CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk

Så klart så kommer detta att åtgärdas. Man har spelat med ett 8800GTX @ 2048*1536 @ high ingame med en quad och 4gb ram och haft 50fps+.

Varför SP demot är som det är vet jag ej men MP betan flyter bra jämfört med SP demot.

Ska man spela i 1280*960 så flyter det riktigt bra med allt på high och 2x AA. I 1680*1050 ligger jag kring 50fps avg med samma inställningar. I 1920*1200 med samma inställningar ligger jag kring 30fps avg och är mindre roligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Folk borde inte whina på spelet kändes rätt så bra med lite tänkande beroende på energy osv, bara för att man inte klarar allt på very high ska det inte vara ett skit spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Men du, har du nånsin funderat på att det är ett Demo?

Givetvis brukar man får skjuta mer i ett demo än på den aktuella kartan/rundan i spelet.

Eller kanske du bill möta 2 fiender och sen tar det slut?

Ja, faktiskt. Men det är nog mig det är fel på och inte Crysis.

Jag vill ju gå runt på stranden, titta på sköldpaddor och krabbor i lugn och ro. Ta mig ett dopp för att titta på fiskar och kanske t.o.m. få syn på någon haj eller kanske någon val. Men det blir ju jäkligt svårt när folk ska komma och skjuta på mig hela tiden. Får knappt en lugn stund på stranden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Ja, faktiskt. Men det är nog mig det är fel på och inte Crysis.

Jag vill ju gå runt på stranden, titta på sköldpaddor och krabbor i lugn och ro. Ta mig ett dopp för att titta på fiskar och kanske tom få syn på någon haj eller kanske någon val. Men det blir ju jäkligt svårt när folk ska komma och skjuta på mig hela tiden. Fick knappt en lugn stund på stranden.

Hahahaha! Kvällens asgarv. Du skulle låtit bli smile gubben så hade man tagit dig seriöst! Haha!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Ja, faktiskt. Men det är nog mig det är fel på och inte Crysis.

Jag vill ju gå runt på stranden, titta på sköldpaddor och krabbor i lugn och ro. Ta mig ett dopp för att titta på fiskar och kanske t.o.m. få syn på någon haj eller kanske någon val. Men det blir ju jäkligt svårt när folk ska komma och skjuta på mig hela tiden. Får knappt en lugn stund på stranden.

Jag lovar dig, när Crysis är släppt, ska jag skapa en server där vi tillsammans kan utforska krabborna och bada

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hahahaha! Kvällens asgarv. Du skulle låtit bli smile gubben så hade man tagit dig seriöst! Haha!

Jag är faktiskt seriös.

Jag menar. Det roliga med Crysis är att titta på naturen. (iaf för mig)

FPS har jag tröttnat på för länge sen. Men naturen är fantastisk.

Permalänk
Medlem

Kör med ett X1900XT@XTX samt en vanlig singelcore AMD 64 på 2,7 Ghz
Flyter hur fint som helst
Allt på medium @1280x960.

Trodde det skulle hacka sönder, men icke
Kör winxp 64 SP2 btw

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Jag är faktiskt seriös.

Jag menar. Det roliga med Crysis är att titta på naturen. (iaf för mig)

FPS har jag tröttnat på för länge sen. Men naturen är fantastisk.

Jag också, jag är mer den som utforskar "förbjudna frukter" i spelen

Försökte t.om få flickvännen att förstå hur snyggt spelet var och hur vacker all miljö var men Icke...det gick ut genom andra örat..antagligen eftersom hon skulle ut o festa

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Jag också, jag är mer den som utforskar "förbjudna frukter" i spelen

Försökte t.om få flickvännen att förstå hur snyggt spelet var och hur vacker all miljö var men Icke...det gick ut genom andra örat..antagligen eftersom hon skulle ut o festa

he he he.

Värst vad alla tjejer är ute och festar. Sitter här och väntar på att tjejen ska komma hem men man får nog sitta ett par timmar till.... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
he he he.

