Permalänk

Seeda BitTorrent snabbare?

Sitter på Telia 24MBIT som egentligen är mycket mindre än 24MBIT. Borde inte uploaden vara högre än ca 110KB? Har de senaste modemet + router från Telia. Tydligen så skulle uploaden bli 2 gånger snabbare med ny firmware. Vad ligger eran hastighet på? Bor inom perfekt avstånd till stationen

Permalänk

Nej det borde inte vara snabbare. Jag gissar på att du har 24/1 dvs 1Mbit upp... dvs 120kB/s.

Permalänk
Medlem

Om man har Telias 24Mbit har man automatiskt 2,5Mbit upp. Finns ingen tjänst hos Telia som är 24/1. Så ja du borde få snabbare uppladdning om du har den senaste modem firmwaren och bor tillräckligt nära telestationen.
Min uppladdning brukar ligga runt 250kB/s, inte riktigt 2,5Mbit men det duger.

Permalänk

Finns det andra funktioner som man kan ändra på i Vista? Misstänker att alla portar inte är öppna

Permalänk
Medlem

Telia har både 24/1 & 23/2,5

Det som krävs För att kunna få 23/2,5 är förutom ett Adsl 2+ modem en mjukvara för modemet som stödjer Annex M tekniken.

Har man ett modem som ej stödjer detta får man endast 24/1.

PirateHook: vad har du för modem ?

Permalänk

ADSL2+ P-660-H Tripple Play

Jag ska ha 23/2,5

Permalänk
Medlem

Ska ha lol

p660h beror på vilken firmware och vilken färg du har på modemet.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial - NixOS

Permalänk
Medlem

Har du digitaltv från telia ?
Vilken färg är det på modemet ?

Taget från telias hemsida:
Zyxel Prestige 660H Triple Play (silverfärgat skal) är förberett och klart för ökad uppströmshastighet.

Har du både Telia Bredband med hastigheten upp till 24 Mbit/s och Telia Digital-tv kan du inte få högre uppströmshastighet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PirateHook
ADSL2+ P-660-H Tripple Play

Jag ska ha 23/2,5

Permalänk

Jag har det silverfärgade modemet! Får för det mesta bara en upload på runt 90KB och max 1.45MB ner. Digital-tv funktionen används inte.

Permalänk
Medlem

Vad får du för resultat på http://www.bredbandskollen.se/ ?

Permalänk

Skicka 0.94MBIT

Ta emot: 10.44MBIT

Efter en omstart så framgår detta:

Skicka 0.91MBIT

Ta emot: 12.08MBIT

Permalänk
Medlem

ok, ring/maila Telia och se om de har någon lösning..

Permalänk

Jag har gjort det men Telia har sina textdokument som dom kopierar samma svar från

Permalänk
Medlem

Ring dom istället ?