Är Tele2 Player ett 3G abonnemang?

Permalänk
Medlem

Är Tele2 Player ett 3G abonnemang?

Eller beror allt på mobiltelefonen?

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att oavsett vad dom säljer( 2g eller 3g telefon) så skickar dom ett 3g kort,Eftersom det kortet även stöder 2g...

Permalänk
Medlem

Både telefonen och SIMkortet måste ha stöd för 3G. Jag konverterade mitt gamla abb till Player och fick skaffa nytt SIM för att 3G skulle fungera.

Visa signatur

/Marcus

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att någon operatör överhuvudtaget har speciellt 2g eller 3g abonnemang.

Skaffar du ett nytt så får du ett sim-kort för 3g vilket också fungerar på 2g, och då beror det på vilken telefon du har såklart.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

ok, tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Hos Tele2 är det lite stelare än hos de andra operatörerna. Finns 2G- och 3G-versioner av alla abonnemang och det krävs en migrering för att gå från ett 2G- till ett 3G-abonnemang.

Hos t ex Telia är alla abonnemang flytande och det enda som krävs om man skaffar en 3G-telefon är att man skaffar ett SIM-kort med en 3G-symbol på.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Där ser man, det kunde jag inte tänka mig att det var så.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Jag har precis skaffat Tele2 Kompis mobilabonnemang från ett vanligt Kompis kontantkort. Jag har en vanlig 2G telefon och hon som sålde abonnemanget till mig frågade om jag ville ha ett 3G kort, "varför inte" sa jag om det funkade på min mobil. Det skulle det göra.

Idag när jag vakna så märkte jag att mobilen inte fungerade, dom hade stängt av kontant kortet och så i brevlådan låg ett brev med nya abon. och sim kort.
Stoppade in nya sim kortet men de fungerar inte, ringer till suport 2 gånger och den första tjejen i suport säger att det ska ta 3 arbetsdagar innan skiftet är klart, jag blir förbannad och säger att hon som sålde abonnemanget till mig sa att det skulle bara var att byta sim kort och skulle det funka direkt. Ringer upp igen och säger att jag inte kan vara utan mobil i flera dagar.. Han sa att han skulle försöka påskynda processen, mitt abonnemang var inte med i systemet (?).

Frågan är väl egentligen, sim kortet är 3g men jag har ju 2g telefon.. kan det vara det? jag frågade inte tele2 suporten men hon som sålde skiten (utanför affärn) sa att det skulle funka..
Fan va sur jag är!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nazh
Frågan är väl egentligen, sim kortet är 3g men jag har ju 2g telefon.. kan det vara det? jag frågade inte tele2 suporten men hon som sålde skiten (utanför affärn) sa att det skulle funka..
Fan va sur jag är!

Din telefon ska klara av ett 3G-kort även om det är en 2G-telefon (om den inte är _riktigt_ gammal dvs.)

Som Scalp sa så är det en migrering som måste göras, vilket du då råkat ut för, anledningen är väl för att de antagligen kör olika system för 2G- och 3G-abonnemang. Tråkigt att det ska ta så lång tid dock.

Visa signatur

Maila mig