Homeplug snart en standard?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Du har en mast väldigt nära då. För hastigheten sjunker sjukt mycket på korta avstånd. Egentligen heter det Mobilt Internet men leverantörerna vill att det ska låta snabbare än vad det är. Och pingen, huh, timed out vart jag en testade, hade telia.

Jag surfar lika fort med min W850i föressten, inte har man bredband i mobilen inte,

Har ca 5 mbit/s och strax under 100 i ping mot Tre. Helt klart godkänt då jag i samma hus knappt får 6 mbit/s med ADSL pga avstånd.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epple
Har ca 5 mbit/s och strax under 100 i ping mot Tre. Helt klart godkänt då jag i samma hus knappt får 6 mbit/s med ADSL pga avstånd.

Du bor också nära en sändare. I närheten av sändarna går det väl i Bredbandshastighet men på landet/långt ifrån en sändare är det värdelöst. Man måste ha full 3G-täckning för att komma upp i de hastigheterna. på de flesta ställena måste man köra på GPRS-nätet pga att 3G-täckningen är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Du bor också nära en sändare. I närheten av sändarna går det väl i Bredbandshastighet men på landet/långt ifrån en sändare är det värdelöst. Man måste ha full 3G-täckning för att komma upp i de hastigheterna. på de flesta ställena måste man köra på GPRS-nätet pga att 3G-täckningen är värdelös.

Vill inte göra reklam. Jag tror iaf inte du provat mitt märke av mobilt bredband. Iaf har vi helt olika uppfattningar, jag tycker det fungerar mkt bra, på vissa ställen fungerar nerladdning av större filer inte så bra men surfning fungerar nästan alltid. Jag har aldrig räknat med att kunna spela med det dock (förutom poker som fungerar toppen)