Värst vad alla tjejer är ute och festar. Sitter här och väntar på att tjejen ska komma hem men man får nog sitta ett par timmar till.... :/

Redan hämtat hem min

Hon busar med vovve...jag sitter här

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ska man spela i 1280*960 så flyter det riktigt bra med allt på high och 2x AA. I 1680*1050 ligger jag kring 50fps avg med samma inställningar.

Du påstår alltså att du har 50fps i 1680*1050 med allt på high och 2x AA? Det tror jag inte på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Du påstår alltså att du har 50fps i 1680*1050 med allt på high och 2x AA? Det tror jag inte på.

Håller med, det är nästan omöjligt.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Medlem

för er som sitter i xp och vill köra very high (mer eller mindre) utan vista å allt sånt krafs; http://surl.se/picture/200710/152655.zip

slängde just in själv och lirade igenom demot en gång extra, och visst är det vackert minsann!

skiten slår väl mer eller mindre igång allt som absolut inte kräver dx10 kan jag tänka mig.

http://surl.se/picture/200710/152657.jpg

favoritbilden;) http://surl.se/picture/200710/152658.jpg

spana in växten nere till höger, ser förjävla fint ut
http://surl.se/picture/200710/152659.jpg

http://surl.se/picture/200710/152660.jpg

http://surl.se/picture/200710/152661.jpg

undrar vilken hudsjukdom snubben har, ser ut som gammal ost
http://surl.se/picture/200710/152662.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker att det var konstigt att de startade i demot totalt mörker?

Spelet ser ju 500% snyggare ut i ljus.

Permalänk

Kör man DX10 även om man inte kör saker på very high eller ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Kör man DX10 även om man inte kör saker på very high eller ??

Ja, men du utnyttjar inte de effekter som DX10 erbjuder, bara optimeringen (tror jag)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

har aldrig fattat vad detta spel handlar om, är det aliens/mutanter som i farcry eller något annat fuffens eller är det bara soldater?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Ja, men du utnyttjar inte de effekter som DX10 erbjuder, bara optimeringen (tror jag)

Jag körde allt på very high och det va inte bästa spelkänslan så jag tänkte sätta vissa saker på high iaf..men allt som man har kvar på very high använder väl dx10 effekter?

Permalänk
Medlem

Spelet tillåter enbart mig att köra i Low. Går det låsa upp så att jag kan köra i Medium?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Spelet tillåter enbart mig att köra i Low. Går det låsa upp så att jag kan köra i Medium?

Vad då tillåter, kan du inte gå in under System settings, och tabben längst till höger och ändra inställningar?

Men om systemet rekomenderar lågt, så ska du nog köra lågt, om du inte vill ha alltför låg fps.

Visa signatur

[ AMD X2 4800+ 65W ][ ASUS M2N ][ 2Gb Corsair PC6400 ][ PNY 8800GTS 640MB ] [ Western Digital 500GB 7200Rpm 16MB SATA2/Western Digital 750GB 7200Rpm 16MB SATA2] [ Optiarc DVD±R/RW 18X ] [Antec Nine Hundred] [ Chieftec Smart 450W ] [ Acer 22" Wide, 5ms 700:1 ] [Logitech X-540 5.1 ] [ Logitech G15 ] [ A4Tech NB-30 ] [ Saitek GH20 Vibration Headset ] [ Microsoft Remote Control and Receiver ] [ Windows Vista Ultimate x86 (For games)] [Linux/GNU Ubuntu 7.10 (For everything but games)]

Permalänk
Medlem

Det är lite sjukt för mig med. 1680*1050/allt High, förutom shaders som är på medium/0AA så ligger jag på 35-40 fps avg, men när jag drar ner upplös. till 1280*1024 med samma inställningar så får jag nästan sämre fps :S Fattar inte varför, hoppas det inte är så när jag ska spela MP... Vad kan anledningen vara ?

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Så klart så kommer detta att åtgärdas. Man har spelat med ett 8800GTX @ 2048*1536 @ high ingame med en quad och 4gb ram och haft 50fps+.

Varför SP demot är som det är vet jag ej men MP betan flyter bra jämfört med SP demot.

