Permalänk
Medlem

Ingen intresserad av ASUS F8sa?

Hittar mängder med trådar på nätet om denna, inga svenska dock. Är det ingen som fått upp ögonen för denna pärla än?

Lite spec
C2D 7300 2 ghz
160 gb 5400 rpm
n-draft
ATI HD2600 (ca 3037 p i 3Dmark06 - i likhet med 8600GT som har 3300!)
1440x900 14,1 skärm
Ny design som förmodligen skall efterlikna HPs "imprint design" (kan nog bli snyggt)
Minus är väl vikten som liger på 2,59 och HDMI utgång vilket jag klarar mig utan men som vissa här har som krav.

Jag tar denna istället för HPs 2580, bättre upplösning på skärmen och grafikkortet är som Volvo vs Ferrari

Den skall vara i "butiker" den 27 september och kostar ca 12100.

http://www.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=26&l3=501&l4=0&mode...

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Avstängd

Jo visst, men Ferrari tillverkas av FIAT... (Asus är inte det bästa inom laptop)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Din poäng är att du kan hitta en bättre dator med samma/bättre innehåll till liknande pris? Jag är idel öra!

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem

Jag har också precis sett denna, och även för mig kan det vara ett alternativ till HP pavilion dv2580.
Jag har även sett att det ska finnas en ASUS F8SV som ska ha ett Nvidia 8600GT.

Finns det möjligtvis någon dockningsstation till dessa?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk

Jag är också mycket sugen på att höra lite kommentarer till Asus F8SA. Just nu funderar jag på en sån eller Sony Vaio. Var in på Sony Center i Uppsala idag. Säljaren sa att om jag var sugen på en CR serie skulle jag vänta ett par veckor. Det kommer nämnligen en uppgradiering till CR11 som skall heta CR21. Den kommer stödja 4 Gb RAM, ha lite större hårddisk och alternativt ha bättre processor och grafikkort. Vad tror ni om en sådan? Har svårt att skilja på F8an och CR11 Z/R....förutom priset och designen då. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Den är riktigt fin! Hade jag inte haft min G2S hade jag antagligen köpt denna

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Jag har också tittat åt Sony, men
-alltid en sunkig processor (typ T7100)
-aldrig bättre upplösning än 1280...
-grafikkort typ Intels X3100
+ en helt fantatiskt snygg design
och detta för ca 1200-13000.

Så den nya sonyn låter också lockande men priset lär ju bli uppåt 14000 och då spricker min budget tyvärr...

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam sky

Så den nya sonyn låter också lockande men priset lär ju bli uppåt 14000 och då spricker min budget tyvärr...

Varför ska man ha högre upplösning än 1280x800 när grafikkortet inte pallar högre upplösning?
Vill du ha små ikoner eller?

Permalänk

Jag funderar på att inhandla denna nästa månad. Ingen som har någon info om grafikkortet? Har den bara delat minne eller något dedikerat också?

Posta också lite länkar om ni har några!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Varför ska man ha högre upplösning än 1280x800 när grafikkortet inte pallar högre upplösning?
Vill du ha små ikoner eller?

Jadu, kanske för att få plats med mer saker på skrämen. Se hela rader vid programmering (då dessa tenderar att bli långa ibland). Man kanske vill se filmer med högre upplösning. Varför vill man INTE ha högre upplösning? (mer än när man vill spela nyare spel i Native som grafikkortet kanske inte klarar då).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jo visst, men Ferrari tillverkas av FIAT... (Asus är inte det bästa inom laptop)

håller med...........(och även dig @maverickgoose)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk

Såg nu på notebookreview att det ska komma en liknande modell fast med 8600gt... någon som vet om den kommer ut i sverige snart?

Edit: F8Sv heter den

Permalänk
Avstängd

hitta istället ett 2600 med ett X och T efter. (2600XT är i en annan liga). själv skulle jag inte "hymla"(snåla) in på grafikkortet när jag ändå köper en laptop, som ska ha bra spel egenskaper. men som sagt, det kostar om det smakar.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk

Vad jag ser är det bara HPs feta blaffa som har den just nu...

Permalänk
Avstängd

förstå mig rätt nu. MEN ATi har (tyvärr) inte lyckats speciellt bra med sina nya mobila kort. 2600XT skulle egentligen vara nr 1. (dom har på nått sätt inte lyckats få ur powern ur kortet. 60 x 60 stream processing units, 390 million transistors, skyhög klock......finns inget mobilt kort med dom egenskaperna.

go7900gtx har betydligt mindre pipes, transistors & klock...men ändå presterar MYCKET bättre.....konstigt va ?

bara en liten vink...lycka till

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

2.6kg är väl helt ok, HDMI skiter jag fullständigt i sålänge det finns DVI.

