Ny dator, Ingen skärm funkar:/

Permalänk
Medlem

Ny dator, Ingen skärm funkar:/

processor: core 2 duo 3.0ghz
modekort: GA-p35-DS3
Ram: 3x 1024TWI800
Grafik kort: ATI Radeon X1650XT 256MB ICE-Q Turbo HiS
Nätagg: Hiper Power low noise 580Watt
Hårddisk: 2x 320gb sata2 Samsung spinpoint

Mitt problem är följande: Skärmen får ingen bild. När jag kopplar in den i datorn så säger den: digital power saving mode. och om jag drar ur kabeln säger den att den inte får någon kontakt med datorn. Grafik kortet lyser och övriga saker lyser, den ger inte ifrån sig några konstiga ljud. Har testat att koppla in andra skärmar (2st andra som funkar i andra datorer) samma problem med dom.

Snabb hjälp tack.

// Anders

Permalänk
Medlem

Testa annat grafikkort.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Funkar inte annat grafikkort så resetta CMOS.

Visa signatur

C2D E6850 @Stock || GigaByte P35C-DS3R || BFG GeForce 8800GT OC || Zalman CNPS9700LED || Corsair Dominator 2x1024 PC-8500 @(5,5,5,15) || Samsung 320GB SATA || Asus DVD-RW SATA || Corsair HX 520 Watt || Antec Nine Hundred --- CPU: 24/42*C | GPU: 49/72*C

Permalänk
Medlem

Jag har nu testat att resetta CMOS och att testa annat grafik kort (7600GT) samma problem ändå :/ vad kan det bero på

Permalänk

Blev så för mig också av nån konstig anledning när jag stoppade i två extra minnen på moderkortet.
Jag tog ut dom två minnena och startade om, sedan gick jag in i bios och drog upp minnesvolten till 2,0, startade om datorn med minnena i igen, då funkade allt prima.
Det kanske funkar för dig med

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Går fläktar igång när du startar datorn? Verkar det som att datorn börjar boota?

När jag hjälpte min bror att bygga dator så var problemet att minnena inte kunde sitta hur som helst ( I hans fall så var det ocz och asus visserligen). Lampor lös men inget annat hände.

Sitter alla sladdar rätt? Ingenting som kortsluter något?

Mitt tips är att testa bara 1 minnessticka i taget. Funkar inte den så testa i minnes-platsen bredvid. Skulle minnena bara funka i ena färgens minnes-platser så kan man hoppas på att en biosuppdatering löser det senare. (Om nu det skulle vara problemet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Blev så för mig också av nån konstig anledning när jag stoppade i två extra minnen på moderkortet.
Jag tog ut dom två minnena och startade om, sedan gick jag in i bios och drog upp minnesvolten till 2,0, startade om datorn med minnena i igen, då funkade allt prima.
Det kanske funkar för dig med

Har testat att bara köra ett minne, det ger inget förbättrat resultat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Går fläktar igång när du startar datorn? Verkar det som att datorn börjar boota?

När jag hjälpte min bror att bygga dator så var problemet att minnena inte kunde sitta hur som helst ( I hans fall så var det ocz och asus visserligen). Lampor lös men inget annat hände.

Sitter alla sladdar rätt? Ingenting som kortsluter något?

Mitt tips är att testa bara 1 minnessticka i taget. Funkar inte den så testa i minnes-platsen bredvid. Skulle minnena bara funka i ena färgens minnes-platser så kan man hoppas på att en biosuppdatering löser det senare. (Om nu det skulle vara problemet)

Datorn startar och fungerar i övrigt precis som om allt funkar, så Allt går igång utan att jag får någon bild, (ja, jag har kopplat i strömmen i grafik kortet) har nu även haft 1 minnes sticka och hoppat runt på alla 4 platserna, ingen skillnad.

Permalänk

Ingen expert men hade liknande problem men min dator förr.
För mig löste det sig när jag bytte nätagg.

Permalänk

Det är inte så att du har ett inbyggt grafikkort som du måste gå in i bios och ställa om att du vill använda det på pci-express-porten?

/ Tobias

Permalänk

Har du skruvat fast moderkortet rätt ? jag menar moderkortsdistanserna!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Låter som ditt moderkort inte får tillräckligt med ström.
Hade samma problem med mitt HTPC bygge då jag upptäckte att jag hade glömt en 4 pins.
Kolla manualen, och kolla så alla strömkontakter är kopplade till modekortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jpegtobbe
Det är inte så att du har ett inbyggt grafikkort som du måste gå in i bios och ställa om att du vill använda det på pci-express-porten?
/ Tobias

Gigabyte P35 DS3 har inte inbyggt grafikkort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Låter som ditt moderkort inte får tillräckligt med ström.
Hade samma problem med mitt HTPC bygge då jag upptäckte att jag hade glömt en 4 pins.
Kolla manualen, och kolla så alla strömkontakter är kopplade till modekortet.

Jepp att glömma 4-Pins kontakten vid processorn är en klassiker.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Ja strömmen kan det ju även vara. Är det en vanlig "hårddisk-strömkontakt" så kan det även vara så att de olika paren ut ifrån nätaggregatet har olika Ampere-specningar. Prova olika kontakter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jepp att glömma 4-Pins kontakten vid processorn är en klassiker.

haha precis vad jag hade gjort >.< aja, tack för allt

(allt funkar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ararura
haha precis vad jag hade gjort >.< aja, tack för allt

Suck...

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.