orginal är ändå rätt heta

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sån blå bil att lägga styling och grejor på, köp dig en rejäl jappe istället!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Avstängd

Fan är 740 fjortisarna här eller?
Självklart ska man styla en volvo, men ingen jävla bling bling alá Fast & furios FUBAR (Fucked Up Beyond Any Recognition)

Har en 745GLT som jag rensat emblem och annat trams från (antenn bla bla) och fixat grillen på, dock en GL grill

En annan Volvo man bara inte kan styla om något mer än att slänga sidolisterna på är 360GLT... fan det är ju en DAF men snygg ändå.
Bör inte blandas med skithögarna 343-360GLE, 360GLT är stylad från fabrik, 14" GLT fälgar, nersänkt 3cm(om inte mer, går ej att köra på grusvägar), B200F 531 Topp(turbo topp?) 117HK, taklucka, tonade rutor runtom (inklusive framsidorutorna)

Här är min lilla gris

Räddad från skroten för andra gången... fan kan man säga, inte skrotar man en raket på 4hjul och 130hk

Orginal fälgar och höjd

Större bild http://aycu37.webshots.com/image/15876/2003426731481623776_rs...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Djävligt fin lack måste jag säga men det som du skulle kunna göra är ju att införskaffa lm fälgar, vita sidoblinkers, stereo. Sånt som kan göra färden roligare med bilen har själv köpt mig en saab 9000 turbo 2.3 16v fullutrustad för 3 tusen :D:D:D hur nöjd som helst med tanke på att jag körde en volvo 144 från -69

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
haha lol, snacka om att alla "man ska inte styla en volvo" har missat alla modeller från och med 850... Har ni sovit i 15 år? Vakna

Volvo är mycket stylevänliga nu för tiden och det är bara att titta på godtycklig utställning så ser man att volvo är välrepresenterade.

Men att slänga på vinge och kjolar på 740 etc är inget vidare.

Dock att byta ut lyktorna är helt försvarbart. Klarglas ser alltid fräschare ut och vita blinkers är ju en hit.

Men skippa gärna lysrören också - iaf om du ska ha dem på utsidan... the fast and the furious-prylarna är inte så roliga längre.

Klart att de är stylevänliga, ungdomar köper bilarna.

Leta efter styling till ovanliga bilar/icke ungdomsbilar, du hittar inte ett skit!
Ser en glasfibertillverkare att ungdomar gillar att köpa en framtung, svajig s60 och slänger dit ett japsblås och kjolpaket så kommer de tillverka.
Att det ser hemskt ut i alla andras ögon förutom volvoraggarnas/de som går på fordonsgymnasiet är en annan sak.

Gå gärna runt på en bilutställning, det finns ett fåtal/inga snygga stylade volvos, allt handlar om att det finns så sjukt många som är volvofantaster här i Sverige (ee, ja, volvo är såå svenskt nu för tiden) att majoriteten tycker skiten är snyggt.

Vi lite mer seriösa bilentusiaster sitter bara och skrattar och konstaterar att vi inte kommer till den bilutställningen heller, dvs man kan inte gå på 90% av Sveriges utställningar pga den äckliga majoriteten av superplastade bilar.

Permalänk
Citat:

Klart att de är stylevänliga, ungdomar köper bilarna.

Leta efter styling till ovanliga bilar/icke ungdomsbilar, du hittar inte ett skit!
Ser en glasfibertillverkare att ungdomar gillar att köpa en framtung, svajig s60 och slänger dit ett japsblås och kjolpaket så kommer de tillverka.
Att det ser hemskt ut i alla andras ögon förutom volvoraggarnas/de som går på fordonsgymnasiet är en annan sak.

Gå gärna runt på en bilutställning, det finns ett fåtal/inga snygga stylade volvos, allt handlar om att det finns så sjukt många som är volvofantaster här i Sverige (ee, ja, volvo är såå svenskt nu för tiden) att majoriteten tycker skiten är snyggt.

Vi lite mer seriösa bilentusiaster sitter bara och skrattar och konstaterar att vi inte kommer till den bilutställningen heller, dvs man kan inte gå på 90% av Sveriges utställningar pga den äckliga majoriteten av superplastade bilar.

Varför styling till volvo finns att hitta överallt är för att bilarna är billiga och många köper de som första bil för att sedan gå över till något mer riktigt. jag kommer säkert köpa en pegga senare när jag har råd så.

Det har ju börjat komma en heldel styling till saab men som sagt volvo i bägge ändarna så ^^

De seriösa bilarna tar tid och oftast är det bara 1-2 på en sådan utställning. de fina praktexemplaren står i garagen oo rostar

nog snackat om det. blir en sväng till biltema på måndag iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Enklast är ju att köpa en bil man tycker är snygg från början

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

äh tagga ner, killen vill ha vita blinkers till bilen, han vill ju ha fortfarande ha orginal looken fast fräschar. Vita blinkers gör mycket på 740, de ser mycket nyare och fräschare ut.

