Permalänk

Gamla TV6?

En gång när jag var liten fick jag för mig att jag hade sätt något som var en sexa med en rund cirkel på en kanal. precis som 3an var. Sen efter några år så såg jag den inte mer. Jag kunde inte hitta den. Vart efter så kom jag underfund med att den hade bytt namn till viasat Nature /Crime. Jasså så mystiskt, tyckte man.

Men nu finns det ju en annan sexa ju? hmm, den ser inte likadan ut som den som var för 12 år sedan? Det är ju en annan?

Hmm, någon som hittar den 6ans logotyp någonstans? När jag googlar så hittar jag bara den nya 6ans logotyp. Och på wikipedia handlar det mäst om nature crime logotyperna.

Vad tyckte ni om den förra sexan? Jag tycker den är mystisk. Och hur såg logotypen egentligen ut?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Mystisk?

Mitt minne av 6:an är sköna actionrullar med Jean Claude Van Damme, Dolph Lundgren, Chuck Norris och liknande snubbar.
Sen kl 00:00 eller när det var kom det på något x-rated.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

oww! jaha
mm!
var kan man hitta den gamla logotypen tro?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Mitt minne av 6:an är sköna actionrullar med Jean Claude Van Damme, Dolph Lundgren, Chuck Norris och liknande snubbar.

Är ju typ fortfarande samma filmer, fast något rated x material sänds inte längre.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Re: Gamla TV6?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
En gång när jag var liten fick jag för mig att jag hade sätt något som var en sexa med en rund cirkel på en kanal. precis som 3an var. Sen efter några år så såg jag den inte mer. Jag kunde inte hitta den. Vart efter så kom jag underfund med att den hade bytt namn till viasat Nature /Crime. Jasså så mystiskt, tyckte man.

Men nu finns det ju en annan sexa ju? hmm, den ser inte likadan ut som den som var för 12 år sedan? Det är ju en annan?

Hmm, någon som hittar den 6ans logotyp någonstans? När jag googlar så hittar jag bara den nya 6ans logotyp. Och på wikipedia handlar det mäst om nature crime logotyperna.

Vad tyckte ni om den förra sexan? Jag tycker den är mystisk. Och hur såg logotypen egentligen ut?

Klart att det är samma kanal, de moderniserar sig bara lite då och då.
Tom SVT bytte ju kanallogga för ett par år sedan, då flyttade de även en del program till tvåan så att folk inte skulle glömma bort den kanalen.

Du skulle kunna höra av dig till TV6, ett mail tar inte lång tid även om jag tvivlar på att de letar fram en bild på den gamla till dig. :/
Människorna som sitter och gör reklamsnuttarna för deras program kan ju inte ens stava så.

"Andvändning", "skouterna", sen en massa särskrivning på det. Detta bara den här veckan.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Mystisk?

Jepp, jag har samma minne.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Re: Re: Gamla TV6?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Klart att det är samma kanal, de moderniserar sig bara lite då och då.
Tom SVT bytte ju kanallogga för ett par år sedan, då flyttade de även en del program till tvåan så att folk inte skulle glömma bort den kanalen.

Du skulle kunna höra av dig till TV6, ett mail tar inte lång tid även om jag tvivlar på att de letar fram en bild på den gamla till dig. :/
Människorna som sitter och gör reklamsnuttarna för deras program kan ju inte ens stava så.

"Andvändning", "skouterna", sen en massa särskrivning på det. Detta bara den här veckan.

Nej det är inte samma kanal. Gamla sexan blev Viasat Nature/Action. Nya sexan är ju ZTV utan musikvideor. Och ZTV har gått tillbaka till att vara en renodlad musikkanal som den var från början.

Permalänk
Korsordsguru

Glöm inte bort tisdagar då de sände mjukporr 22:15. Annars fick man vänta tills 00 då Playboy TV tog över sändningen. Var även härligt när TV3 Danmark började sända mjukporr runt 22-23.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Mystisk?

Vettefan om man kan kalla det som dom visade för x-rated

Permalänk
Medlem
Citat:

Mystisk?

Underbar tider när man var tonåring.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

LoL kommer ihåg tv 6 action, måste ha varit den sämsta kanalen nånsin. Alltid en skitfilm kl 21.00, och efteråt visades alltid en skitserie.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Oww kära nånn, tillockmed sexan ligger kvar där i bakrunden ju.
åå, nån som hittar en ännu äldre?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Vettefan om man kan kalla det som dom visade för x-rated

Vad är x-rated egentligen? nånn som kan förklara? jag känner mig utstött..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gamla TV6 (Action) var väl inte så länge sedan den fanns? Men 22:15 var en fin tid som sagt

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Oww kära nånn, tillockmed sexan ligger kvar där i bakrunden ju.
åå, nån som hittar en ännu äldre?

Vad sägs om....Porr;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vad sägs om....Porr;)

njae..