Ska man spela i 1280*960 så flyter det riktigt bra med allt på high och 2x AA. I 1680*1050 ligger jag kring 50fps avg med samma inställningar. I 1920*1200 med samma inställningar ligger jag kring 30fps avg och är mindre roligt.

MP har ALLTID varit mindre krävande än single-player, faktiskt. I sp har du ju sjukt mycket mer föremål på banan, större banor, AI för fienderna, fler föremål med fysik etc etc. Så det är inte alls konstigt att det är mer krävande i sp.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

Jag kommer till ett ställe där jag måste göra ett superjump med västen.

Men hur gör jag det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Jag kommer till ett ställe där jag måste göra ett superjump med västen.

Men hur gör jag det?

Du sätter den på max strength.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Jag spelar Crysis på medium och high utan AA - först då blir det spelbart. Prövade först allt på hight med 2AA, blev ospelbart i junglen

Roligare att utforska skogen och fälla träd, ta upp sköldpaddor och kasta dom i stenarna, men det blir nog att man köper detta spel nästa gång man köper ny dator... om typ 3-4år

Permalänk
Medlem

Fasen vad svårt det var att ändra modes på suiten, såg mycket lättare ut i dom demofilmerna man har sett.

Är det någon mer än jag som inte har något ammo kvar, lagom till att man skall upp på detdär huset som ligger uppe på en klippa vid sjön?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Fasen vad svårt det var att ändra modes på suiten, såg mycket lättare ut i dom demofilmerna man har sett.

Är det någon mer än jag som inte har något ammo kvar, lagom till att man skall upp på detdär huset som ligger uppe på en klippa vid sjön?

Tyckte jag också i början men nu trycker jag bara in musknapp3 och rör lite på musen åt det håll jag skall ha. Prova så får du se. Tog lite tid innan jag kom på det. Innan höll jag på och snurrade på mushjulet och det funkade inte bra. Du kan också trycka in v för att få upp menyn och sedan röra musen.

Du måste ta koreanernas vapen och plocka ammo från dem efterhand. Jag har aldrig ont om ammo nu.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Jag spelar Crysis på medium och high utan AA - först då blir det spelbart. Prövade först allt på hight med 2AA, blev ospelbart i junglen

Roligare att utforska skogen och fälla träd, ta upp sköldpaddor och kasta dom i stenarna, men det blir nog att man köper detta spel nästa gång man köper ny dator... om typ 3-4år

Jag kör medium med datorn i sign, och då är det jävligt spelbart Det fungerar i high med, men då blir det liiite hackat när man ska skjuta och när man göt snabba rörelser i jungeln.

Jag tycker hysterin med grafikskillnaden mellan medium och high är överhypad, jag ser nästan ingen skillnad, förutom att matrialen blir lite mer detaljerade och mer realistiska.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

bah plocka aks
lite fult dock att alla mods funkar på alla vapen...
tryck mittenknappen och dra den åt nåt håll så bör det funkar bättre

Permalänk
Medlem

Har haft ett litet problem sedan jag installerade Demot. Det är så att min dator får bluescreen titt som tätt och ibland inte ens bootar upp vista utan fryser direkt i Acer välkommen typ. Har så klart senaste beta drivers för mitt 8800GTS kort, trodde det var de först så gjorde systemåterställning i felsäkertläge då jag inte fick igång datorn igår och då gick de bättre men efter ha surfat någon min så blev det blått igen! Och igår kom jag på hur man kan se till att inte få bluescreen. Avaktiverar ´bara min andra 22" wide skräm. Gör de ändå när jag spelar Crysis mm så därför blev de aldrig blått när jag var i själva spelet, men när man sitter i Sandbox2 så vill man mer än gärna har båda skärmarna men de går alltså inte. Någon som har idé`? fel på grafikkortet? Allt är oklockat etc då jag aldrig sysslat med sådant OCH grafikkortet är inte mer än någon vecka och köpte de på lokal butik i stan (Alina system) några hundra dyrare men värt de tänkte jag då man kan gå och klaga om något skulle uppstå. Tyvärr har dom inte öppet idag söndag men men. Skriv vad ni tror.

/northrider,