Bomber3: haha 360GLT är banne mig inte att leka med.

Permalänk
Medlem

Har en 740 som jag håller på att "styla" om man nu ska uttrycka sig så. Dvs: lm fälgar, 960 front, bytt hela inredningen. sen ska jag inte göra så mycket mer med den.

Verkar som att folk tror att alla som har 740:is stylar sönder dom. Tycker ni ska kolla in http://forum.740klubben.se/ och se att folk faktiskt inte bara stylar sönder dom.

-=FULLMOON=-

Ska se om jag hittar åt länken till en asiatisk sida som säljer massa fina grejer till volvo, visseligen så har jag aldrig beställt därifrån men det kan vara värt att spana in den. Återkommer med länk.

[Edit]

Gick fort. http://www.volvoshop.net/
Ber om ursäkt om jag har skrivit luddigt nånstans. Har vart vaken sen 05.00 och börjar bli lite snurrig

[Edit2]

Nu läste jag igenom hela trådan och måste bara säja oj? Har folk bott under en sten eller nått? Verkar som folk tror att så fort man äger en 740 så skaffar man extrema aluvingar och slänger på det mest oanpassade kjolpaketet man hittar. Vart farktiskt lite irriterad på några som skrivit i tråden.

Säjer än en gång kolla på länken till 7/900 klubbens forum och se att det faktiskt går att få en volvo riktigt jävla fin.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Obbe

Har nog det mest seriösaste inlägget här och att styla en volvo är ett gränsfall beroände på vad man gör.

en instrumentpanel från en 940 i en 740 brukar vara populärt för den delen.
sen att folk ibland gör för mycket som de sticker ut är fel.
Man ska styla i den mån att bilen inte sticker ut men ändå har lite unika saker.
Det är vad man gillar och hur man gör det, vissa sönderstylade bilar kan vara snygga och vissa inte

får tacka dig Obbe för länken ska t aoch kolla in den nu så.

Har som sagt målat en blinkis i underkanten för att få med hela linjen runt, så som det ser ut på 90-92orna(740) och på många andra av volvos bilar.

http://pici.se/pictures/JGolBiSvJ.jpg

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Själv tycker jag extremsänkta bilar med fälgar som knappt får plats i fälghuset är är sjukt fult, bara se volvon på första bilden oobum länkar till.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

smaken är som baken

Så här såg det ut orginal.

så här ser det ut nu. (ingen vit högerblinkis ännu )

Det som är gjort.

Plockat väck torkarna vid lyserna.
Spacklat igen de 3 hålen som varit i listen.
Målat listen röd.
Målat blinkisen underkant röd.
Öppnat lyserna och målat 2 gråaplastbitar svarta och "koppen" framför lampan.

Ni får säga vad ni vill men jag tycker det ser ut som en helt annan bil iaf.
Dock så är det jakten på en högerblinkis och en rut/turbogrill som gäller kanske. sen resten ska vara org tror jag.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
smaken är som baken

[bild]
Så här såg det ut orginal.

[bild]
så här ser det ut nu. (ingen vit högerblinkis ännu )

Det som är gjort.

Plockat väck torkarna vid lyserna.
Spacklat igen de 3 hålen som varit i listen.
Målat listen röd.
Målat blinkisen underkant röd.
Öppnat lyserna och målat 2 gråaplastbitar svarta och "koppen" framför lampan.

Ni får säga vad ni vill men jag tycker det ser ut som en helt annan bil iaf.
Dock så är det jakten på en högerblinkis och en rut/turbogrill som gäller kanske. sen resten ska vara org tror jag.

Måste säja att din volvo ser jäkligt fräch ut. Min står som sakt med motorn på ett motorstativ och hela kabelstammen hängades i taket.

Lycka till med att få pärlan i så bra skick som möjligt

[Edit]

Oj fan jag glömde ju en länk: http://www.kgtrimning.com/
Gå under glas. Där finns det vita blinkersglas tror jag så behöver du inte köpa hela insatsen

Finns även en massa andra bra saker för volvo där. Och andra bilar kanske, har inte kollat

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
äh tagga ner, killen vill ha vita blinkers till bilen, han vill ju ha fortfarande ha orginal looken fast fräschar. Vita blinkers gör mycket på 740, de ser mycket nyare och fräschare ut.

Bomber3: haha 360GLT är banne mig inte att leka med.

IMO så känns det onödigt att styla en bil som inte går att få fulare/vackrare.
Köp något som har potential, det har inte en 240/740. Att alla raggare tycker de är skithäftiga med grymma former och en motor som går att ladda 10bar innan man öppnar den, de får de stå för.
Vi som inte har valt denna bil suckar bara högt.

Vist, det är ok att ha en 240 eller någon annan fyrkantig sak som bruksbil, men för guds skull, gör inget med den!

