Om Installation av vista

Permalänk
Medlem

Om Installation av vista

Jag installerade vista ultimate men insåg senare att jag hadde en Buesness nyckel. Så jag stoppade in vista skivan och gorde en clean install vilket betyder att den tar det jag har på datorn och stopar i en windows.old mapp. Efter detta så känns datorn mycket långsammare. och den vägrar autostarta skivor jag stoppar in i läsaren för att instalera drivrutiner. (irritation)

Jag vill helst formatera hårdisken men hittar inget sådant val under installationen.
Jag har redan provat att installera om vista igen och ta bort windows.old mappen men detta hjälper inte.

Finns det någon som har tips?
Jag kör x32

Permalänk
Medlem

formattering finns i guiden...läs på de steg du går igenom så ser du en länk nere till höger - typ avancerat eller other eller vad det nu är...jag vet för jag gjorde det igårkväll på min laptop för att testa vista själv....(besviken än så länge)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar. Jag ska gå igenom ominstallationsguiden en gång till

Edit: Under installationen Kan man välja (advanced) men denna funktion är den jag har använt mig av tidigare. Här formaterar den inte hårdisken innan den installerar. Den flyttar bara det gamla windows till en ny mapp.

Är det någon som vet hur jag kan formatera om hela hårdisken?

Edit2: Det var en duktigt gömd länk. Men jag hittade till slut.
I delen där man väljer var man vill installera kan man klicka på avancerat Igen(?) och få fram formaterings delen. Tack för hjälpen. Förlåt för att jag var blind