Citat:

men det är en nivå i systemet som inte används längre, (och egentligen aldrig har gjort det, officiellt) just av den anledningen. filmer som ansågs för vågade (vilket inte sade så mycket på den tiden i USA) fick denna stämpel. hursomhelst så var det, och är det fortfarande idag sex eller normavvikande oftare än våldsinnehåll som ger en önskan om högsta klassning. vilket idag är motsvarande NC-17.

/ http://en.wikipedia.org/wiki/MPAA_film_rating_system

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

jahaja! hihi
Nånn som hittar något mer om 6an eller en logotyp kanske?

Visa signatur

Permalänk

Gamla 6an var kärringkanalen som de kallade den för, då den hela tiden sände program för kvinnor. (typ Ricki Lake) Det gick dock ofta någon gammal actionfilm vid runt 12tiden vad jag minns. På dagen på samma kanalplats så gick det en tvshop kanal, som bara sände reklam om produkter man kunde köpa. Jag minns mycket väl erbjudandet om 64bitars jaguar, som de pratade så mycket om. Likaså dessa knivar och andra matredskap.

Men visst har tv6 ändrat målgrupp flera gånger, från kärringkanal till en massa naturprogram och action till en det den är idag. Jag kan lugnt säga at jag gillar den bäst som den är idag.
Jag tycker tv6 idag är som z-tv innan fast bara mycket bättre. (mindre musik och mer serier)
Så för varje förändring tv6 har gjort, så har den enligt mig blivit mycket bättre.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
njae..

men det är en nivå i systemet som inte används längre, (och egentligen aldrig har gjort det, officiellt) just av den anledningen. filmer som ansågs för vågade (vilket inte sade så mycket på den tiden i USA) fick denna stämpel. hursomhelst så var det, och är det fortfarande idag sex eller normavvikande oftare än våldsinnehåll som ger en önskan om högsta klassning. vilket idag är motsvarande NC-17.

/ http://en.wikipedia.org/wiki/MPAA_film_rating_system

Ok, jag menar mjuk porr, trist porr, playboy porr. Om ni nu menar vad som gick på 6:an vid 12.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy

Jag tycker tv6 idag är som z-tv innan fast bara mycket bättre. (mindre musik och mer serier)

6an är ZTV utan musik.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Och ZTV är 6an utan serier

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Den kanalen ni pratar om har bytt namn ganska friskt. Hette TV6 först för at sen byta namn till Viasat Action / Nature och nu heter den Viasat Nature / Crime.

Den finns fortfarande kvar i bl.a Com Hems utbud. Om man vill se lite x-rated är Playboy på samma kanalplats men den har blivit en egenstående kanal som man behöver betala extra på.

Även Nickelodeon ligger på samma kanalplats.
Förut när den hette TV6 innehöll den alla dessa delar. Så börjarde klockan 06:00 med Nickelodeon och fortsatte sen klockan 16:00 med Actionrullar blandat med Naturprogram och klockan 00:00 - 05:00 var det Playboy

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag tror mina föräldrar har den, fortfarande, alltså viasat nature och viasat crime, dom visade ett avsnitt av CSI varje kväll under en period på crime, så så djävla värdelöst var det inte, och naturprogram är bästa slötitt-tvn som finns.

Visa signatur
Permalänk

jaha.
TV6>SatNatAct
ZTV>TV6

Och förra sexan har väl ingen gemenskap med nya sexan?

Och någon som hittar den gamligaste logotypen av sexan?
Om ni inte hittar den på internet kanske ni kan kolla där hemma omkring? Vid kaminen bland gammla tidningar som ligger underst? Kanske en gammal reklam någonstans?

Visa signatur

Permalänk
Korsordsguru
Permalänk
Medlem

Humm, så länge sen var det ju inte TV6 Action fanns 5-6 år sen eller så?

"En gång när jag var liten" fick mig att tänka att det var typ på 80-talet någon gång

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

japp tv6 var "viasat nature" och "viasat action" och "viasat zap"

om jag inte mins helt fel... men den nya tv5 är mycket bättre

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
LoL kommer ihåg tv 6 action, måste ha varit den sämsta kanalen nånsin. Alltid en skitfilm kl 21.00, och efteråt visades alltid en skitserie.

haha jag minns en skitserie som gick på den kanalen, hette typ " rex " eller " jack " och handlade om en tysk polishund. så absurt att det egentligen inte borde säljas till något land. möjligen Uzbekistan (UZ).

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

TV6 Nature/Action var ju den sämsta jävla skit som någonsin producerats, det gick alltid samma filmer och serier, i en loop på c.a 1-2 månader, budgeten för den kanalen måste ha varit 10 000kr eller motsvarande.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

ojdå kära nånn.
det finns åsikter från alla håll.

Men någon som hittar någon logotyp från den "gråa" 6an som inte hade "delats upp" i två delar?

Det jag tror jag komer ihåg från 5 sekunders tittande var nog att det var något amerikanskt på den kanalen med folk i ett vardagsrum.

Visa signatur