Vi som tittar på er är inte för att bilen är snygg, det är för att ni är patetiska. Dock så kan ni inte skilja blickarna åt.

Permalänk
Citat:

IMO så känns det onödigt att styla en bil som inte går att få fulare/vackrare.
Köp något som har potential, det har inte en 240/740. Att alla raggare tycker de är skithäftiga med grymma former och en motor som går att ladda 10bar innan man öppnar den, de får de stå för.
Vi som inte har valt denna bil suckar bara högt.

Vist, det är ok att ha en 240 eller någon annan fyrkantig sak som bruksbil, men för guds skull, gör inget med den!

Vi som tittar på er är inte för att bilen är snygg, det är för att ni är patetiska. Dock så kan ni inte skilja blickarna åt.

Du får tycka vad du vill.
Självklart finns det många bilar man skulle vilja ha, men det är pengar frågan och sen är man inte mogen för en bil med 500hk under huven;)

Att göra något man äger personligt är väl något alla gör?
Bara för att ha målat 2 lister o bytt från organt till vitt är väl inte spec extremt?
Jag tror själv att du skulle vilja ha en datoruppsättning i en färg tex, svart istället för att ha tangentbordet skitgul och skärmen grå medans bruken är vit.

Hur skulle du känna dig?
10bar är att ta i om något.. vilken *****motor som hälst går att trimma och få upp hästar liksom att slänga i en större turbo.

Bara för att svensson köpte bilar för 10 år sedan av märket volvo är ju många som vill lämna "skiten" och köpa en lite roligare bil.

Är man student har man fan inte råd till en bil som kostar multium mycket mer än vad en Volvo kostar. En Volvo kan man få billigare än vad man kan få en normaldator idag för.

Hade det varit Saab som varit mer poppis hade det varit ombytta roller.

Bara för att den är 4kantig som en (sosse)kontainer är väl som baken.
Nu var det inte ens frågan på att klaga på vad man har för bil.
Vill du så gärna bli av med en Volvoägare så kan du ju sponsra mig med pengar till en bil av något kinamärke isf;)

Jag tror säkert du sitter på en sunkig P2a och klagar när du försöker lira Doom 3 ^^
Att folk inte kan inse att alla tycker olika och ska därefter behandla folk efter så de skulle vilja bli behandlade?

Har du ens bil?

Väx upp lite grabben.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Du får tycka vad du vill.
Självklart finns det många bilar man skulle vilja ha, men det är pengar frågan och sen är man inte mogen för en bil med 500hk under huven;)

Att göra något man äger personligt är väl något alla gör?
Bara för att ha målat 2 lister o bytt från organt till vitt är väl inte spec extremt?
Jag tror själv att du skulle vilja ha en datoruppsättning i en färg tex, svart istället för att ha tangentbordet skitgul och skärmen grå medans bruken är vit.

Hur skulle du känna dig?
10bar är att ta i om något.. vilken *****motor som hälst går att trimma och få upp hästar liksom att slänga i en större turbo.

Bara för att svensson köpte bilar för 10 år sedan av märket volvo är ju många som vill lämna "skiten" och köpa en lite roligare bil.

Är man student har man fan inte råd till en bil som kostar multium mycket mer än vad en Volvo kostar. En Volvo kan man få billigare än vad man kan få en normaldator idag för.

Hade det varit Saab som varit mer poppis hade det varit ombytta roller.

Bara för att den är 4kantig som en (sosse)kontainer är väl som baken.
Nu var det inte ens frågan på att klaga på vad man har för bil.
Vill du så gärna bli av med en Volvoägare så kan du ju sponsra mig med pengar till en bil av något kinamärke isf;)

Jag tror säkert du sitter på en sunkig P2a och klagar när du försöker lira Doom 3 ^^
Att folk inte kan inse att alla tycker olika och ska därefter behandla folk efter så de skulle vilja bli behandlade?

Har du ens bil?

Väx upp lite grabben.

Nej, jag sitter inte på en p2a och ja, jag har haft körkort i 2 år, något mer?
Förlåt, ja, jag har en BIL.

Du kan få en mazda 626 för lika mycket pengar. Roligare och snyggare med än bättre image än "hej, jag är patriot, volvoraggare och jag går på fordon, volvo är det bästa märket i världen. På kvällarna raggar jag och försöker få småflickor in i bilen. I sterion (det ska vara felstavat) dundrar det ut Eddie Medusa."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Du kan få en mazda 626 för lika mycket pengar. Roligare och snyggare med än bättre image än "hej, jag är patriot, volvoraggare och jag går på fordon, volvo är det bästa märket i världen. På kvällarna raggar jag och försöker få småflickor in i bilen. I sterion (det ska vara felstavat) dundrar det ut Eddie Medusa."

Kan du ta och lugna ner dig lite för allas trevnad?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

ey tagga ner dig, btw du har ett stav fel det stavas Eddie Meduza (H)

(stolt volvoraggare)