Lite dyrare än en Dell dock, visserligen skönt med 14", och dellarna för 10-11 är kanske med en skruttig 1280x800-skärm?

Känns ju mer ok att det står Asus på den, inte för jag vet om kvaliten är bättre =P

Inte så snygg kanske iofs.

Felträff:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=28568&page=5
Jävlar vad grov den övre är, eller ja, båda.

"Varför ska man ha högre upplösning än 1280x800 när grafikkortet inte pallar högre upplösning?
Vill du ha små ikoner eller?"

Alltså hata gamers.

Klart grafikkortet klarar högre upplösning, klarar säkert uppemot 2500x1600 med om det är så ..

Man kanske vill ha plats för lite fönster, se bilder i högre kvalite, inte få krupp över att man måste sitta och trängas i något litet jävla cpfönster?

Permalänk

Tror toppmärkena är rätt lika. Jag tycker man ska prova det man känner för och bedömma därefter.

På dell kan du välja mellan 4 olika typer av skärm.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Fredricson
På dell kan du välja mellan 4 olika typer av skärm.

Jag vet men spelarna här som köper den för att den har lågt pris och bra grafik kanske väljer den med billigaste skärmen i sina konfigurationer som de uppger priserna för, inte för att de med högre upplösning är mycket dyrare men ändå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis

Alltså hata gamers.

Klart grafikkortet klarar högre upplösning, klarar säkert uppemot 2500x1600 med om det är så ..

Man kanske vill ha plats för lite fönster, se bilder i högre kvalite, inte få krupp över att man måste sitta och trängas i något litet jävla cpfönster?

he he

tror det räcker fint med en wxga+ till H2600 kortet, och då menar jag både Windows & spel. (skulle tro att wxga+ -upplösningen är den mest optimala för det kortet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ville bara tipsa om att tbh.se har sänkt priset på denna med 600 kr jmf med de andra. Kolla på prisjakt.
http://www.prisjakt.se/produkt.php?pu=215990

För övrigt har jag läst en del om denna dator och den verkar ha rätt kass batteritid om jag mins rätt, typ 2 timmar eller nått.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam sky

En T7100 är ju inte en kass processor

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Bra spec på den datorn, vert du om den kommer att komma med en 15,4" skärm?

Visa signatur

....! ....Qvikmart-Global online shopping paradis

Permalänk
Medlem

Beställde denna från tbh igår. Komplett har ju en preliminär leveranstid till runt 26 oktober. Vet inte hur lång tid tbh tar på sig. Får väl se vart det tar vägen. har man klarat sig utan laptop fram tills nu så ska man väl fixa en månad till

Synd det inte går att få tag på samma specs fast med hd2400.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Varför vill du ha hd2400 istället för hd2600?
hd2600 e bättre än hd2400, eller?

Visa signatur

....! ....Qvikmart-Global online shopping paradis

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant dator!
Vilken tror ni är mest prisvärd Asus F8SA eller dell xps m1330 med liknande spec?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyclo_hexene
Varför vill du ha hd2400 istället för hd2600?
hd2600 e bättre än hd2400, eller?

Ska inte spela på den, men kolla film från den på platt-tv:n. Tänker mest på strömförbrukningen när jag vill ha hd2400.
Men förhoppningsvis går det att underklocka samt undervolta gpun. Eller funkar tex inte ati-tool med mobile-gpuer? Jag har inte hört mig för faktiskt.

Ska mest ha datorn till plugget, så det är kanske lite overkill med specs. Samtidigt är man ju ganska kräsen. Och ska man kunna köra vista utan att bli frustrerad så behöver man ju lite kraft.

Sen blir det ännu dyrare om man går ner till 12" med liknande specs. Tycker F8sa är hyfsat prisvärd och hyfsat bärbar liksom. Batteritiden oroar lite dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är de någon som har en nu f8sa som har lust att fixa en recension?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den där länken leder till en recension av F8SV ju.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

Skumt att specen avviker från de som står på asus hemsida. Tänker främst på upplösningen.

Hoppas verkligen det inte blir något fuckup när sa:n kommer. När den nu gör det :/

Btw, går det köra 64-bitars operativsystem på asus notebooks?

Visa signatur